تغییر رمز مودم تی پی لینک

نحوه تغییر رمز مودم تی پی لینک

204 بازدید آموزش در صنعت مخابرات

آیا می‌دانید نحوه تغییر رمز مودم تی پی لینک به چه صورت انجام می‌شود؟ به نظر شما بهترین روش برای تغییر رمز مودم چیست؟ در ادامه این راهنما می‌خواهیم به شما عزیزان بگوییم که به چه صورت می‌توانید رمز مودم تی پی لینک خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر دهید. با ما همراه باشید.

آشنایی با نحوه تغییر رمز مودم تی پی لینک

تغییر رمز مودم تی پی لینک

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید حجم اینترنتتان زودتر از آن چه که فکرش را کنید تمام می‌شود. علاوه بر این، ممکن است که سرعت اینترنت شما بدون این که دلیلش برایتان روشن باشد به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کند. در چنین شرایطی احتمال این که مودم شما هک شده باشد بسیار زیاد است. برای برطرف کردن این مشکل بایستی رمز وای فای را تغییر دهید.

نحوه تغییر رمز مودم تی پی لینک

ممکن است برای شما هم پیش آمده باید که پس از فراموشی رمز عبور خود به دنبال پسورد مودم بگردید و رمز آن را پیدا نکنید. علاوه بر این، کاهش ناگهانی حجم اینترنت نیز می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل یا هک شدن مودم شما باشد. یکی از محبوب‌ترین مودم‌هایی که اکثر افراد از آن در محل کار یا خانه استفاده می‌کنند، مودم تی پی لینک بوده که در ادامه به تغییر پسورد آن خواهیم پرداخت.

نود و نه درصد از افراد تمایل دارند که بدون هیچ محدودیتی از اینترنت با سرعت بالا برای اهداف مختلف استفاده کنند. گاهی اوقات برخی افراد به جای این که بابت خرید حجم اینترنت هزینه پرداخت کنند، اقدام به هک کردن مودم دیگران کرده یا این که تلاش می‌کنند رمز مودم تی پی لینک را با گوشی پیدا کنند.

برای افزایش امنیت مودم خود می‌توانید اقدام به تغییر رمز مودم تی پی لینک خود کنید. یکی از اصلی‌ترین اشتباهاتی که کاربران مودم تی پی لینک می‌کنند این است که یک پسورد بسیار ساده و قابل حدس برای مودم خود انتخاب می‌نمایند. دوستان عزیز، توجه داشته باشید که پیدا کردن رمزهای آسان برای هکرها به هیچ وجه کار دشواری نخواهد بود؛ از این رو توصیه ما این است که برای افزایش امنیت شبکه وای فاز خود از الگوریتم‌های رمزنگاری بهره ببرید.

مراحل تغییر رمز مودم تی پی لینک

مودم‌های تی پی لینک از جمله مودم‌های پرطرفدار با امنیت بالا شناخته می‌شوند که در انواع و مدل‌های مختلف در بازار وجود داشته و قابل خرید هستند. مودم‌های شرکت مذکور از انواع مختلف سرویس اینترنت نظیر  اینترنت td lte و اینترنت ADSL پشتیبانی می‌نمایند. به طور معمول مودم‌هایی که توسط شرکت تی پی لینک تولید می‌شوند دارای یک سری تنظیمات پیش فرض و یکسان هستند. در ادامه با نحوه تغییر رمز این مودم‌ها در دو مدل W8961 و  Mr200 آشنا خواهیم شد:

تغییر رمز مودم تی پی لینک مدل W8961

  • پیش از شروع کار حتماً اتصال به اینترنت را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که هیچ‌گونه مانعی برای دسترسی به اینترنت وجود ندارد.
  • مودم را از طریق کابل LAN به کامپیوتر متصل کرده و بعد وارد پنل مدیریت شوید.
  • برای ورود به پنل مدیریت بایستی در بخش آدرس مرورگر، کد 168.1.1 را وارد نمایید.
  • سپس وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید در آن یوزر و پسورد مودم خود را وارد کنید.
  • چنان‌چه قبلاً رمز مودم خود را عوض نکرده باشید، یوزر و پسورد پنل مدیریت به صورت پیش فرض Admin خواهد بود.
  • از نوار بالای صفحه تنظیمات، دومین تب (Interface Setup) را انتخاب کرده و بعد روی گزینه Wireless کلیک کنید.
  • با انتخاب عبارت Wireless Security می‌توانید در منوی سمت چپ نوع پروتکل رمزنگاری مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • رمز جدیدی که برای وای فای خود در نظر دارید را در قسمت Pre-Shared Key وارد نمایید. به منظور افزایش امنیت بهتر است که رمز انتخابی شما بین 8 الی 20 کاراکتر و پیچیده باشد.
  • پس از ورود رمز جدید، به منظور اعمال تغییرات روی گزینه Save کلیک کنید.

تعییر رمز مودم تی پی لینک مدل Mr200

این مودم در بین افراد علاقمند به بازی و گیمرها بسیار پرطرفدار است؛ چرا که عمدتاً چنین افرادی برای کاهش پینگ و افزایش سرعت اینترنت به طور مداوم جای مودم را تغییر می‌دهند. برای تغییر رمز وای فای بایستی مراحل زیر را پیش بگیرید:

  • ابتدا وارد پنل مدیریت شوید؛ برای انجام این کار بایستی IP مودم را وارد نمایید.
  • به طور معمول تمامی مودم‌های تی پی لینک دارای یک IP یکسان 192.168.1.1 هستند.
  • پس از این که کد مربوطه را وارد کردید، باید با استفاده از یوزر و پسورد به صفحه تنظیمات بروید.
  • به طور معمول عبارت Admin به شما کمک می‌کند که به صفحه تنظیمات دسترسی پیدا کند.
  • پس از ورود به این صفحه، از نوار سمت چپ بر روی گزینه Wireless کلیک کنید. پس از انتخاب این گزینه، صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که می‌توانید در آن رمز جدید وای فای را وارد نمایید.
  • پس از وارد کردن رمز جدید، روی گزینه Save کلیک کنید تا اطلاعات جدید ذخیره شوند.

تغییر رمز وای فای تی پی لینک با استفاده از اپلیکیشن

تغییر رمز مودم تی پی لینک

اگر برای تغییر رمز مودم تی پی لینک به کابل LAN دسترسی ندارید، می‌توانید این کار را از طریق موبایل خود هم انجام دهید:

  • ابتدا با گوشی خود به وای فای وصل شده و بعد کد 192.168.1.1 را در پنل مدیریت وارد نمایید.
  • دقیقاً مشابه مراحلی که برای تغییر رمز مودم از طریق کابل انجام می‌دادید، در موبایل خود انجام دهید.
  • برای اعمال تغییرات انجام شده بر روی گزینه Save ضربه بزنید.
  • علاوه بر این، می‌توانید برای برطرف کردن قطعی اینترنت و همچنین تغییر رمز مودم تی پی لینک با استفاده از نرم‌افزار مخصوص این مودم اقدام کنید. کد کیو آر روی جعبه مودم را اسکن کرده یا این که این نرم‌افزار را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید و با کمک آن تغییر رمز را انجام دهید.

سخن پایانی

در این راهنما با نحوه تغییر رمز مودم تی پی لینک آشنا شدیم. شما چه روش دیگری برای تغییر رمز مودم می‌شناسید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون تغییر رمز وای فای تی پی لینک در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

204 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط