نحوه نصب مودم تی پی لینک

210 بازدید آموزش در صنعت مخابرات

یکی از برترین شرکت‌های سازنده مودم و ارائه دهنده خدمات اینترنت در جهان، شرکت تی پی لینک است. این شرکت با ساخت مودم‌های پرسرعت توانسته است خود را به عنوان یکی از برترین شرکت‌های سازنده مودم مطرح کند. مودم‌های تی پی لینک با توجه به سرعت و امکاناتی که دارد بسیار جذاب است و خرید مودم تی پی لینک به افرادی که علاقه به دسترسی همیشگی و پرسرعت به اینترنت دارند توصیه می‌شود اما اساسی‌ترین قضیه در اینجا روش نصب مودم تی پی لینک است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی روش نصب مودم تی پی لینک پرداخته و آن را به شما نیز بیاموزیم.

روش نصب مودم تی پی لینک

برای نصب مودم تی پی لینک نیاز به آداپتور، کابل LAN  و سیم تلفن وجود دارد تا بتوانید کانفیگ اولیه را دریافت کرده و اینترنت را برای اتصال در دیگر دستگاه‌ها فراهم کنید. ابتدا باید آداپتور برق را به برق متصل کنید و مودم را روشن کنید. سپس با استفاده از کابل مربوط به تلفن، مودم را به تلفن وصل کرده و سپس با استفاده از کابل LAN مودم را به کامپیوتر متصل کنید. سپس به سراغ کانفینک مودم بروید.

1- برای نصب مودم تی پی لینک، مودم را با استفاده از کابل LAN به کامپیوتر یا خط تلفن وصل کرده و سپس با فشار دادن کلید خاموش و روشن مودم به مدت 10 ثانیه، مودم را ریست کنید.

2- پس از آن وارد مرورگر شوید و 1.1.168.192را سرچ کنید.

نحوه نصب مودم تی پی لینک مرحله اول

آدرس IP خصوصی که برای ورود به پنل مدیریت روتر استفاده می‌شود

3- پس از وارد شدن به سایت برای نصب مودم تی پی لینک صفحه زیر حاضر می‌شود که باید در کادر مربوط به username عبارت admin و همچنین در کادر مربوط به password عبارت admin وارد شود. سپس با زدن login وارد پنل می‌شوید.

نحوه نصب مودم تی پی لینک مرحله دوم

صفحه ورود اطلاعات کاربری مربوط به مودم

4- پس از وارد کردن اطلاعات وارد صفحه پنل کاربری شوید. در این صفحه لازم نیست کاری انجام شود تنها با کلیک بر روی گزینه next وارد تنظمیات مودم تی پی لینک شده و برای نصب مودم تی پی لینک اقدام کنید.

نحوه نصب مودم تی پی لینک مرحله سوم

پنل کاربری

5- با کلیک روی گزینه next وارد صفحه زیر شوید. در این قسمت باید منطقه زمانی مناسب انتخاب شود. با کلیک بر روی کادر مناطق زمانی، مناطق مکانی و زمانی مختلفی نمایش داده می‌شود که این منطقه را باید به گزینه تهران و موقعیت جغرافیایی تهران تغییر دهید.

نحوه نصب مودم تی پی لینک مرحله چهارم

صفحه انتخاب منطقه زمانی

6- پس از زدن next در مرحله قبل، وارد قسمت جدید می‌شوید که در آن باید مشخصات اولیه همچون کشور و تنظیمات اولیه را وارد کنید. در ابتدا در کادر رو به روی country کشور را انتخاب کنید‌ (کشور ایران انتخاب شود). پس از انتخاب ایران به عنوان کشور در کادر رو به روی ISP نام شرکت‌هایی که در ایران اینترنت ارائه می‌دهند نمایش داده می‌شود، در این قسمت شرکتی که از آن اینترنت خریداری کرده‌اید وارد کنید. مورد بعدی ISP connection type یا همان نوع اتصال ISP است که باید PPPoE/PPPoA انتخاب شود که پس از انتخاب آن کادر username  و password نمایش داده می‌شود که باید یوزر و پسوردی که شرکت اینترنت‌تان در اختیارتان قرار  داده است را وارد کنید. در قسمت بعد باید VPI و VCI را که مربوط به شرکتی است که از آن اینترنت خریداری کرده‌اید وارد کنید که در شرکت‌های اینترنت ایران به ترتیب 0 و 35 هستند. در قسمت بعد که مربوط به نوع اتصال است گزینه PPPoE LLC را انتخاب کنید.

نحوه نصب مودم تی پی لینک مرحله پنجم

مشخصات اصلی برای کانفینگ مودم

7- بعد از کامل کردن مشخصات با کلیک روی NEXT صفحه زیر نمایش داده می‌شود. در ابتدا در قسمت Access point با استفاده از گزینه فعال کردن (Activated)، به طور وایرلس به مودم وصل شوید. در قسمت SSID نام مودم را انتخاب کرده و در قسمت Broadcast SSID با فعال کردن گزینه Yes می‌توانید انتخاب کنید که برای اتصال به مودم به رمز نیاز است یا خیر (که باید گزینه نیاز به رمز دارم را انتخاب نمایید). در قسمت Authentication Type باید نوع امنیت را انتخاب کرده و چون WPA-PSK/WPA2-PSK حالت امنیتی قوی‌تری دارد بهتر است این گزینه را انتخاب کنید. در قسمت Pre-Shared Key یک رمز جدید برای خود تعیین کنید.

نحوه نصب مودم تی پی لینک مرحله ششم

انتخاب نام و رمز جدید برای مودم تی پی لینک

8- بعد از زدن next و ذخیره اطلاعات، مودم شما آماده استفاده است و تنظیمات شما با موفقیت ثبت و ذخیره شده‌اند. در انتها گزینه  Save را انتخاب کرده و تقریبا کار نصب مودم تی پی لینک را به پایان برسانید (در این مرحله توصیه می‌شود که یکبار مودم را خاموش و روشن کرده و سپس با وارد کردن پسورد، اقدام به استفاده از مودم کنید).

نحوه نصب مودم تی پی لینک مرحله هفتم

صفحه ذخیره اطلاعات مودم

نتیجه‌گیری

یکی از برترین مودم‌ها در سطح جهان، مودم تی پی لینک است. یکی از مهم‌ترین کارها برای استفاده از مودم، روش صحیح نصب مودم تی پی لینک است. برای راه‌اندازی و نصب مودم تی پی لینک اولین و مهم‌ترین اقدام کانفینگ و نصب مودم است. برای کانفینگ مودم تنها کافی است وارد آدرس پنل مربوط به کانفینگ مودم شوید و با ورود اطلاعات مربوط به مودم، کشور، شرکت ارائه دهنده اینترنت و ورود یوزر و پسورد مناسب و ذخیره آن‌ها، اقدام به استفاده از مودم کرده و مودم خود را راه‌اندازی کنید.

در این محتوا سعی کردیم به بررسی روش نصب مودم تی پی لینک پرداخته و روش راه‌اندازی مودم تی پی لینک را به شما عزیزان توضیح دهیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که سوال، انتقاد، پیشنهاد و یا درخواستی از تیم تکه‌کابل دارید، در قسمت نظرات برای ما کامنت بگذارید.

210 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط