تبدیل گوشی به دوربین مداربسته

تبدیل گوشی به دوربین مداربسته؛ معرفی برترین نرم‌افزارها

386 بازدید آموزش در صنعت مخابرات

آیا می‌دانید چگونه می‌توان اقدام به تبدیل گوشی به دوربین مداربسته کرد؟ به نظر شما بهترین نرم‌افزار برای تبدیل موبایل به دوربین مداربسته چیست؟ یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های گوشی‌ها، تبدیل کردن آن‌ها به دوربین مداربسته است. برای انجام این کار به یک اپلیکیشن مناسب نیاز خواهید داشت تا بتواند مابین دوربین و دستگاهی که مانیتور بوده ارتباط برقرار کند.

هر آنچه که باید درباره نحوه تبدیل گوشی به دوربین مداربسته بدانید!

تبدیل گوشی به دوربین مداربسته

نرم‌افزارهای مختلفی برای تبدیل گوشی به دوربین مداربسته وجود داشته که می‌توانید از هر یک از آن‌ها بهره ببرید. برخی از اپلیکیشن‌های مذکور تنها برای یک نوع سیستم عامل نظیر اندروید و مابقی برای سیستم عامل‌های دیگر طراحی شده‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسته به این که شما قصد دارید از دوربین چه نوع موبایلی و چه دستگاهی استفاده نمایید، می‌توانید از هر کدام از این اپلیکیشن‌ها بهره ببرید. ناگفته نماند که برخی از این نرم‌افزارها پولی بوده و برخی دیگر امکان استفاده رایگان را به کاربران می‌دهند. اگر گوشی شما آیفون است، می‌توانید از هر یک از نرم‌افزارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد برای تبدیل گوشی به دوربین مداربسته بهره ببرید:

نرم‌افزارهای تبدیل گوشی به دوربین مداربسته

نرم‌افزار Presence

نرم‌افزار مذکور مناسب برای سیستم عامل آی او اس بوده و 50 مگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داد. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از نسخه رایگان این نرم‌افزار استفاده کنید، تنها به همین مقدار فضا دسترسی خواهید داشت، در مقابل نسخه پولی این نرم‌افزار می‌تواند به شما تا 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بدهد.

قابل ذکر است که 50 مگابایت نیز می‌تواند در حد چند دقیقه ویدیو را ضبط کند اما با این حال برای نظارت طولانی مدت گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید. از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار مذکور برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته می‌توان به تحت وب بودن آن اشاره داشت؛ از این رو شما این امکان را دارید که به راحتی با کمک کامپیوتر یا لپ تاپ از طریق مرورگر وب به تصاویر و ویدیوهای دریافتی از آیفون خود دسترسی پیدا کنید.

نرم‌افزار Alfred

از دیگر نرم‌افزارهایی که می‌توان از آن برای تبدیل گوشی به دوربین مداربسته بهره برد، نرم‌افزار آلفرد است. نرم‌افزار مذکور هم برای سیستم عامل آی او اس و هم برای اندروید قابل استفاده خواهد بود. طراحی برخی از نرم‌افزارها به گونه‌ای بوده که فقط در یک دستگاه ارسال‌کننده و یا گیرنده می‌تواند کاربرد داشته باشد، در حالی که نرم‌افزار آلفرد به گونه‌ای طراحی شده که امکان نصب آن در هر دو دستگاه فراهم است. به عنون مثال، شما می‌توانید با کمک این نرم‌افزار از دو موبایل، یکی به عنوان دوربین مداربسته و دیگری به عنوان دستگاهی برای مشاهده تصویر استفاده نمایید.

نرم‌افزار Face Time

نرم‌افزار بعدی که یکی از اصلی‌ترین اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌های آیفون و سایر دستگاه‌های این برند بوده، Face Time است. این اپلیکیشن با سیستم عامل آی او اس و مک سازگار بوده و به همین دلیل استفاده از آن تجربه کاربری مناسبی را به ارمغان می‌آورد. با کمک این اپلیکیشنِ تبدیل گوشی به دوربین مداربسته، دوربین موبایل شما هم‌چون وبکم کار خواهد کرد. برای استفاده از این نرم‌افزار فقط کافی است که وارد دو حساب کاربری مختلف یکی در آیفون و دیگری در مک بوک شوید. در مرحله بعد، بین دو دستگاه یک تماس ویدیویی برقرار کرده و دقت داشته باشید که پاسخ به هر دو تماس به صورت دستی صورت بگیرد.

نرم‌افزار AtHome Camera

امکانات و قابلیت‌های جالبی توسط این نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. از جمله امکانات آن می‌توان به مکالمه دو طرفه، دید در شب، تشخیص حرکت و یک سری ویژگی هوشمند دیگر اشاره داشت. علاوه بر این، شما با کمک این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر ضبط شده را به سهولت پخش کنید. چنان‌چه تلفن همراه شما مجهز به سنسور لرزش باشد، امکان شروع ضبط بر اساس وقوع لرزش نیز فراهم خواهد بود.

تبدیل موبایل قدیمی به دوربین مداربسته

تبدیل گوشی به دوربین مداربسته

برای انجام این کار بایستی در مرحله اول نرم‌افزار آلفرد را دانلود کرده و آن را در هر دو دستگاه نصب نمایید؛ به این معنا که اپلیکیشن بایستی هم در گوشی که قرار است تصاویر در آن مشاهده شود و هم در گوشی که قرار است تصاویر را دریافت کند نصب شود. پس از اجرای نرم‌افزار شما دو گزینه مختلف Viewer و Camera را مشاهده خواهید کرد. در گوشی که به اصطلاح گیرنده تصاویر یا در واقع دوربین مداربسته شما بوده، گزینه Camera را انتخاب نمایید. روی گوشی دوم که می‌خواهید بر روی آن تصاویر را مشاهده کنید، گزینه Viewer را انتخاب کنید.

مورد بعدی که بایستی در تبدیل گوشی به دوربین مداربسته رعایت شود این است که هر دو تلفن همراه بایستی به یک حساب کاربری گوگل یا جیمیل متصل شده باشند. به این طریق ارتباط مابین دو گوشی برقرار شده و شما می‌توانید تصاویری که گوشی دوم می‌گیرد را توسط گوشی اول خود را دریافت کرده و مشاهده نمایید. قابل ذکر است در گوشی که به عنوان دوربین مداربسته از آن استفاده می‌کنید،

امکان ذخیره‌سازی، تشخیص حرکت، فعال کردن رمز و تنظیم وضوح تصویر نیز فراهم خواهد بود. در گوشی که نظارت به کمک آن انجام شده می‌توانید امکاناتی هم‌چون ضبط تصاویر، صدای هشدار، ارسال صدا، حالت دید در شب، تعویض دوربین، وضعیت اینترنت، دریافت صدای محیط، چرخش تصویر و مواردی از این دسته را در اختیار داشته باشید.

سخن پایانی

در این راهنما به یکی از موضوعاتی که اکثر افراد علاقمند هستند در رابطه آن اطلاعات جامعی کسب کنند، پرداختیم. تبدیل گوشی به دوربین مداربسته یکی از جالب‌ترین مواردی بوده که می‌توانید آن را با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که برای این کار طراحی شده انجام دهید. در واقع با کمک این تکنولوژی شما دیگر نیازی به دوربین مداربسته نداشته و می‌توانید با استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر یا لپ تاپ بر محیط مورد نظر خود نظارت کامل داشته باشید.

شما چه روش دیگری را می‌شناسید که می‌توان با استفاده از آن اقدام به تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته کرد؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون تبدیل موبایل به دوربین مداربسته در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

386 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط