کولر گازی خورشیدی

کولر گازی خورشیدی

195 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

کولر گازی یکی از محبوب‌ترین وسایل گرمایشی-سرمایشی است؛ اما کولر گازی خورشیدی چیست؟ به دلیل مصرف برق بالای این وسیله و با هدف کاهش آسیب به محیط زیست، کولر گازی خورشیدی تولید شد. با استفاده از کولر گازی خورشیدی می‌توان تا حد زیادی  مصرف برق را کاهش داد و به محیط زیست آسیب کمتری وارد کرد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مناسبی را در مورد کولر گازی خورشیدی در اختیار شما قرار بدهیم، ما با همراه باشید.

معرفی کولر گازی خورشیدی و نحوه عملکرد آن 

در کولر گازی خورشیدی پنل های خورشیدی اشعه UV خورشید را دریافت می‌کنند و با تبدیل آن به الکتریسیته، انرژی برق را به کولر گازی منتقل می‌کنند.

کولر گازی خورشیدی در دو نوع مختلف دارد که به آن 50 درصدی و 100 درصدی می‌گویند. این اعداد نشان‌ دهنده درصد دریافت انرژی از خورشید هستند که در کولرهای گازی خورشیدی 50 درصدی نصف انرژی کولر یعنی 50 درصد آن از برق تأمین می‌شود و 50 درصد دیگر آن از خورشید تأمین می‌شود. در کولرهای گازی خورشیدی 100درصدی نیز تمام انرژی کولر از خورشید دریافت می‌شود.

مزیت‌های کولر گازی خورشیدی

  • مهم‌ترین مزیتی که کولر گازی خورشیدی دارد این است که مصرف برق را کاهش می‌دهد و طبق تحقیقات حدود سی تا پنجاه درصد مصرف برق با استفاده از کولر گازی خورشیدی کاهش پیدا می‌کند
  • این نوع روش خنک سازی علاوه بر این ‌که باعث تهویه هوا می‌شود آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند
  • با استفاده از کولر گازی خورشیدی پیک مصرف برق تا حد زیادی کاهش پیدا می کند
  • استفاده از کولر گازی خورشیدی بهترین گزینه برای مناطق گرمسیری است که با استفاده از تجهیزات سرمایشی مصرف برق آن‌ها بالا رفته است
  • درصورتی که استفاده از کولر گازی خورشیدی افزایش یابد هزینه‌های تولید و انتقال برق کاهش پیدا می‌کنند
  • با یک ‌بار پرداخت هزینه بابت خرید کولر گازی خورشیدی می‌توان به پرداخت هزینه‌‌های سنگین برق اتمام داد

پنل های خورشیدی به ‌صورت مستقیم باعث جذب نور خورشید می‌شوند و موجب گرم شدن گاز مبرد و عملکرد مناسب کمپرسور می‌شوند

نحوه کار کولر گازی خورشیدی

مقایسه کولر گازی خورشیدی با کولر گازی معمولی

قطعاً وجود تفاوت‌های زیادی سبب تمایز کولر گازی خورشیدی با نوع معمولی آن شده است و تولیدکنندگان با حذف عیوب کولر گازی ورژن پیشرفته و بهتری از آن را تولید کرده‌اند که در این قسمت به مقایسه این دو نوع کولر خواهیم پرداخت.

شاید بسیاری از افراد با خود فکر کنند که کولر گازی خورشیدی فضای زیادی را نسبت به کولر گازی معمولی اشغال می‌کند اما  این‌ چنین نیست زیرا کولرهای گازی خورشیدی ظاهری مشابه با سایر کولرهای گازی معمولی دارند و تنها تفاوت آن‌ها در پنل خورشیدی است که با استفاده از آن انرژی خورشید جذب می‌شود بنابراین تفاوت زیادی میان ظاهر این دو نوع کولر وجود ندارد.

میزان سرمایی که کولر گازی خورشیدی تولید می‌کند با سرمایی که کولر گازی معمولی به وجود می آورد  یکسان بوده و هیچ تفاوتی با هم ندارند

قیمت کولر گازی خورشیدی بالاتر است اما با توجه به قبوض برقی که باید به صورت مداوم بابت مصرف انرژی کولر گازی معمولی پرداخت شود، این هزینه به صرفه بوده و با یک ‌بار پرداخت هزینه می‌ توان هزنیه‌های بعدی را حذف کرد

همانطور که گفته شد کولرهای گازی خورشیدی میزان زیادی از انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت می کنند در صورتی که در کولرهای گازی معمولی حجم زیادی از برق مصرف می شود و مصرف‌کنندگان را ملزم به پرداخت هزینه‌های زیادی می کند.

انواع کولر گازی خورشیدی

کولر خورشیدی 2000 یکی از انواع کولر های گازی خورشیدی است که انرژی بسیار کمی مصرف می کند و به دلیل طراحی اصولی و فعالیت کم کمپرسور، طول عمر زیادی دارد. این نوع کولر سرمای زیادی را تولید کرده و انرژی ذخیره شده آن برای تمام طول شبانه روز کافی خواهد بود. همچنین به دلیل داشتن فیلتر هوا از وارد شدن میکروب‌ها جلوگیری می شود. کولر گازی خورشیدی در ظرفیت‌های دیگری مانند 9000 و 12000 نیز تولید می شود.

نتیجه گیری

کولر گازی خورشیدی نسل جدیدی از انواع وسایل سرمایشی است. این نوع کولر انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تأمین می کند و مصرف برق را کاهش می دهد. این وسیله علاوه بر کاهش مصرف برق از مزایای زیاد دیگری مانند، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌ها، کاهش پیک مصرف برق و غیره نیز برخوردار است.

195 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط