گزارش خاموشی برق معابر

روش‌های گزارش خاموشی برق معابر

232 بازدید آموزش در صنعت برق / علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات

آیا می‌دانید سریع‌ترین روش گزارش خاموشی برق معابر چیست؟ به نظر شما در زمان خاموشی ناگهانی برق معابر چه باید کرد؟ بدون شک تأمین نور و روشنایی در معابر یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که از سوی شرکت‌های توزیع و انتقال برق صورت می‌گیرد. زمانی که این برق تأمین نشده و با خاموشی روبه‌رو شویم، احتمال وقوع مشکلات متعددی افزایش پیدا می‌کند؛ نتیجتاً باید با روش گزارش این مشکل و حلِ سریع آن آشنا باشیم.

بهترین روش گزارش خاموشی برق معابر چیست؟

خاموش بودن برق معابر

وجود چراغ‌های برق و تأمین روشنایی توسط آن‌ها یک امر عادی و ضروری برای ما شهروندان به حساب می‌آید. از آن جایی که این چراغ‌ها عمدتاً روشن هستند و در شب و تاریکی می‌توانند به ما کمک کنند، گاهاً فراموش می‌کنیم که خاموش شدن آن‌ها تا چه حدی می‌تواند دردسرساز باشد! زمانی که با خاموشی برق معابر مواجه می‌شویم، احتمال سرقت، آزار و اذیت، زمین خوردن، گم شدن و مواردی از این دسته افزایش پیدا خواهد کرد.

بر این اساس می‌توان گفت که وجود روشنایی معابر تا چه حد زیادی اهمیت داشته و عملاً بر روی افزایش امنیت و آسایش شهروندان موثر است. چراغ‌های معابر خیابانی تکنولوژی قدرتمندی دارند و قادر هستند تا بخش وسیعی از محیط را روشن کنند؛ به همین دلیل برق زیادی مصرف می‌کنند. در کشور عزیز ما با در نظر گرفتن کمبود انرژی برق در شبکه‌های توزیع، گاهاً پیش می‌آید که به منظور کنترل مصرف برق چراغ‌های خیابانی، بخشی از آن‌‌ها قطع و خاموش می‌شوند.

ممکن است دیده باشید که برخی از چراغ‌های خیابانی به صورت یکی در میان به طور موقت خاموش شده و یا برق چند عدد از آن‌ها در کنار یکدیگر قطع می‌شود. چنان‌چه خاموشی برق برای بازه زمانی طولانی مدت ادامه پیدا کند، احتمال این که در چراغ‌های خیابانی مشکلی ایجاد شده باشد افزایش پیدا خواهد کرد و بایستی که خاموشی برق معابر را گزارش دهید.

تشخیص خاموشی برق معابر در اثر وجود مشکل

همان‌طور که گفته شد، خاموشی برق معابر همیشه به این معنا نیست که چراغ‌های خیابانی مشکل داشته و عملکرد آن‌ها نادرست است؛ به همین علت اگر در یک مکان با خاموشی چراغ‌های خیابانی مواجه شدید پیشنهاد ما این است که فوراً گزارش ندهید. بهتر است خاموشی برق را زیر نظر داشته و اگر مشاهده کردید که این موضوع همواره در حال رخ دادن بوده، بهتر است که خاموشی برق معابر منطقه مورد نظر را گزارش دهید تا مأمورین برق اقدام به رفع این مشکل نمایند.

رفع مشکل خاموشی برق معابر

فرض را بر این بگیرید که خاموش شدن برق معابر به علت وجود خرابی در چراغ‌های خیابانی است؛ در چنین شرایطی کدام ارگان وظیفه دارد که به رفع این مشکل بپردازد؟ از آن جایی که اقدامات و دستورات روشنایی شهر بر عهده شهرداری بوده و نصب، تعمیر و راه‌اندازی را اداره برق انجام می‌دهد،

بسیاری از افراد نمی‌دانند که به منظور برطرف کردن این مشکل بایستی با شهرداری تماس بگیرند یا اداره برق. برای پاسخ به این سوال باید به شما عزیزان بگوییم که وظیفه برطرف کردن مشکل خاموشی معابر برق بر عهده اداره برق است. خوشبختانه در طی سال‌های اخیر مراکز و اداره برق در این حوزه اقدامات بسیار موثر و رسیدگی‌های لازم به منظور رفع این مشکل را انجام داده است؛ از این جهت پیشنهاد می‌شود که در صورت بروز این مشکل با اداره برق تماس بگیرید و این ارگان را مطلع سازید.

روش‌های گزارش خاموشی برق معابر به اداره برق

خاموشی برق معابر

اکنون می‌دانیم در صورتی که با خاموشی پی در پی یا دائمی معابر برق برای یک بازه زمانی طولانی مواجه شدیم، بایستی که با اداره برق را مطلع سازیم. اما سوال این‌جاست که به چه روش‌هایی می‌توانیم مشکل خود را به این ارگان بگوئیم؟ در گذشته زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌داد،

افراد مجبور بودند که برای برطرف کردن مشکل خود به صورت حضوری به اداره برق مراجعه کنند، اما امروزه به علت گسترش استفاده از فضای مجازی و همچنین روی کار آمدن اپلیکیشن‌ها و بهبود راه‌های ارتباطی با اداره‌ها می‌توان چنین گزارش‌هایی را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر به ارگان مربوطه ارائه داد. در ادامه با دو مورد از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مشکل خاموشی معابر را رفع کنید آشنا خواهیم شد:

استفاده از اپلیکیشن برق من

اولین روشی که می‌توانید با استفاده از آن خاموش شدن برق معابر را به اداره برق اطلاع دهید، استفاده از اپلیکیشنی تحت عنوان «برق من» بوده که متناسب با نیازهای مشترکین طراحی شده است. شایان ذکر است که امروزه بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها اپلیکیشن مخصوص به خود را طراحی کرده‌اند که اداره برق نیز جزو آن‌ها است.

در این اپلیکیشن امکانات متعددی در اختیار کاربران قرار گرفته که یکی از چندین قابلیت‌های آن گزارش خاموشی برق است. برای این که بتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید بایستی در ابتدا به اینترنت متصل شده و بعد به سایت مربوطه مراجعه کرده و در نهایت با نصب این اپلیکیشن به بخش گزارشات رفته و گزارش مربوط به خاموشی برق منطقه مورد نظر خود را ثبت کنید.

تماس با شماره ۱۲۱

روش بعدی که می‌توانید از آن استفاده کنید، تماس با شماره ۱۲۱ است. این روش بسیار ساده و سریع بوده و به راحتی می‌توانید در کل ۲۴ ساعت شبانه روز با اداره توزیع برق ارتباط برقرار کرده و ضمن گزارش خاموشی برق، سایر مشکلات را نیز به این اداره گزارش دهید. مسئولینی برای ثبت چنین گزارش‌هایی در اداره حضور دارند که مشکلات ارجاع داده شده را با حوصله و دقت شنیده، یادداشت کرده و پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز اقدام به اعزام نیروی متخصص برای رفع مشکل به منطقه مورد نظر خواهند کرد.

سخن پایانی

در این راهنما به بررسی خاموشی برق معابر پرداختیم و روش‌هایی که شما عزیزان می‌توانید با استفاده از آن‌ها گزارش مربوط به خاموش شدن برق معابر را به اداره توزیع برق اطلاع دهید را شرح دادیم. قابل ذکر بوده که خاموشی معابر می‌تواند احتمال وقوع مشکلات مختلف را افزایش دهد؛ از این جهت برطرف کردن این مشکل در اسرع وقت بسیار حائز اهمیت است. به نظر شما چه روش دیگری برای ارائه گزارش خاموش شدن و قطعی برق معابر وجود دارد؟ لطفاً نظرات خود را با وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

232 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط