خیابان لاله زار

خیابان لاله زار تهران کجاست

860 بازدید آموزش در صنعت برق

خیابان لاله‌ زار جزو قدیمی‌ترین خیابان‌‌های موجود در تهران است که در پایان دوره قاجار، در زمان احمد شاه قاجار تا دوران رضاه شاه با عنوان نوگرایی هنر ایران مشهور شده است. اکثر افراد لاله‌ زار تهران را شانزه‌ لیزه تهران نامیده‌اند. این خیابان دارای تئاترها، تجارت‌خانه‌‌ها، سینما، فروشگاه‌‌های معروف، غذاخوری‌های لوکس و غیره بود. امروزه اکثر فروشگاه‌‌های موجود در این خیابان، در زمینه برق و انواع کالاهای برقی فعالیت دارند‌. با توجه به زمینه فعالیت و قدمتی که دارد، طرفداران این خیابان بسیار زیاد است و روزانه افراد زیادی از این خیابان بازدید می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خیابان لاله زار تهران و حوزه فعالیت آن، در ادامه ما را همراهی کنید.

تاریخچه خیابان لاله زار تهران

در سال ۱۱۵۴ هجری شمسی و هنگام احداث باغ نگارستان، ژنرال گاردان افسر فرانسوی و رئیس هیئت اعزامی ‌ناپلئون بناپارت در عهد فتحعلی‌ شاه قاجار در مکان باغ لاله‌ زار زندگی می‌کرد. به همین دلیل حدس زده می‌شود که باغ لاله‌ زار تهران بایستی قبل از سال ۱۱۹۰ هجری شمسی تشکیل شده باشد. در زمان‌های قدیم لاله زار، باغ و مکان سرگرمی ‌و استراحت شاهان قاجار مانند فتحعلی شاه و محمد میرزا (فرزند عباس میرزا) محسوب می‌شد. ارزش این باغ تا حدی است که روز سیزدهم نوروز را در همین باغ برگذار می‌کردند. همچنین عروس ناصرالدین میرزا را در این باغ به خانه بخت بدرقه کردند.

بعد از بازگشت ناصرالدین شاه از سفر فرنگ، باغ لاله زار به قیمت ۹۰ هزار تومان به فروش رسید. در نهایت خیابانی مانند شانزه لیزه در ایران ایجاد شد. پیشرفت خیابان لاله زار در دوره مشروطیت بسیار زیاد بود. این خیابان تا پایان دوران قاجار با توجه به اینکه انواع تئاترها و رستوران‌‌ها را داشت، جزو مهم‌ ترین مکان‌های گردشگری در تهران محسوب می‌شد. پیشرفت لاله زار تا دوران پهلوی ادامه یافت و در این دوره لاله زار به عنوان نوگرایی ایران شناخته شد. با کودتای ۲۸ مرداد، اکثر تئاترها، غذا خوری‌ها، تجارت خانه‌‌ها، سینماها و فروشگاه‌‌های معروف ایران در این خیابان به وجود آمدند. به همین دلیل شهرت آن افزایش پیدا کرد و محبوبیت زیادی در بین مردم داشت.

البته اکنون اثری از رونق فرهنگی زمان‌های قدیم در این خیابان باقی نمانده است و به بورس لوازم برقی و الکترونیکی تبدیل شده است.

خیابان لاله زار تهران

حوزه فعالیت خیابان لاله زار تهران

امروزه در خیابان لاله زار بورس لوازم الکتریکی، برقی و انواع لوستر و لوازم روشنایی وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید که اطلاعات دقیق از اینکه چگونه خیابان لاله زار تهران از مرکز فرهنگی به بورس لوازم برقی و سیم و کابل تبدیل شده است در دسترس نیست. اما بر اساس گفته‌های افراد ساکن در این محله، آقا امانت تقریبا در سال ۱۳۲۴ و ۱۳۲۵ اولین فروشگاه لوازم برقی و الکتریکی را ایجاد کرده است. همچنین در سال ۱۳۲۵ مهندس علیرضا افضلی‌ پور نمایندگی برند سوئیسی الکترو لاندیس را در ایران و خیابان لاله زار ایجاد نمود. امروزه اکثر فروشگاه‌های موجود در این محله در زمینه تولید و فروش انواع لوازم برقی و الکتریکی فعالیت دارند.

بازارهای خیابان لاله زار

در بازار و فروشگاه‌های موجود در خیابان لاله زار تهران، اکثر وسایل به شکل عمده به فروش می‌رسند. امروزه تقریبا 3000 فروشگاه لوازم الکتریکی، در زمینه انواع لوسترهای متنوع، ساعت‌های رومیزی و دیواری، انواع چراغ‌های تزئینی و جذاب، تابلو برق‌ها، تابلوهای دیواری، انواع سیم و کابل و… در این خیابان وجود دارند. همچنین انواع تجهیزات مورد نیاز برای یک ساختمان مانند دوربین مداربسته، آیفون تصویری، پریز برق و غیره را به راحتی می‌توان از این فروشگاه‌ها تهیه کرد.

یکی از مزیت‌های مهم خیابان لاله زار تهران دسترسی آسان توسط انواع وسایل حمل و نقل عمومی ‌به این منطقه است. برای دسترسی به خیابان لاله زار تهران چند ایستگاه مترو مانند دروازه دولت، سعدی، امام خمینی و غیره وجود  دارد. در این صورت افراد به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری می‌توانند برای خرید تجهیزات برقی خود به این منطقه دسترسی داشته باشند.

مسیر دسترسی به خیابان لاله زار

بهترین روش برای دسترسی به خیابان لاله زار تهران، استفاده از مترو است. شما می‌توانید در ایستگاه سعدی در خط یک از قطار پیاده شده و با پنج دقیقه پیاده‌ روی به طرف غرب در خیابان جمهوری به خیابان لاله زار دسترسی داشته باشید. علاوه بر این در تقاطع خطوط یک و دو مترو، یعنی ایستگاه امام خمینی می‌توانید از قطار پیاده شوید و از خروجی شمالی ایستگاه خارج گردید تا به اول خیابان لاله زار دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید با استفاده از اتوبوس به این خیابان برسید، می‌توانید توسط ایستگاه سعدی یا امام خمینی، از اتوبوس‌‌‌هایی که در این مسیر در حال رفت و آمد هستند، اطلاع داشته باشید و از آن‌‌ها استفاده نمایید. همچنین اکثر پایانه‌‌ها و نقاط شهر مانند میدان آزادی به میدان امام خمینی تاکسی خطی در حال رفت و آمد هستند. در این صورت شما با توجه به شرایط خود می‌توانید بهترین روش را برای رسیدن به خیابان لاله زار تهران انتخاب نمایید.

مسیرهای دسترسی به خیابان لاله زار

 

قیمت لوازم الکترونیکی در فروشگاه‌های لاله زار تهران

امروزه خیابان لاله‌ زار تهران به بورس خرید لوازم برقی، الکتریکی، انواع لوستر و غیره تبدیل‌ شده است. با توجه به اینکه تنوع جنس‌ها و کیفیت محصولات بسیار بالا هستند، پس برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب است. در این بازار هم محصولات ارزان قیمت و هم محصولات لوکس و گران قیمت وجود دارد. به همین دلیل در بازار لاله زار هر فردی و با هر نوع شرایط اقتصادی می‌تواند خرید خود را انجام دهد. در صورتی که قصد خرید محصولات با کیفیت و ارزان قیمت را دارید، می‌توانید محصولات متنوع را بررسی کرده و بهترین را انتخاب نمایید.

البته باید توجه داشته باشید که تعیین قیمت‌ها کار چندان آسانی نیست. چرا که قیمت هر یک از محصولات متفاوت بوده و با توجه به کیفیتی که دارند، دارای قیمت‌های گوناگون هستند. شما برای استعلام قیمت‌ها می‌توانید به فروشگاه‌های زیادی مراجعه کنید، یا از طریق سایت‌های معتبر اقدام نمایید.

نحوه خرید از بازار لاله زار تهران

در بازار لاله زار تهران می‌توانید انواع لوستر مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. در صورتی که قصد خرید لوازم برقی و روشنایی برای منزل خود را دارید، بازدید از بازار لاله زار تهران بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. در صورتی که قصد خرید محصولات خاص را دارید، می‌توانید با ثبت سفارشات خود بهترین محصولات را برای منزل خود تهیه کنید.

با توجه به اینکه تنوع محصولات در این بازار بسیار زیاد است و افراد به راحتی می‌توانند به تجهیزات برقی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، پس بازدیدکنندگان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است‌. قیمت محصولات موجود در این منطقه نسبت به سایر مناطق تهران مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر هم است.

سخن پایانی

خیابان لاله زار تهران یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های موجود در تهران است که امروزه در زمینه خرید و فروش انواع لوازم برقی، الکتریکی و سیم و کابل فعالیت دارد. تمام شما عزیزان برای خرید انواع لوازم برقی و روشنایی، می‌توانید به این خیابان مراجعه کنید و محصولات مورد نیاز خود را به قیمت مناسب خریداری کنید. تمام محصولات موجود در فروشگاه‌های این منطقه از قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

860 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط