جک پارکینگی

جک پارکینگی؛ چیستی، مزایا و انواع آن

414 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید جک پارکینگی چیست و در چه شرایطی می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟ با انواع مختلف جک‌های پارکینگی آشنایی دارید؟ این تجهیز در انواع مختلف با ویژگی‌های منحصربه‌فرد در بازار قابل خرید بوده که در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون جک‌های پارکینیگی در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره جک پارکینگی بدانید!

جک پارکینگی چیست؟

جک پارکینگی چیست؟

منظور از جک‌های پارکینگی در واقع وسایلی بوده که در پشت درب ورودی قابل نصب هستند. جک‌های مذکور در زمان فشردن دکمه ریموت، به کمک نیروی برق موجب اعمال فشار بر درب ورودی شده و موجب باز و بسته شدن درب به صورت اتوماتیک خواهند شد. در حقیقت، می‌توانیم بگوئیم که جک‌های پارکینگی از جمله قطعات اصلی درب‌های اتوماتیک به حساب می‌آیند.

با نصب این نوع از جک‌ها بر روی درب ورودی دیگر نیازی نبوده که در روزهای سرد و گرم سال ساعت‌ها پشت درب منتظر مانده و زمانی را برای باز یا بسته کردن درب پارکنیگ صرف کنید. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی می‌توان رفاه بیش‌تری را در اختیار داشت؛ استفاده از جک‌های پارکینگی یکی از این موارد بوده که می‌توانیم به کمک آن‌ها رفاه بیش‌تر و بهتری را برای افراد فراهم سازیم.

کاربرد ریموت کنترل چیست؟

بهره‌گیری از ریموت کنترل این امکان را برای رانندگان فراهم می‌کند که بتوانند بدون این که از خودروی خود پیاده شوند، وارد پارکینگ بشوند. جالب است بدانید که از جک پارکینگی حدود 15 الی 20 سال است که بهره‌گیری شده و این محصول با عناوین دیگری مثل ریموت کنترلی پارکینگ، درب اتوماتیک یا جک برقی نیز شناخته می‌شود. شایان ذکر است که جک‌های پارکینگی از جمله تکنولوژی‌هایی به حساب می‌آیند که سطح استفاده از آن‌ها به عنوان یک تکنولوژی مدرن سالانه رو به افزایش بوده و همواره تقاضای آن نیز رو به گسترش است.

قطعات سازنده جک پارکینگی

جک پارکینگی هیدرولیکی

این تجهیزات از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به شما درکِ بهتری از این محصول بدهد.

اجزای سازنده جک‌های پارکینگی عبارت است از:

  • چشمی یا حس‌گر؛
  • ریموت؛
  • فلاشر؛
  • مرکز فرمان؛
  • جک بازویی.

ویژگی‌های جک پارکینگی

در گذشته عمدتاً جک‌های پارکینگی را در ساختمان‌های لوکس و گران‌قیمت نصب می‌کردند، اما امروزه نمونه‌هایی از این دسته تجهیزات در بازار موجود بوده که می‌توان آن‌ها را بر روی انواع درب‌ها نصب نمود و دیگر نیازی به خروج از خودرو و رها کردن آن در محیطی که همواره احتمال سرقت وجود داشته، نخواهد بود. همچنین، در گذشته همیشه فردی در ساختمان‌های بزرگ برای باز و بسته کردن درب پارکینگ حضور داشت، اما امروزه به دلیل مجهز شدن درب پارکینگ‌ها به این جک‌ها نه تنها امنیت خودرو تأمین شده، بلکه رانندگان نیز رفاه و آسایش بیش‌تری در روزهای سرد و گرم در سال دارند.

انواع جک پارکینگی

جک‌های پارکینگی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند. پیش از این که به بررسی انواع مختلف این جک‌ها بپردازیم، در درجه اول خوب است که وزن درب، میزان تردد از پارکینگ و طول درب را در نظر داشته و بعد اقدام به خرید و نصب این جک‌ها کنیم. در ادامه به بررسی انواع جک‌های پارکینگی خواهیم پرداخت:

جک هیدرولیکی

جک‌های هیدرولیکی نمونه‌ای پرطرفدار از انواع جک‌های پارکینگی به حساب می‌آیند که معمولاً در درب‌هایی با وزن زیاد و سنگین امکان نصب آن‌ها وجود دارد. این دسته از جک‌ها قدرت بسیار بالایی در برابر انواع فشار و ضربه از خود نشان داده و برای اماکن پرتردد گزینه‌ای مناسب به شمار می‌آیند؛ چرا که میزان امنیت این دسته از جک‌ها بسیار بالا بوده و مجهز به قفل برقی هستند. علاوه بر این، نصب این جک‌ها باعث می‌شود که لنگه‌های درب به خوبی جفت شده و امکان باز شدن آن‌ها وجود نداشته باشد.

جک الکترومکانیکی

نمونه دیگری از جک‌های پارکینگی، جک‌های الکترومکانیکی بوده که برای درب‌هایی با وزن سبک مناسب هستند. از جمله اماکنی که می‌توانید در آن‌ها از جک پارکینگی الکترومکانیکی بهره ببرید می‌توان به ساختمان‌های مسکونی با تردد کم در مقایسه با اماکن عمومی و پر تردد اشاره داشت.

ویژگی‌های بهترین جک‌های پارکینگی

  • بهترین جک درب پارکینگ بایستی قابلیت چرخش 90 الی 180 درجه را داشته باشد؛ در چنین شرایطی می‌توان از آن برای هر نوع درب ساختمانی استفاده کرد؛
  • اگر جک مورد نظر دارای گارانتی باشد، یک مزیت دیگر عاید خریدار می‌شود! در حقیقت، محصولاتی که به همراه گارانتی و ضمانت‌نامه به بازار عرضه می‌شوند، بی‌شک در مقایسه با سایر محصولات گزینه مناسب‌تر و قابل اعتمادتری برای خرید به حساب می‌آیند؛
  • فراموش نکنید که بهترین جک‌های پارکینگی مجهز به قفل برقی هستند؛ این قفل از باز شدن درب با فشار درست جلوگیری خواهد کرد؛
  • قطعاتی که در ساختار این جک‌ها به کار می‌رود بایستی که کیفیت بالایی داشته باشد. علاوه بر این، مراحل مونتاژ آن نیز بایستی توسط یک تیم حرفه‌ای و تخصصی انجام گرفته باشد؛
  • جک‌های پارکینگی با کیفیت بالا، در اثر تردد زیاد دچار استهلاک نخواهند شد.

مهم‌ترین نکات خرید جک درب پارکینگ

در بخش‌های قبلی اشاره مختصری به این مورد داشتیم که در زمان خرید این جک‌ها به چه مواردی باید توجه داشته باشید. در این قسمت از راهنما به طور کامل مهم‌ترین نکات خرید جک‌های پارکینگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

توجه به طول و وزن درب

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید جک درب پارکینگ مد نظر قرار دهید، وزن و طول درب است. در واقع، جکی که انتخاب کرده‌اید بایستی توانایی تحمل وزن درب مورد نظر را داشته و همچنین دارای کورس حرکتی مناسبی نیز باشد.

توجه به میزان تردد

به میزان تردد و باز و بسته شدن درب در یک شبانه روز نیز دقت داشته باشید. به طور معمول شرکت‌های واردکننده این محصولات حداکثر تعداد مجاز باز یا بسته شدن درب در ساعت را مشخص خواهند کرد.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با جک پارکینگی، به معرفی انواع، ویژگی‌ها و مهم‌ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید آن مد نظر داشته باشید پرداختیم. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون جک‌های پارکینگی دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با جک‌های پارکینگی در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل بنویسید.

414 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط