دوربین مداربسته سیم کارت خور

دوربین مداربسته سیم کارت خور؛ چیستی، کاربرد و مزایا

464 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید دوربین مداربسته چیست و در چه شرایطی می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟ به نظر شما دوربین مداربسته سیم کارت خور چه ویژگی‌هایی دارد؟ دوربین مداربسته نوعی سیستم امنیتی به حساب آمده که امکان استفاده از آن در محیط‌های مختلف فراهم است. در ادامه این راهنما با دوربین‌های مداربسته سیم کارت خور بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره دوربین مداربسته سیم کارت خور بدانید!

دوربین مداربسته

معرفی دوربین مداربسته سیم کارت خور

دوربین‌های مداربسته سیم کارت خور نوعی دستگاه امنیتی به حساب آمده که با کمک یک سیم کارت، اینترنت را به دوربین ارائه می‌کنند. دوربین‌های مذکور به طور معمول در منازل، محل کار، ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها و سایر اماکن نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کمک این دسته از تجهیزات امنیتی امکان مشاهده تصاویر در زمان واقعی و همچنین ضبط تصاویر فراهم خواهد شد.

بهره‌گیری از چنین دوربین‌هایی یکسری مزایا نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته موجود در بازار دارد؛ از جمله امتیازات این دسته از دوربین‌ها امکان دسترسی به دوربین به کمک اینترنت موبایل خواهد بود. به لطف این ویژگی کاربران می‌توانند در هر زمان و هر مکانی که تمایل داشته باشند تنها با کمک اینترنت به دوربین خود دسترسی پیدا کرده و در نهایت تصاویر را مشاهده نمایند.

ویژگی‌های دوربین مداربسته سیم کارت خور

  • این دوربین‌ها دارای امکان دسترسی به اینترنت موبایل بوده و به همین خاطر برای دسترسی به اینترنت نیازی به کابل شبکه ندارند.
  • دوربین مدار بسته سیم کارت خور با کمک شبکه‌های مخابراتی، اینترنت را به دستگاه ارائه داده و به همین خاطر به اتصال شبکه کابلی یا خطوط تلفن نیازی نخواهند داشت.
  • این دسته از دوربین‌های موجود در بازار با کمک کارت‌های SIM، قابلیت انتقال تصاویر به گوشی همراه را فراهم کرده و کاربران از این طریق می‌توانند تصاویر را به سهولت دریافت کنند.
  • دوربین‌های مذکور دارای قابلیت ضبط تصاویر بوده و به همین خاطر کاربران می‌توانند تصاویر را به شکل ثابت یا متحرک ضبط کرده و در هر زمانی مشاهده کنند.

در یک نگاه کلی به ویژگی‌های دوربین مداربسته سیم کارت خور می‌توان گفت که تجهیزات مذکور به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که داشته، به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن‌جایی که دوربین‌های مذکور به شکل بی‌سیم عمل کرده و برای کارکرد نیازی به اتصال شبکه کابلی نداشته، نصب آن‌ها بسیار ساده و سریع انجام می‌شود.

افزون بر این، دوربین‌های مذکور دارای قابلیت تنظیم و کنترل از راه دور بوده و کاربران می‌توانند به کمک این قابلیت حتی از راه دور اقدام به اعمال تغییرات در تنظیمات دوربین کرده و همواره به دوربین مداربسته دسترسی داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید که بهره‌گیری از دوربین‌های مذکور در برخی مواقع نیازمند امکانات ایمنی بیش‌تری بوده و به همین دلیل بهتر است که برای نصب آن در اماکن مختلف از کارشناسان مجرب کمک بگیرید.

تفاوت دوربین وای فای و دوربین مداربسته سیم کارت خور

نکات مهم نصب دوربین مداربسته سیم کارت خور

اصلی‌ترین وجه تمایز بین دو دوربین مذکور در نحوه انتقال داده‌های تصویری است. دوربین‌های مداربسته وای فای به کمک اتصال به شبکه بی‌سیم وای فای به اینترنت متصل خواهند شد؛ از این رو دوربین‌های مذکور برای کارکرد نیازی به سیم کارت نداشته و می‌توانند تصاویر و ویدئوهای ضبط شده را به شکل بی‌سیم به دستگاه منتقل نمایند. این دسته از دوربین‌ها به دلیل آن که نصب و کاربری بسیار ساده‌ای داشته و انتقال داده‌های تصویری توسط آن‌ها نیز به سهولت انجام می‌شود، طرفداران بسیار زیادی دارند.

در مقابل، دوربین مداربسته سیم کارت خور را داریم که با کمک یک سیم کارت به شبکه اینترنت موبایل متصل شده و در نهایت تصاویر و ویدئوهای ضبط شده را به کمک اینترنت موبایل به یک دستگاه پخش‌کننده انتقال می‌دهد؛ از این رو از دوربین‌های مداربسته سیم کارت خور در مواقعی که امکان دسترسی به شبکه بی‌سیم وای فای نباشد یا این که اتصال به شبکه بی‌سیم وای فای با مشکل روبه‌رو شده باشد، استفاده نخواهد شد.

می‌توان گفت که تفاوت موجود بین این دو نوع دوربین در نحوه اتصال به اینترنت نیز است. دوربین‌های وای فای به منظور اتصال به شبکه بی‌سیم وای فای نیاز داشته و دوربین‌های مداربسته سیم کارت خود برای کارکرد به اتصال به شبکه موبایل نیاز دارند. ناگفته نماند که برای انتخاب هر یک از دوربین‌های مذکور بایستی عواملی نظیر امنیت، محیط، اطلاعات و داده‌های تصویری و مواردی از این قبیل مد نظر قرار گیرند.

مزایای دوربین مداربسته سیم کارت خور

۱. اتصال عالی

این دسته از دوربین‌ها با استفاده از شبکه‌های مخابراتی اینترنت را به دستگاه ارائه داده و به همین خاطر، به اتصال به شبکه بی‌سیم وای فای نیازی ندارند؛ در نتیجه زمانی که شبکه بی‌سیم وای فای در دسترس نباشد، می‌توان با کمک دوربین مداربسته سیم کارت خود اتصالی بی‌نقص را تجربه کرد.

۲. پوشش گسترده

این دوربین‌های امنیتی با کمک شبکه‌های مخابراتی می‌توانند پوشش گسترده‌ای را در مقایسه با دوربین‌های مداربسته وای فای فراهم آورند. به عبارت دیگر، دوربین‌های مذکور در مناطقی که پوشش بی‌سیم وای فای ضعیف باشد، همچنان کارایی خواهند داشت.

۳. مدیریت راحت

از دیگر مزیت‌های استفاده از دوربین مداربسته سیم کارت خور، مدیریتِ ساده آن است. این دوربین‌ها به علت عدم نیاز به اتصال به شبکه بی‌سیم وای فای در مقایسه با دوربین‌های مداربسته وای فای قادر هستند مدیریتِ به مراتب ساده‌تری را فراهم سازند. دوربین‌های مذکور نیازی به راه‌اندازی و تنظیمات پیچیده نداشته و تنها با کمک یک سیم کارت به شبکه موبایل متصل خواهند شد.

۴. ضبط تصاویر به شکل پیوسته

این دوربین‌ها دارای قابلیت ضبط تصاویر به صورت پیوسته نیز هستند. به بیان دیگر، دوربین‌های مذکور می‌توانند به صورت مداوم تصاویر را ضبط و ذخیره کرده و همچنین نیازی به تنظیمات پیچیده یا زمان‌بندی نخواهند داشت.

۵. امنیت بالا

با کمک دوربین مداربسته سیم کارت خور، سیستم ایمنی – نظارتی محل مورد نظر امنیت بالاتری خواهد داشت؛ چرا که دوربین‌های مذکور با کمک فناوری شبکه‌های مخابراتی، ارتباطات را رمزگذاری خواهند کرد.

سخن پایانی

در این راهنما با دوربین مداربسته سیم کارت خور، مزایا و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون دوربین‌های مداربسته سیم کارت خور دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون این دسته از دوربین‌های امنیتی موجود در بازار در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

464 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط