پنل های سایز شو و روکار

پنل های سایز شو و روکار؛ معرفی، ویژگی و کاربرد

483 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید پنل های سایز شو و روکار چیست و تحت چه شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در ایجاد زیبایی و تناسب در محیط‌ها و اماکن مسکونی و تجاری، دکوراسیون داخلی است. در این راستا متدها و تجهیزات مختلفی به منظور بهینه‌سازی در بهره‌وری از محیط‌ها و تغییر شکل‌ آن‌ها با استفاده از دکوراتورها و طراحان داخلی روی کار آمده است. در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی یکی از مهم‌ترین تجهیزات مذکور بپردازیم.

هر آنچه که باید درباره پنل های سایز شو و روکار بدانید!

پنل های سایز شو و روکار

دکوراسیون داخلی تأثیر بسیار زیادی بر زیباسازی محیط‌های مختلف با کاربری مسکونی و تجاری دارد. دکوراتورها و طراحان داخلی به منظور بهبود دکوراسیون داخلی اماکن مختلف از المان‌ها و اصول گوناگونی بهره می‌برند که یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها مربوط به نورپردازی فضا است. منابع روشنایی مختلفی برای زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل و دفاتر کار وجود دارد که از جمله پرطرفدارترین آن‌ها پنل‌های سقفی است؛ از این جهت در ادامه نگاهی بر چیستی پنل سقفی خواهیم داشت:

پنل سقفی چیست؟

پنل‌های سقفی از جمله پنل‌های تأمین نور بوده که همان‌طور از نام آن پیداست بر روی سقف نصب می‌شود. این دسته از پنل‌ها عمدتاً از لامپ‌های ال ای دی برای روشنایی محیط بهره می‌برند. پنل‌های سقفی به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی ال ای دی انرژی بسیار کمی مصرف کرده و می‌توانند جایگزین بسیار مقرون به صرفه‌ای برای لامپ‌های معمولی، مهتابی‌ها و سایر لامپ‌های کم مصرف باشند. این پنل‌ها قادر هستند که نوری یکنواخت و بدون سایه اضافی را در محیط مورد نظر منتشر کرده تا افراد حاضر در محل بدون این که دچار خستگی چشم شوند به انجام امور خود بپردازند.

قابل ذکر بوده که پنل‌های سقفی بر اساس سه معیار نحوه نصب، شکل و نور قابل دسته‌بندی به مدل‌های مختلفی بوده که پنل های سایز شو و روکار یکی از انواع آن است. در ادامه نگاهی بر انواع پنل‌های سقفی از لحاظ نحوه نصب خواهیم داشت:

انواع پنل سقفی کدام است؟

در حالت کلی می‌توان پنل‌های سقفی را از نظر نحوه نصب به دو مدل توکار و روکار دسته‌بندی کرد. برخی افراد تمایلی ندارند که منبع نور در فضای مورد نظرشان پیدا باشد و ایده دیگری برای زیباسازی فضا دارند؛ از این جهت از پنل‌های توکار بهره می‌برند. پنل‌های توکار ضخامت پایینی داشته و روی سقف قابل نصب خواهند بود.

در مقابل، پنل‌های سایز شو و روکار را داریم که به صورت یک قاب بر روی سقف قابل نصب بوده و پنل درون این قاب قرار داده می‌شود. امکان تهیه این پنل‌ها به صورت جداگانه از بازار وجود دارد. همچنین، شما می‌توانید در اطراف قاب اصلی پنل هر نوع تزئین استانداردی که مایل باشید اجرا کنید.

پنل های سایز شو و روکار چیست؟

پنل های سایز شو و روکار

اکنون که با چیستی پنل سقفی و همچنین انواع مختلف توکار و روکار آن آشنا شدیم، اکنون می‌رسیم به پنل‌های سایز شو یا فنر متغیر. با طراحی و عرضه این دسته از پنل‌ها، خوشبختانه دغدغة انتخاب چراغ پنلی که بتواند متناسب با سقف ما باشد برطرف شده است. می‌توان گفت که پنل‌های مذکور نسل جدیدی از انواع چراغ‌های سقفی به حساب می‌آیند که دارای دو فنر ریگلاژی برای تنظیم اندازه فنر در ریل پشت خود بوده و به همین علت تحت عنوان پنل قابل تنظیم شناخته می‌شوند. از آن جایی که این دسته از پنل‌ها قابلیت تنظیم دارند، امکان نصب آن‌ها در سایز برش‌های متفاوت در سقف فراهم است.

از دیگر مواردی که بایستی در رابطه با پنل های سایز شو و روکار در نظر داشته باشید این است که پنل‌های فنر متغیر تحت عنوان پنل کشویی نیز شهرت داشته و فرآیند نصب آن‌ها نیز بسیار ساده و سریع است. از دیگر خصوصیاتی که پنل‌های مذکور داشته، تمام نور یا فول لایت بودن آن‌ها است. پنل های سایز شو و روکار بدون قاب و لبه طراحی و تولید شده و به همین علت تمامِ سطح پنل از خود روشنایی مطلوبی را ساطع خواهد کرد. قابل ذکر بوده که پنل‌های سایز شو هم به صورت روکار و هم به صورت توکار قابل تولید بوده که ما در این راهنما اشاره بیش‌تری بر نوعِ روکار داریم.

مزایای پنل های سایز شو و روکار

این دسته از پنل‌ها به دلیل طراحی منحصربه‌فردی که داشته، یکسری امتیاز و مزیت دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

منطبق بودن با اندازه محیط

از جمله مزیت‌هایی که پنل های سایز شو و روکار داشته، انطباق آن با اندازه محیط است. در واقع، امکان تغییر اندازه این پنل‌ها متناسب با فضا فراهم است. با کمک پنل‌های سایزشو می‌توان به سادگی ابعاد پنل را متناسب با نیاز خود تغییر داده و تنظیم نمایید. این ویژگی سبب می‌شود تا بتوانید به سادگی و با دقت بالا پنل‌های روشنایی را در فضاهای گوناگون نصب کرده و از انتشار نور یکنواخت آن لذت ببرید.

چند منظوره بودن

این دسته از پنل‌ها به علت این که امکان تغییر اندازه دارند، بسیار متنوع و چند منظوره به حساب می‌آیند؛ به طوری که می‌توان از آن‌ها در بسیاری از محیط‌ها و برنامخ‌های مختلف نظیر درب‌ها، پنجره‌ها، سقف‌ها و دیوارها بهره برد.

ظاهر زیبا و جذاب

پنل های سایز شو و روکار دارای طراحی بسیار زیبا و جذابی بوده و همین ویژگی سبب می‌شود تا فضا به خوبی تزئین شده و جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد ایجاد شود. شایان ذکر است که با این مدل از پنل‌ها می‌توان نورپردازی حرفه‌ای را در محیط اجرا کرد.

تنظیم روشنایی

امکان تنظیم روشنایی این پنل‌ها به میزان دلخواه از دیگر مزیت‌های آن است. ناگفته نماند که این دسته از پنل‌ها نصب بسیار ساده، قابلیت حمل و نقل، انعطاف‌پذیری عالی و طراحی بسیار منحصربه‌فردی نیز دارند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با چیستی پنل های سایز شو و روکار به بررسی چیستی پنل سقفی و انواع روکار و توکار و همچنین مزیت‌هایی که پنل‌های سایزشو داشته نیز پرداختیم و دانستیم که این پنل‌ها از جمله پنل‌های فنر متغیر بوده که امکان تنظیم آن‌ها متناسب با فضا فراهم است. آیا تجربه استفاده از پنل‌های سایز شو را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون پنل‌های سایز شو در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

483 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط