ایران ترانس

راهنمای خرید ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس

365 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

آیا تاکنون از ابزار جوشکاری عرضه شده توسط شرکت ایران ترانس خریداری کرده‌اید؟ به نظر شما در زمان خرید ابزار جوشکاری بایستی چه نکاتی را مد نظر داشت؟ مجموعه ایران ترانس یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید و عرضه انواع ابزارهای جوشکاری بوده که در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس بدانید!

ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس

گروه صنعتی ایران ترانس یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید دستگاه‌های جوش و برش بوده و توانسته است با عرضه محصولاتی با درجه کیفی عالی در صنعت جوشکاری به یکی از برترین فعالان تبدیل شود. این شرکت با کمک کادر متخصص دانشگاهی و مراکز آموزش عالی در زمینه ایجاد آزمایشگاه‌ و مراکز تحقیقاتی همواره در تلاش است که نیاز بازار را به بهترین شکل ممکن برطرف نماید.

این شرکت دارای نمایندگی‌های مختلفی در سراسر ایران بوده و محصولات خود را با گارانتی یک الی دو سال به بازار ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که ایران ترانس عضو انجمن سازندگان دستگاه‌های جوش و برش نیز بوده و حتی در زمینه آموزش و مشاوره امور جوشکاری نیز فعالیت می‌کند.

معرفی محصولات  ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس

همان‌طور که گفته شد این شرکت در حوزه جوشکاری به صورت تخصصی فعال است؛ از این رو در ادامه به معرفی محصولات آن می‌پردازیم:

جوش اینورتر الکترود

دستگاه جوش اینورتر یک نوع دستگاه جوش به حساب آمده که منبع تغذیه آن می‌تواند جریان بالای جوشکاری را فراهم آورد. این دستگاه به طور معمول با کمک یک سری رکتیفایر و سوئیچ قادر است حالت جامد جریان متناوب 60 هرتز برق ورودی را به جریان مستقیم خروجی تبدیل نماید. در راهنمای خرید ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس قابل ذکر بوده که در تکنولوژی جوشکاری با کمک دستگاه جوش اینورتر از برق تک فاز و سه فاز به منظور اتصال و جوش دادن فلزات مختلف بهره‌گیری می‌شود.

مورد بعدی این که در فرآیند جوشکاری اینورتر، قوس الکتریکی پایدار بوده و همین ویژگی موجب می‌شود که قدرت و ظرافت در حین جوشکاری به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند. دستگاه‌های اینورتر برای جوشکاری‌هایی که به ولتاژ خروجی بالایی نیاز داشته (به ویژه جوشکاری صنعتی) کارایی دارند.

جوش اینورتر میگ

این دستگاه نوعی دیگر از ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس بوده که تحت عنوان دستگاه جوش مگ نیز شناخته می‌شود. دستگاه مذکور، قابلیت جوشکاری تحت محافظت گازهای خنثی هم‌چون CO2 را داشته و می‌توانیم از آن برای اتصال مابین قطعات از سیم جوشکاری با متراژ 30 متر بهره ببریم. فرایند مذکور در جوشکاری به منظور ایجاد حوضچه عمیق ذوب برای جوش‌هایی با کیفیت عالی و مقاومت بالا به کار گرفته می‌شود. برای این که بتوانید درک بهتری از این مدل ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس داشته باشید،

در ادامه به معرفی برخی از مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت:

  • این دستگاه برای جوشکاری تحت حفاظت گاز خنثی کارایی دارد.
  • در آن از سیستم وایر فیدر برای آسان‌تر شدن فرایند استفاده از سیم جوشکاری بهره‌گیری می‌شود.
  • این دستگاه دامنه‌ای وسیع برای عملکرد در جوشکاری‌های سنگین داشته و می‌توانیم از آن برای جوشکاری فلزاتی هم‌چون آهن، استیل و ورق‌های ضخیم استفاده کنیم.
  • به طور معمول در ساختار این دستگاه سه اندوکتانس خروجی مختلف برای رسیدن به نقطه کار تعبیه شده و سیستم تغذیه سیم چهار حلقه با توان کاری بالا به همراه بلبرینگ دارد.
  • این دستگاه دارای قابلیت ترمز سیم و تنظیم سرعت تغذیه سیم است.
  • از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت تنظیم کلیه پارامترهای جوشکاری و امکان جوشکاری با سرعت 20 الی 30 متر بر دقیقه اشاره داشت.

جوش اینورتر تیگ

از دیگر ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس می‌توان به دستگاه جوشکاری تیگ اشاره داشت. جوشکاری تیگ از جمله انواع جوشکاری قوس الکتریکی به حساب می‌آید. در این نوع جوشکاری از یک الکترود غیر مصرفی از جنس تنگستن یا آلیاژهای مربوط به آن به منظور انتقال جریان الکتریسیته مابین قطعه کار و الکترود و همچنین ایجاد قوس الکتریکی بهره‌گیری می‌شود.

در این مدل جوشکاری حوضچه مذاب به طور کامل قابل مشاهده بوده و احتمال اکسید شدن منطقه در معرض حرارت وجود خواهد داشت؛ از این رو برای محافظت از حوضچه مذاب در برابر فاکتورهای اکسیدکننده و مخرب اتمسفر از گاز خنثی بهره‌گیری می‌شود.

برش اینورتر پلاسما

دستگاه برش پلاسما نمونه دیگری از انواع ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس بوده که برای طیف وسیعی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه تولیدات صنعتی که نیاز به برش فلزات با ضخامت‌های مختلف داشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی این برش، از یک گاز متمرکز و یونیزه شده به منظور برش فلزات بهره‌گیری می‌شود. پلاسما با حرارت دادن قطعه فلزی، سبب ذوب شدن آن شده و در نهایت با پراکندگی این فلز ذوب شده سبب برشِ آسان‌ترِ آن خواهد شد.

مهم‌ترین نکات خرید ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس

ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس

اگر قصد خرید ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس را دارید، در درجه اول لازم است بدانید که ابزار جوشکاری برای دو عملکرد جداگانه جوش و برش مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، این ابزار برای برش فلز یا مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و از جمله پرکاربردترینِ آن‌ها می‌توان به اینورتر، انبرها، الکترود جوشکاری و غیره اشاره داشت.

اصلی‌ترین نکته‌ای که لازم است در زمان خرید این تجهیزات در نظر داشته باشید، نقد و بررسی هر یک از آن‌ها است. در واقع، شما با مطالعه مشخصات فنی و کارایی هر یک از این تجهیزات می‌توانید متناسب با نیاز خود بهترین ابزار جوشکاری را با کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری فرمایید.

سخن پایانی

در این راهنما با ابزار جوشکاری شرکت ایران ترانس آشنا شدیم و دانستیم که برای خرید بهترین دستگاه جوشکاری لازم است که هر یک از انواعِ این تجهیزات را شناخته و در نهایت متناسب با نیاز و بودجه‌ای که در نظر داریم، بهترین گزینه را خریداری کنیم. به نظر شما کدام یک از انواع ابزار جوشکاری می‌تواند در فرایند جوشکاری گزینه کارآمدتری باشد؟ تجربه خرید و استفاده از کدام یک از دستگاه‌های جوشکاری را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون انواع ابزار جوشکاری عرضه شده توسط شرکت ایران ترانس در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

365 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط