سیم و کابل تهران سیمین فر

سیم و کابل تهران سیمین فر؛ معرفی و محصولات

753 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

یکی از معتبرترین و برترین شرکت‌ها در زمینه تولید و ساخت انواع سیم و کابل در کشور، شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه تولید کابل‌های کنترل و فیبرهای نوری در کشور بوده و با بهره‌گیری از تیم کنترل کیفیت قوی، محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر پرداخته و محصولات آن را بررسی کنیم.

شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر

شرکت تهران سیمین‌فر
شرکت تهران سیمین‌فر

شرکت تهران سیمین فر در سال 1368 شمسی با اقدام به تولید انواع سیم و کابل، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد. این شرکت درسال‌های ابتدایی تاسیس خود، سیم و کابل‌های مسی با کیفیت بالا را تولید می‌کرد. پس از آن و در سال 1381 این شرکت با سابقه موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9001 از سازمان استاندارد شد. شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر جز اولین شرکت‌هایی بود که در سال 1392 به سمت طراحی و تولید محصولات کنترل و فیبرهای نوری حرکت کرده و در این راه گام نهاد.

شرکت تهران سیمین‌فر خیلی سریع توانست با ارائه انواع سیم و کابل با کیفیت و قیمت مناسب جای خود را بازار داخلی تثبیت کرده و راه خود را برای ورود به بازارهای خارجی هموار ببیند. جالب است بدانید این شرکت با تولید بیش از 30 مدل سیم و کابل متفاوت، تنوع در انتخاب را برای مشتریان خود فراهم کرده و سعی کرده است در زمینه تولید و عرضه کابل‌های مخابراتی و انواع فیبرهای نوری در کشور پیشرو و سآمد باشد. این شرکت از نخستین تولیدکنندگان کابل‌های فیبر نوری خاکی ، هوایی ، دراپ و … در کشور بوده و سابقه زیادی در این زمینه دارد.

از جمله مشتریان این شرکت می‌توان به صنایعی همچون صنایع تولید انرژی، مخابرات، ساختمان‌سازی، اتومبیل‌سازی، صنایع خاص و … اشاره کرد. هدف این شرکت با سابقه در این سال‌ها، تولید و عرضه محصولات سیم و کابل مسی با کیفیت بسیار بالا و فراهم‌سازی مواد اولیه با کیفیت از داخل و خارج شرکت بوده است. بخش تحقیق و توسعه این سازمان نیز همواره در حال بررسی و به‌روزرسانی روش های نوین تست و تولید محصولات خود بوده و همواره هدف این بخش افزایش کیفیت محصولات این شرکت باسابقه بوده است.

محصولات سیم و کابل تهران سیمین فر

محصولات شرکت تهران سیمین‌فر
محصولات شرکت تهران سیمین‌فر

همان‌طور که گفته شد، شرکت تهران سیمین‌فر دارای طیف وسیعی از محصولات سیم و کابل بوده و محصولات زیادی را روانه بازار داخلی کرده است. از مهم‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به سیم و کابل‌های مخابراتی و انواع فیبرهای نوری اشاره کرد. البته این شرکت محصولات برگزیده و شاخص دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی تمامی آن‌ها خواهیم پرداخت.

محصولات شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر عبارتند از:

  • سیم و کابل مخابراتی: سیم‌ها و کابل‌های مخابراتی نقش بسیار پررنگی در ارتباطات امروزی داشته و برای تبادل اطلاعات صوتی، تصویری و انتقال داده‌ها بین دستگاه‌ها و شبکه‌های مخابراتی به کار می‌روند. هر نوع سیم یا کابل مخابراتی برای کاربردهای خاص خود مناسب بوده و بسته به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر اقدام به تولید و عرضه انواع کابل‌های مخابراتی بیرونی، کابل‌های مخابراتی درونی و سیم‌های مخابراتی مانند سیم رانژه و سیم دوبل هوایی مهاردار نموده است.
  • فیبر نوری: کابل‌های فیبر نوری سیم و کابل تهران سیمین فر دیگر محصول با کیفیت و شاخص این شرکت با سابقه هستند. شرکت تهران سیمین‌فر یکی از نخستین تولیدکنندگان فیبرهای نوری در کشور بوده و سابقه نسبتا زیادی در مقایسه با سایر شرکت‌ها، در زمینه تولید و عرضه فیبرهای نوری دارد. در اصطلاح، به کابل‌های ارتباطی که از طریق جریان انتقال نور به انتقال اطلاعات می‌پردازند، کابل‌های فیبر نوری گفته می‌شود. کابل‌های فیبر نوری شامل یک یا چند الیاف نوری هستند که هر کدام از آن‌ها شامل یک هسته و یک پوشش خارجی است. هسته کابل فیبر نوری از جنس شیشه یا پلاستیک است و نور را از طریق آن انتقال می‌دهد. از این کابل‌ها برای انتقال اطلاعات در شبکه‌های ارتباطی بهره گرفته شده و از آنجا که سرعت بالا، پهنای باند زیاد و مقاومت مناسبی در برابر نویز و اختلالات الکترومغناطیسی دارند، جایگزین مناسبی برای کابل‌های مسی به شمار می‌روند.
  • کابل کواکسیال: کابل‌های کواکسیال دیگر محصول این شرکت هستند. کابل‌های کواکسیال، کابل‌هایی هستند که برای انتقال امواج الکترومغناطیسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابل‌ها از دو لایه تشکیل شده و جنس آن‌ها متفاوت است. لایه داخلی این کابل‌ها که هسته کابل نامیده می‌شود، از جنس مس بوده و برای انتقال سیگنال الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لایه بیرونی کابل که پوشش کابل نامیده می‌شود، از یک جداره غیررسانا (معمولاً پلاستیک) ساخته شده و وظیفه آن حفاظت از هسته کابل و جلوگیری از تداخل سیگنال‌ها با محیط است. از کابل های کواکسیال برای انتقال سیگنال‌های رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی و انواع دیگر سیگنال‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.
  • کابل کنترل: کابل‌های کنترل شرکت تهران سیمین فر معمولا برای انتقال اطلاعات و ارتباط بین سیستم‌ها و دستگاه‌های مختلف استفاده شده و انواع متفاوتی مانند کابل‌های کنترل افشان مسی، افشان شیلددار، خشک مسی، کامپیوتری نوری و کامپیوتری شیلددار را شامل می‌شوند. این نوع کابل‌ها معمولاً شامل چندین رشته سیم کوچک‌ هستند که در یک پوشش محافظ قرار گرفته و به انتقال اطلاعات می‌پردازند. طول و تعداد سیم‌های موجود در یک کابل کنترل ممکن است بسته به نیازهای خاص برقراری ارتباط، مختلف بوده و با یکدیگر متفاوت باشند.
  • کابل شبکه: کابل‌های شبکه نیز از مهم‌ترین عناصر در شبکه‌های کامپیوتری به شمار می‌روند که توسط شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. کابل‌های شبکه کمک می‌کنند تا انتقال داده و دیتا و ارتباط بین دستگاه‌های مختلف به سادگی ایجاد شده و انتقال دیتا و اطلاعات به خوبی صورت گیرد. از این کابل‌ها با نام کابل‌های دیتا نیز نام برده می‌شود.
  • کابل ابزار دقیق: کابل ابزار دقیق تهران سیمین فر یکی دیگر از انواع محصولات این شرکت با سابقه است که در انواع مختلف کابل ابزار دقیق Y(st)Y، ابزار دقیق Y(st)Y-PIMF، آرموردار Y(st)YRY، آرموردار شیلددار زوجی و کلی، ابزار دقیق با عایق کراس لینک، کراس لینک با شیلد انحصاری، عایق کراس لینک آرموردار تولید و به بازار عرضه می‌کند. این کابل‌ها می‌توانند جریان برق را در محدوده ولتاژهای پایین به سیستم‌های گوناگون اطلاعاتی و مصرفی هدایت کرده و فرآیندهای کنترل و پردازش سیستم‌های داده را انجام دهند.
  • کابل‌های خاص: یکی از کارهای ویژه شرکت تهران سیمین فر، تولید سیم و کابل‌های خاص و سفارشی است. این شرکت امکان تولید انواع کابل‌های خاص و ویژه را دارا بوده و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته خود، می‌توانند انواع نیازهای برقی و الکتریکی شما را تامین نموده و رفع کند.

نتیجه‌گیری

یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و عرضه انواع سیم‌ها و کابل‌ها در کشور، شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر است. این شرکت در سال 1368 و با هدف تولید و عرضه محصولات سیم و کابل با کیفیت بسیار بالا، پای در عرصه تولید نهاد. این شرکت با سابقه موفق به ساخت و تولید انواع سیم و کابل‌های مخابراتی، کابل‌های کنترل، ابزار دقیق، فیبر نوری، کواکسیال و شبکه گشته است و نام خود را به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان سیم و کابل در کشور مطرح کرده است.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرکت سیم و کابل تهران سیمین فر پرداخته و محصولات این شرکت را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

753 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط