سامانه برق ایران اپلیکیشن برق من

سامانه برق ایران اپلیکیشن برق من؛ چیستی و مزایا

580 بازدید آموزش در صنعت برق

با استفاده از سامانه برق ایران باعث شود تا کارها به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری حل و انجام شوند. این سامانه به مشترکین برق امکان می‌دهد تا بدون مراجعه حضوری و از طریق وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و یا درگاه‌های بانکی به خدمات مختلفی از جمله پرداخت قبض، مشاهده سوابق مصرف، ثبت درخواست‌ها و شکایات و … دسترسی داشته باشند. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی سامانه برق ایران یا همان سامانه برق من پرداخته و مزایا این سامانه را بیان کنیم.

سامانه برق ایران چیست؟

سامانه برق من
سامانه برق من

امروزه با ایجاد سامانه‌ها و برنامه‌هایی مانند سامانه برق ایران که از آن تحت نام سامانه یا اپلیکیشن برق من نیز یاد می‌شود، دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه‌‌های اضافی برای انجام کارهای مربوط به اداره برق از جمله پرداخت قبوض، سوابق مصرف برق، مشاهده قبض برق و … نبوده و در کم‌ترین زمان می‌توان اقدام به انجام کارهای مربوط به قبوض و امثالهم پرداخت.

در واقع، سامانه برق کشور  یا همان سامانه برق من، یک سامانه خدمات الکترونیکی است که توسط شرکت توانیر (شرکت مادر و تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران) راه‌اندازی شده است. این سامانه به مشترکین برق امکان می‌دهد تا بدون مراجعه حضوری و از طریق وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و یا درگاه‌های بانکی به خدمات مختلفی از جمله پرداخت قبض، مشاهده سوابق مصرف، ثبت درخواست‌ها و شکایات و … دسترسی داشته و بتوانند نیاز خود را مرتفع سازند.

سامانه برق من یا همان برق ایران در سال 1394 و با هدف ارائه خدمات اینترنتی و الکترونیکی به مشترکین برق کل کشور راه‌اندازی شد. این سامانه در ابتدا با امکانات محدودی مانند پرداخت قبوض برق و مشاهده سوابق مصرف ارائه شد اما به مرور زمان و با افزودن امکانات جدید، به یکی از جامع‌ترین سامانه‌های خدماتی الکترونیکی کشور تبدیل شده و محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران خود پیدا کرد.

مشترکین برق می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه به تمامی خدمات عمومی مورد نیاز برای حل مشکلات برقی خود بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق کامپیوتر و یا گوشی تلفن همراه خود در هر زمان و از هر نقطه‌ای، به این خدمات دسترسی داشته و آن‌ها را دریافت کنند.

در این سامانه الکترونیکی آنلاین، مشترکین برق می‌توانند بدون استفاده و دریافت قبوض کاغذی، اقدام به استعلام و پرداخت قبض برق نمایند زیرا قبوض دیجیتالی جایگزین این کاغذ‌ها شده و حتی باعث شده‌اند تا در مصرف کاغذ و قطع درختان صرفه‌جویی و جلوگیری شود.

دانلود و نصب این اپلیکیشن و استفاده از وبسایت برق من در تلفن‌های همراه، به افرادی که شاغل هستند و مدیریت زمان برای آن‌ها با اهمیت بسیار زیادی همراه است، بسیار کمک‌کننده بوده و در زمان آن‌ها صرفه‌جویی کرده است. در این سامانه قانونی و رسمی، تمامی اطلاعات و پرداختی‌ها در این سامانه تحت یک سیستم امن و مطمئن انجام شده و احتمال هر گونه ریسک یا خطری برای مشترکین و کاربر‌های برنامه تقریبا صفر است.

خدمات سامانه برق کشور

سامانه برق کشور
سامانه برق کشور

همان‌طور که گفته شد، این سامانه الکترونیکی آنلاین خدمات بسیار زیادی را به اقشار مختلف جامعه ارائه کرده و لاعث شده است تا کارها با سرعت بیش‌تر و بالاتری انجام شوند.

سامانه برق کشور خدمات مختلفی را به مشترکین برق ایران ارائه می‌دهد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پرداخت قبض: مشترکین برق کشور می‌توانند با استفاده از وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و یا درگاه‌های بانکی به صورت آنلاین قبوض برق خود را پرداخت کرده و بدهی‌های قبلی خود را نیز بپردازند.
  • مشاهده سوابق مصرف: مشترکین برق می‌توانند با استفاده از سامانه برق من، سوابق مصرف برق خود را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کرده و از میزان و چگونگی مصرف برق ساختمان خود اطلاع پیدا کنند.
  • ثبت درخواست‌ها: مشترکین برق در کل کشور می‌توانند با استفاده از وب‌سایت یا اپلیکیشن برق من، درخواست‌هایی نظیر درخواست انشعاب جدید، تغییر نام و مکان، رفع مشکل ولتاژ و … را ثبت کرده و درخواست تایید اطلاعات بدهند.
  • ثبت شکایات: مشترکین برق می‌توانند با استفاده از این سامانه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و سازمان برق کشور، درخواست‌ها و شکایات خود را در مورد خدمات برق ثبت کرده و درخواست بررسی مشکلات را ارسال کنند.
  • درخواست ثبت کنتور: شما می‌توانید با استفاده از وب‌سایت برق ایران اقدام به ارسال درخوسات جهت دریافت کنتور برق کرده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری و انجام کاغذبازی‌های سنتی نمی‌باشد.

مزایا سامانه برق کل کشور

پرداخت غیرحضوری قبوض برق
پرداخت غیرحضوری قبوض برق

همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد، این سامانه جامع الکترونیکی آنلاین کار اقشار مختلف جامعه را ساده نموده و باعث شده است تا هر شخصی در هر زمان و مکانی بتواند کارها مربوط به اشتراک برق خود را انجام داده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی نماید.

سامانه برق ایران دارای ویژگی‌ها و مزایا متعددی برای مشترکین برق است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: مشترکین برق با استفاده از سامانه برق کل کشور می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، به خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته و آن‌ها را انجام دهند.
  • افزایش رضایتمندی مشترکین: این سامانه هوشمند با ارائه خدمات متنوع و باکیفیت، به افزایش رضایتمندی مشترکین برق کمک بسیار زیادی کرده است و باعث شده است تا میزان رضایتمندی از خدمات این سازمان و اداره مهم کشور، به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.
  • بهبود مدیریت مصرف برق: مشترکین برق با استفاده از سامانه برق ایران می‌توانند سوابق مصرف خود را مشاهده و مدیریت کرده و مصرف برق خود را کاهش دهند. در صورتی که برق‌دزدی و یا هر گونه نشت برقی در ساختمان وجود داشته باشد، لز طریق این سامانه قابل بررسی بوده و می‌توان در جهت حل آن اقدامات لازم را به عمل آورد.

نتیجه‌گیری

امروزه بیش‌تر کارها به صورت اینترنتی انجام شده و نیاز به صرف زمان و انرژی برای مراجعه حضوری و انجام کارها، برطرف شده است. یکی از سیستم‌ها و سامانه‌هایی که باعث صرفه‌جویی در این کارها شده است، سامانه برق ایران است. سامانه برق ایران یا برق من یک سامانه خدمات الکترونیکی آنلاین است که به مشترکین برق امکان می‌دهد تا بدون مراجعه حضوری، به خدمات متنوعی دسترسی داشته باشند. این سامانه مزایای متعددی مانند صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهبود مدیریت مصرف برق و … برای مشترکین برق داشته و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک نیز توسعه یافته و امکانات جدیدی به آن افزوده شود.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی سامانه برق ایران یا همان سامانه برق من پرداخته و مزایا این سامانه را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

580 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

نظر خود را بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط