شرکت سیم و کابل لاکی کویر

سیم و کابل لاکی کویر؛ معرفی شرکت و محصولات

464 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

یکی از معتبرترین و برترین شرکت‌ها در زمینه تولید و ساخت سیم‌های لاکی در کشور، شرکت سیم لاکی کویر یزد است. این شرکت از پتانسیل و قدرت بالایی در تولید و عرضه محصولات سیم و کابل برخوردار بوده و توانسته است با تولید انواع سیم‌ها و کابل‌های باکیفیت، به ویژه انواع سیم‌های لاکی، به افتخارات چشمگیری دست یابد.

شرکت سیم و کابل لاکی کویر

سیم لاکی کویر
سیم لاکی کویر

 

این شرکت تنها تولیدکننده انواع سیم‌های لاکی سایز 0.04 میلی‌متر تا 4 میلی‌متر در کشور بوده و با تولید سالانه 4500 تن سیم و کابل، خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت سیم و کابل در کشور مطرح کرده است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی شرکت سیم لاکی کویر پرداخته و محصولات شاخص این شرکت را بیان کنیم.

شرکت سیم لاکی کویر در سال 1372 شمسی و در شهرک صنعتی نیکو اشکذر استان یزد احداث شده و آغاز به کار کرد.در سال 1373، این شرکت موفق به کسب پروانه بهره برداری با ظرفیت 2000 تن در سال گردیده و از همان سال نوید تولد یک شرکت موفق در صنعت سیم و کابل را به جمعه مصرف‌کننده کشور داد. در سال 1376 شمسی، این شرکت با افزایش ظرفیت تولید به 2500 تن در سال، نخستین گام‌های بزرگ موفقیت را برداشته و اکنون با ظرفیت تولیدی بالغ بر 4500 تن در سال، همگام با سایر تولیدکنندگان در این صنعت، سهم کوچکی در تولید انواع سیم‌های لاکی مورد نیاز صنایع مصرفی ایران را دارد.

این شرکت اکنون در استان یزد، شهرستان صدوق، شهرک صنعتی نیکوی اشکذر، بلوار گلدیس این استان پهناور واقع شده و سعی کرده است با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهره‌وری از نیروی متخصص ایرانی، گامی بزرگ در صنعت تولید و عرضه انواع سیم‌های لاکی در کشور، بردارد. یکی از مهم‌ترین و موثرترین افراد در رشد و پیشرفت این شرکت با سابقه، جناب آقای علی اکبر بیگی یزدی است که دارای سمت مدیرعاملی این شرکت بوده و از بنیان‌گذاران آن به شمار می‌رود.

شرکت تولید سیم لاکی کویر یزد با بهره مندی از مجموعه‌ای از به روزترین تجهیزات آزمایشگاهی، مطابق با استانداردهای روز دنیا IEC در صنعت برق و نیز استفاده از سیستم‌هایی تمام الکترونیک و تمام اتوماتیک، کنترل مستمر کیفیت سیم در حین پروسه تولید را فراهم آورده و با برخورداری از حدود 30 سال تجربه و با بکارگیری تیم تولیدی متخصص، کارآزموده و مجرب خود گام موثری در ارتقای کیفیت در رقابت با محصولات مشابه داخلی و خارجی برداشته و موجب جلب رضایت و اعتماد انواع کارخانه‌های صنعتی و مصرف‌کنندگان عزیز داخلی و خارجی خود شده است.

در حال حاضر این شرکت با سابقه یزدی، با بهره‌گیری و استفاده از انواع دستگاه‌ها و ماشین آلات روز دنیا توانسته است افق جدیدی را پیش روی این صنعت گشوده و خود را به عنوان پیشگام و الگو در این صنعت مهم و کاربردی، مطرح کند. کسب انواع تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های معتبر داخلی و خارجی در طی این سال‌ها، ، مهر تاییدی بر تلاش، جدیت و همیت شرکت سیم لاکی کویر بوده که خود دال بر تعهد و پایبندی این شرکت با سابقه ایرانی به حفظ کیفیت و تلاش در راستای ارتقا و پیشرفت صنعت سیم لاکی در کشور است.

محصولات سیم و کابل لاکی کویر

انواع سیم های لاکی
انواع سیم های لاکی

همان‌طور که گفته شد، شرکت کویر یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید انواع سیم های لاکی در کشور است که از سابقه درخشانی برخوردار بوده و محصولات با کیفیتی را به بازار داخلی و خارجی روانه کرده است. این شرکت با استفاده از عناصر مختلفی مانند مس، آلومینیوم و … سعی کرده است اقدام به تولید انواع سیم‌های لاکی از جنس مس و آلومینیوم در اندازه‌ها، درجات حرارتی و رنگ‌های مختلف نموده و به بازار عرضه نماید.

سیم های لاکی شرکت کویر یزد در انواع مختلف آلومینیومی و مسی از سایزهای 0.04 میلی‌متر تا 4 میلی‌متر ساخته شده  و می‌تواند با استفاده از انواع لاک‌های PU و PEI با درجات حرارتی مختلف 155، 180، 200 و 220 درجه سانتی‌گراد تولید کند (البته این مشخصات سیم لاکی مطابق با درخواست و سفارش مشتری ساخته شده و با توجه به درخواست مشتری این شرکت، شرکت لاکی کویر می‌تواند اقدام به تولید انواع سیم‌های لاکی در اندازه‌ها و مشخصات متفاوت نماید).

این شرکت نیز می‌تواند سیم‌های لاکی را در رنگهای متنوع کلاسیک، آبی، قرمز و مشکی و بر روی قرقره‌های متناسب با آن‌ها تهیه و تولید کرده و با توجه به نیاز مشتری و بازار مصرف داخلی و خارجی، به آن‌ها تحویل دهد. در حالت کلی، این شرکت اقدام به تولید محصولات متفاوتی نموده که در اینجا به ذکر برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین محصولات این شرکت می‌پردازیم. محصولات سیم لاکی کویر عبارتند از:

  • قرقره‌های استوانه‌ای از سایز 0.1 تا 5.5 میلی‌متر؛
  • قرقره‌های مخروطی از سایز 0.16 تا 3.5 میلی‌متر؛
  • تولید سیم‌های لاکی با درجه حرارت 90 تا 220 درجه سانتی‌گراد؛
  • تولید انواع سیم‌های لاکی مسی و آلومینیومی از سایز 0.04 تا 4 میلی‌متر.

نتیجه‌گیری

یکی از موفق‌ترین و پرافتخارترین شرکت‌ها در زمینه تولید و عرضه انواع سیم‌های لاکی در کشور، شرکت سیم لاکی کویر یزد است. این شرکت در سال 1372 با هدف کارآفرینی و رفع و حل نیازهای صنعت سیم و کابل کشور پای در عرصه تولید نهاد و هر ساله پیشرفت کرده است. این شرکت تنها تولیدکننده انواع سیم‌های لاکی سایز 0.04 میلی‌متر تا 4 میلی‌متر در کشور بوده و با تولید سالانه 4500 تن سیم و کابل، خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع سیم‌های لاکی در کشور مطرح کرده است.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرکت سیم لاکی کویر پرداخته و محصولات شاخص این شرکت را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

464 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط