شرکت سیم و کابل شرکت ماهان کابل امیر

سیم و کابل ماهان کابل امیر؛ معرفی شرکت و محصولات

734 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

آیا تاکنون از محصولات شرکت سیم و کابل ماهان کابل امیر خریداری و استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما محصولات عرضه شده توسط ماهان کابل امیر از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟ شرکت ماهان کابل امیر از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل‌های پرفروش و ضروری در بازار بوده که در این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات آن بپردازیم؛ لذا از شما دعوت می‌شود تا انتهای این راهنما ما را همراهی کنید.

هر آنچه که باید درباره سیم و کابل ماهان کابل امیر بدانید!

ماهان کابل امیر

پیش از این که به سراغ معرفی محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل ماهان کابل امیر برویم، در ابتدا خوب است که کمی بیش‌تر با این شرکت آشنا شویم. این مجموعه فعالیت خود را به طور رسمی در سال 1389 در حیطه تولید سیم و کابل‌های مسی شروع کرد و توانست در طی این بازه زمانی در سال 1396 فعالیت خود را گسترش داده و در زمینه تولید و عرضه کابل‌های آلومینیومی و در سال 1398 در حوزه تولید و عرضه کابل‌های خودنگهدار مورد تأیید شرکت توانیر نیز مشغول به فعالیت شود.

امروزه این شرکت دارای ظرفیت تولید سالیانه بیش از 12000 تن انواع سیم و کابل‌های برق به همراه هادی مسی، آلومینیومی و خودنگهدار در ایران بوده و با کمک بیش از 35 نفر پرسنل باتجربه و متخصص، توانایی تولید حدود 220 نوع از سیم و کابل‌ها در سایزهای مورد نیاز را دارد.

محصولات سیم و کابل ماهان کابل امیر

همان‌طور که گفته شد، این مجموعه در حیطه تولید و عرضه انواع مختلف سیم و کابل‌های مسی و آلومینیومی و خودنگهدار در بازار ایران در حال فعالیت است؛ در ادامه به معرفی محصولات این شرکت خواهیم پرداخت:

سیم و کابل افشان

سیم و کابل‌های افشان نمونه‌ای پرکاربرد و پرطرفدار در صنعت برق به حساب می‌آیند که توسط شرکت سیم و کابل ماهان کابل امیر به بازار ارائه می‌شوند. در حالت کلی، سیم و کابل‌های افشان انعطاف‌پذیری بسیار مناسبی داشته و هر کدام از کابل‌های افشان از دو یا چند رشته سیم افشان با هادی مسی تولید می‌شوند.

از آن جایی که در ساختار کابل‌های افشان از فلز مس به عنوان رسانا یا هادی استفاده شده، مقاومت الکتریکی این نوع تجهیزات بسیار بالا است. این محصول با تکیه بر انعطاف‌پذیری بالا و اتصالات متحرک، گزینة بسیار مناسبی برای تأسیسات ساختمانی و صنعتی به حساب می‌آید. ناگفته نماند که سیم و کابل‌های افشان توسط مجموعه ماهان کابل امیر در سایزهای مختلف و متراژ مورد نیاز شما عزیزان عرضه می‌شوند.

سیم و کابل زمینی آلومینیومی

سیم و کابل ماهان کابل امیر

از دیگر محصولاتی که توسط سیم و کابل ماهان کابل امیر ارائه شده می‌توانیم به سیم و کابل زمینی آلومینیومی اشاره داشته باشیم. این دسته از کابل‌ها نوعی کابل برق آلومینیومی به حساب آمده که عمدتاً برای سیم‌کشی درون زمین یا درون دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های زمینی آلومینیومی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در اماکنی که تحرک زیادی نداشته، به صورت ثابت نصب نمود. از آن جایی که این روزها شاهد افزایش قیمت مس هستیم، میزان استقبال و محبوبیت کابل‌های آلومینیومی به طرز چشم‌گیری افزایش یافته و نتیجتاً بهره‌گیری از آن‌ها نیز رایج شده است.

قابل ذکر بوده که این دسته از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل ماهان کابل امیر به صورت دو، سه و چهار رشته قابل تولید هستند. به طور معمول در نوعِ چهار رشته شاهد این هستیم که هر رشته دارای یک مقطع بوده و اندازه هر چهار رشته با یکدیگر یکسان است.

کابل‌های زمینی آلومینیومی سه رشته و نیم را نیز داریم که سطح مقطع سه رشته با هم دیگر یکسان بوده، اما سطح مقطع آخرین رشته که رشته پوچ به حساب آمده کم‌تر خواهد بود. این کابل‌ها ضمن این که نسبت به کابل‌های مسی قیمت ارزان‌تری داشته، برتری‌های دیگری نیز دارند؛ به عنوان مثال کابل‌های زمینی آلومینیومی سبک‌تر نیز بوده و ریسک سرقت آن‌ها نیز به مراتب کم‌تر است.

کابل مفتول مسی

محصول بعدی ارائه شده توسط سیم و کابل ماهان کابل امیر، کابل مفتول مسی بوده که تحت عنوان کابل خشک نیز شناخته شده و هادی آن از جنس فلز مس است. در ساختار این دسته از محصولات ماهان کابل امیر شاهد یک پوشش عایق بر روی کابل هستیم. کابل مذکور مجهز به هادی مفتولی است؛ به این معنا که در آن یک یا چند رشته فلز مفتولی شکل با مقاومت بالا تعبیه شده است.

از آن جایی که میزان انعطاف‌پذیری کابل‌های مذکور در مقایسه با کابل‌های افشان کم‌تر بوده، تحت عنوان کابل خشک شناخته می‌شوند. جالب است بدانید که این کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های مسی افشان از مقاومت الکتریکی بالاتری برخوردار هستند. توجه داشته باشید که قیمت تمام شدة کابل‌های مفتول مسی نسبت به مفتول آلومینیومی گران‌تر محاسبه می‌شود؛ چرا که مس رسانای بهتری برای انتقال جریان برق است.

کابل خودنگهدار هوایی

آخرین سری از محصولات عرضه شده توسط شرکت سیم و کابل ماهان کابل امیر، کابل هوایی خودنگهدار است. کابل‌های هوایی خودنگهدار نمونه‌ای از کابل‌های توزیع برق به حساب آمده که همان‌طور از نامشان پیداست، در خطوط هوایی برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های هوایی خودنگهدار متشکل از چندین هادی عایق شده بوده که به هم دیگر بسته شده و به واسطه یک سیم مسنجر یا پیام‌رسان یا یک سیم یا کابل فولادی پشتیبانی خواهند شد.

عایق استفاده شده در ساختار این محصولات از نوع پلی اتیلن شبکه‌ای بوده که به طور خاص برای توزیع نیروی برق در خطوط هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های مذکور دارای قدرت کافی بوده و روکش استفاده شده در ساختار آن‌ها به رنگ مشکی یا خاکستری است.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با شرکت سیم و کابل ماهان کابل امیر به بررسی محصولاتی که توسط این مجموعه تولید و روانه بازار می‌شود نیز پرداختیم و دانستیم که سیم و کابل‌های این شرکت ضمن داشتن کیفیت بالا، کارایی متعددی نیز دارند. از جمله مهم‌ترین محصولات عرضه شده توسط ماهان کابل امیر می‌توان به سیم و کابل افشان، سیم و کابل زمینی آلومینیومی، کابل مفتول مسی و کابل خودنگهدار هوایی اشاره داشت. لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون محصولات ماهان کابل امیر در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

734 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط