شرکت تعاونی تولیدی سیم و کابل اطلس خراسان

سیم و کابل اطلس خراسان

1324 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

سیم و کابل یکی مهم ‌ترین بخش‌ها برای سهولت در انتقال جریان انرژی برق است. شرکت‌های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند که قصد داریم درباره شرکت تعاونی تولیدی سیم و کابل اطلس خراسان که در زمینه تولید و توزیع انواع سیم و کابل با پوشش PVC فعالیت می‌کند، صحبت کنیم؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شرکت تعاونی تولیدی سیم و کابل اطلس خراسان را بیشتر بشناسید

این شرکت در تاریخ ۱۳۸۱/۰۷/۲۹ تأسیس شد و فعالیت خود را به صورت رسمی و حقوقی آغاز کرد. مدیر عامل شرکت آقای «قاسم برغمدی» است که شرکت وی در سبزوار قرار دارد. هدف این شرکت تولید انواع سیم و کابل در تاروپود PVC است؛ این سیم و کابل‌ها عموما برای انواع لوازم خانگی، سیم ‌کشی مدارها و تجهیزات برقی و سیم‌کشی منزل کاربرد دارند. همچنین PVC باعث می‌شود که از انواع آتش سوزی‌های ناشی از اتصالات معیوب جلوگیری به عمل آید. محدوده دمای قابل تحمل برای PVC بین ۴۰ تا ۱۰۵ درجه سانتی‌گراد است.

این شرکت برای خود ۲ برند معتبر با نام‌های «اطلس» و «فرجام الکتریک خراسان» ثبت کرده است. از مجوزهای آن می‌توان به مجوز تولید انواع کابل و سیم برق در تاریخ ۱۶/ ۱۲/ ۱۳۸۴ و مجوز تولید – کابل کواکسیال انتن تلویزیون رنگی در تاریخ ۱۶/ ۱۲/ ۱۳۸۴ اشاره کرد.

شرکت تعاونی تولیدی سیم و کابل اطلس خراسان

محصولات برند اطلس

۱. کابل‌های کواکسیال

این کابل در انتقال فرکانس‌های بسیار بالا در انواع فرستنده‌ها و گیرنده‌ها مثل کامپیوترها، رادیوها، تلویزیون‌ها و دوربین‌های مدار بسته به کار گرفته می‌شود. هادی این کابل از مس آنیل شده و روکش آن از PVC است.

۲. کابل های انعطاف پذیر سبک

این کابل از انواع کابل‌های ورودی و اتصال در وسایل برقی، لوازم خانگی و ماشین آلات به کار گرفته می‌شود. هادی این کابل از مس و روکش آن از pvc است.

۳. سیم های انعطاف پذیر

این نوع از سیم‌ ها در نصب داخل انواع وسایل برقی و نیز حفاظت از انواع سیستم‌ های روشنایی در محیط‌ های خشک زیر گچ به کار گرفته می‌شوند. هادی این سیم از مس و عایق آن از PVC است.

۴. سیم های نصب ثـابت

این نوع از سیم در سیم‌کشی داخلی انواع تابلو و توزیع کننده‌های برق به کار گرفته می‌شود. همچنین از این سیم می‌توان در انواع لوله و زیر گچ نیز استفاده کرد. هادی این سیم از مس و عایق آن از PVC است.

۵. کابل های انعطاف پذیر

از انواع کابل‌های منعطف می‌توان به این کابل اشاره کرد که برای استفاده در انواع لوازم خانگی مثل یخچال و ماشین لباس شویی به کار گرفته می‌شود. هادی این کابل از مس و روکش آن از پی وی سی است.

۶. کابل های قدرت با روکش pvc

این کابل برای تأمین انرژی الکتریکی در فضای باز، زیر خاک، داخل آب، داخل ساختمان، نیروگاه‌ها، مصارف صنعتی، کانال‌های کابل کشی به کار گرفته می‌شود. هادی و روکش این کابل نیز به همان ترتیبی است که ذکر شد.

۷. کابل های نصب ثابت سبک

این کابل در مصارف صنعتی و کابل کشی داخل ساختمان به کار گرفته می‌شود. هادی و عایق سیم به همان ترتیب ذکر شده است.

۸. کابل های کنترل افشان شیلددار

این کابل برای استفاده در تابلو فرمان در مکان‌هایی که میدان مغناطیسی در آن مکان وجود دارد به کار گرفته می‌شود. عایق این نوع کابل از pvc نوع D است.

تکنولوژی‌ها یا نحوه ساخت

تکنولوژی ساخت انواع سیم و کابل شامل موارد زیر است که در ادامه به توضیح دقیق هر یک می پردازیم.

۱. مرحله هادی سازی

۲. مرحله عایق کاری

۳. مرحله کراسلینک

۴. مرحله تاب

۵. مرحله روکش ‌کشی

۶. مرحله بسته‌ بندی

۷. مرحله بررسی نهایی

تکنولوژی‌ها یا نحوه ساخت

۱. مرحله هادی سازی

اولین مرحله از این بخش مربوط به دستگاه کشش مفتول یا راد است. در این مرحله مفتول آلومینیومی با قطر ۹.۵ وارد دستگاه می‌شود و با عبور از سری قالب‌های الماسی در دستگاه به قطر مورد نظر تولید کننده می‌رسد؛ سپس سیم و کابل در داخل روغن با هدف خنک شدن و شسشتو قرار داده می‌شود و پس از اینکه سیم‌ها کاملا نازک شد بر روی قرقره قرار می‌گیرد تا سپس وارد دستگاه استرندر شود.

مفتول‌های نازک شده بر اساس قطر مورد نظر بر روی قرقره‌های ۶۳۰ جمع‌آوری می‌شوند و بعد آماده برای بارگیری در این دستگاه می‌شوند.

عملکرد این دستگاه به این شکل است که یک رشته از مفتول به عنوان مغزی یا هادی در مرکز قرار می‌گیرد و بعد رشته مفتول به صورت راست‌گرد و یا چپ‌گرد با چرخش استرندر و طول تاب معین به دور مغزی می‌تابد و یک قالب را به عنوان خروجی بیرون می‌دهد. خروجی این مرحله قرقره‌های به هم پیچیده است.

۲. مرحله عایق کاری

در مرحله دوم وظیفه عایق روی دوش دستگاه اکسترودر است. مواد به طور مرتب داخل ماردون ریخته می‌شوند و سپس بعد از گذشتن از المنت‌های حرارتی به تدریج ذوب شده و به صورت خمیری از کلگی از دستگاه خارج می‌شوند؛ این خمیر در قالب‌های مورد نظر ریخته شده و سپس با جریان هوا خنک می‌شود. در نهایت کابل وارد دستگاه پرینتر می‌شود تا مشخصات فنی مثل اسم شرکت، سایز کابل، سال ساخت و… روی آن درج شود؛ پس از اینکه کابل از مرحله چاپ گذشت وارد دستگاه تیک‌آپ شده و روی قرقره جمع می‌شود.

۳. مرحله کراسلینک

در این مرحله تمامی مواد پلی اتیلن از ساختار مولکولی خطی به ساخته مولکولی شبکه‌ای تبدیل می‌شوند تا ویژگی‌های مکانیکی، مقامت به سایش و تغییر شکل در آنها تعبیه شود. این فرایند در اتاق سونا انجام می‌شود و سپس رشته‌ کابل‌ و یا سیم‌ها روی قرقره به اتاق سونا انتقال پیدا می‌کنند و بر اساس ضخامت عایق، مدت زمان مشخصی در این اتاق سپری می‌کنند تا به فرایند تکمیل برسند.

۴. مرحله تاب

این مرحله مربوط به تولید کابل‌های چند رشته‌ای است که باعث می‌شود مغزی در طول و جهت مشخصی به یکدیگر پیچیده و تاب داده شود.

۵. مرحله روکش ‌کشی

در این مرحله سیم و کابل‌ها با لایه‌ای از روکش پلی اتیلن یا PVC پوشانده می‌شود. این کار به منظور محافظت انجام می‌شود.

۶. مرحله بسته‌ بندی

محصولات برند اطلس در این مرحله بر اساس سفارش مشتریان عزیز طبق متراژ مورد نظر بسته بندی می‌شود و مشخصات خاص روی آن درج می‌شود.

۷. مرحله بررسی نهایی

تمامی محصولات باید از بازرسی نهایی کارشناس مربوطه رد شوند تا پس از تأیید به دست مشتری برسند.

افتخارات شرکت تعاونی تولیدی سیم و کابل اطلس خراسان

افتخارات شرکت تعاونی تولیدی سیم و کابل اطلس خراسان

شرکت تعاونی تولیدی سیم و کابل اطلس خراسان موفق به دریافت گواهینامه ‌های ملی، گواهینامه انجمن صنفی سیم و کابل و تأییدیه توانیر شده است. این شرکت تا به این لحظه فعالیت خود را ادامه می‌دهد و از این به بعد نیز با قدرت بیشتر به این کار خواهد پرداخت.

آدرس و شماره تلفن

  • شماره تلفن همراه: 09150041237
  • شماره تلفن ثابت: 5144333253
  • ایمیل: atlaskhorasan9@gmail.com
  • آدرس: سبزوار شهرك صنعتي استير صنعت 1 تلاش 9
  • نشانی صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/atlas_khorasan_wire_cable/

در آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت تمام کمال درباره شرکت تعاونی تولیدی سیم و کابل اطلس خراسان صحبت کنیم و با معرفی آن شما را در مسیر انتخاب تولیدکننده معتبر یاری کنیم. اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را برای دوستان تان هم ارسال کنید و در قسمت «دیدگاه ها» نظرات و تجربیات خود را با تکه کابل و مخاطبانش به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران، از گذشته تا کنون

1324 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط