معرفی شرکت بارش نور

بارش نور ، تجربه روشنایی

957 بازدید تولید و تامین کنندگان لامپ در ایران

نور طبیعی و مصنوعی از جمله دلایلی هستند که انسان قادر به انجام بسیاری از فعالیت‌ها است. لامپ‌ها از جمله نورهای مصنوعی هستند که روشنایی را از خود ساطع می‌کنند. علاوه بر روشنایی قابل قبول، استاندارد بودن لامپ‌ از مواردی است که برای هر فرد اهمیت بسیاری دارد. در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم برای ساخت یک لامپ، علاوه بر آسیب به محیط زیست، افراد کارایی پایینی نیز دریافت خواهند کرد و لامپ مربوطه نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. یک لامپ استاندارد شامل قاب، خازن، سرپیچ و سایر اجزا است. حفظ اصول محیط زیست، رعایت جنبه‌های ایمنی و تامین راحتی مصرف کنندگان از مواردی است که یک شرکت در هنگام تولید لامپ باید آن را مد نظر خود قرار دهد.  لامپ‌ها همچنین دارای شکل‌های متنوعی هستند و هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. در این مطلب به معرفی شرکت بارش نور می‌پردازیم که از جمله تولید کننده‌هایی است که افراد می‌توانند با اطمینان خاطر از تمامی محصولات و لامپ‌های این شرکت استفاده کرده و از کیفیت و همچنین روشنایی بالای آن‌ها برخوردار شوند.

تاریخچه و پیدایش لامپ از گذشته تاکنون

اگرچه در تاریخ به ما آموزش داده شده که توماس ادیسون لامپ را در سال 1879 اختراع کرد حقیقت این است که این اختراع یک فرآیند پیچیده بود که به مدت 150 سال مخترعان زیادی در سراسر جهان را مشغول به خود کرده است. در واقع اولین منابع نور مصنوعی به سال 1700 برمی گردد.

چراغ برق در سال 1802 توسط سر همفری دیوی انگلیسی ساخته شد. اگرچه نور دیوی هنوز برای استفاده تجاری کاربردی نبود، اما پدیده‌ای را آغاز کرد که تغییر دهنده سبک زندگی بود. انبوهی از مخترعان دیگر تا سال 1841، فردریک دو مولینز اولین حق ثبت اختراع را برای یک لامپ رشته‌ای با لامپ شیشه‌ای را در انگلستان دریافت کرد. متاسفانه لامپ طراحی ضعیفی داشت که فقط شامل یک خلاء جزئی بود و باعث می‌شد که در مدت زمان کمی به شدت گرم شود. همچنین هوای داخل باعث ایجاد سوختگی سیاه روی لامپ شیشه‌ای می‌شد.

تاریخچه پیدایش لامپ

معرفی انواع لامپ‌های شرکت بارش نور

در حالی که اختراع لامپ ممکن است یکی از با ارزش ترین خلاقیت های تاریخ ما در نظر گرفته شود، جدول زمانی طراحی آن در سال 1911 به پایان نرسید. هنوز فضای باورنکردنی برای بهبود و انطباق وجود داشت. در واقع، انواع جدید لامپ‌ها تا به امروز به ظهور خود ادامه داده‌اند. در اینجا نگاهی به محبوب ترین انواع لامپ و نحوه استفاده از آنها می اندازیم.

لامپ های رشته‌ای

یکی از نکات منفی که در مورد لامپ‌های رشته‌ای وجود دارد این است که متاسفانه این لامپ‌ها 90% انرژی مصرفی خود را به شکل گرما هدر می‌دهند. این بدان معناست که آنها تنها 10 درصد از آن توان الکتریکی را به نور مرئی تبدیل می‌کنند. این انرژی هدر رفته منجر به انتشار غیرضروری گازهای گلخانه‌ای می شود که بر محیط زیست تاثیر منفی می‌گذارد. لامپ‌های جدیدتر و محبوب‌تر حدود 25 تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای سنتی مصرف می‌کنند.

لامپ هالوژن

لامپ‌های هالوژن اولین گام واقعی برای ساخت یک لامپ کم مصرف هستند. این لامپ‌ها به جای گاز بی اثر با گاز هالوژن پر شده‌اند و دو تا سه برابر طول عمر بیشتر در برابر لامپ‌های رشته‌ای دارند. لامپ‌های هالوژن علاوه بر اینکه نور سفید روشن‌تری تولید می‌کنند، انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های قبلی خود نیز مصرف می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در اندازه‌های کوچکتری ساخته شده، اما بهتر و سریع‌تر گرم شوند. کاربردهای رایج لامپ‌های هالوژن عبارتند از:

  • نورافکن بیرونی و داخلی
  • چراغ جلو اتومبیل
  • چراغ های آویز
  • نورپردازی مسیر
  • پروژکتورها

انواع لامپ های شرکت بارش نور

لامپ های فلورسنت فشرده (CFL)

برای بسیاری از افراد شکل مارپیچی لامپ‌های فلورسنت جذاب نیست. علاوه بر این موضوع، گرم شدن این لامپ‌ها کمی زمان می‌برد. به همین دلیل، اکثر مردم از لامپ های CFL در یک چراغ ثابت مانند لوستر استفاده نمی کنند. در حالی که آنها معمولاً با سوئیچ‌های دیمر کار نمی‌کنند ولی برای استفاده در فضاهایی که اغلب در آن‌ها مطالعه شده یا پروژه‌  انجام می‌شود، مناسب هستند.

دیود ساطع نور

لامپ های دیود ساطع کننده نور (LED) برای اولین بار در سال 2008 وارد بازار شدند. در حال حاضر این لامپ‌ها یک انتخاب مقرون به صرفه هستند و 80٪ کمتر از لامپ‌های رشته‌ای قدیمی برق مصرف می‌کنند. لامپ های LED با دوام 25 برابر بیشتر از لامپ های رشته‌ای سنتی به این فاکتور شگفت انگیز می‌افزایند.

میزان عمر لامپ‌های شرکت بارش نور

لامپ‌های LED در حال حاضر در صدر جدول بازده انرژی قرار دارند و می‌توان گفت که بهترین انواع لامپ‌ها هستند. در کل میانگین عمر لامپ‌های مختلف به شرح زیر است:

  • LED با عمر تخمینی 25000 ساعت
  • لامپ‌های CFL با عمر تخمینی نزدیک به 10000
  • لامپ رشته‌ای بین 1000 تا 2000 ساعت
  • لامپ هالوژن بین 1000 تا 2000 ساعت

افزایش طول عمر لامپ‌ها باعث شده است تا علاوه بر کاهش تعویض لامپ‌ها و در نتیجه کاهش تولید ضایعات و آسیب به محیط زیست، افراد هزینه کمتری نیز برای تعویض دوره‌ای لامپ‌ها متقبل شوند. در نتیجه شما می‌توانید با اطمینان خاطر از محصولات شرکت بارش نور و کیفیت و عمر بالای لامپ‌های آن‌ها استفاده کنید.

عمر هر لامپ چقدر است؟

معرفی شرکت بارش نور

شرکت تابش نور با داشتن سابقه‌ی درخشان و همچنین محصولات با کیفیت بهتر، مفتخر است تا با کمک متخصصین خود انواع لامپ‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه ابهام و یا مشکل با مشاوران و متخصصین این شرکت تماس گرفته و از راهنمایی‌های لازم برخوردار شوید. لازم به ذکر است که در تولید تمامی لامپ‌های شرکت بارش نور از بهترین تکنولوژی روز استفاده شده است و از استاندارد بودن تمامی محصولات نیز اطمینان حاصل شده است، بنابراین هیچگونه نگرانی از بابت ایمنی و استانداردهای جهانی نیز برای افراد وجود ندارد.

راه‌های ارتباطی با شرکت بارش نور

از مزیت‌های استفاده از محصولات شرکت بارش نور این است که افراد در هر جای ایران که باشند، می‌توانند به نمایندگی‌های این شرکت دسترسی پیدا کرده و برای تعویض یا تعمیر لامپ‌های خود به آن‌ها مراجعه کنند.

آدرس نمایندگی تهران: لاله زار جنوبی , پاساژ 110

شماره تماس:  02133919779

957 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط