معرفی سیم و کابل سمنان

سیم و کابل سمنان؛ معرفی شرکت + محصولات

2610 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

آیا تاکنون از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل سمنان استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که این شرکت در زمینه تولید چه محصولاتی فعال است؟ این شرکت یکی از معتبرترین و نام‌آشناترین برندهای داخلی بوده که در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل فعالیت می‌کند. در ادامه این راهنما با محصولات عرضه شده توسط مجموعه سمنان بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره سیم و کابل سمنان بدانید!

شرکت سیم و کابل سمنان

نگاهی بر شرکت سیم و کابل سمنان

همان‌طور که گفته شد، مجموعه سیم و کابل سمنان یکی از معتبرترین و برترین شرکت‌ها در حوزه تولید انواع سیم و کابل در ایران به حساب می‌آید که فعالیت خود را برای اولین بار در سال 1386 در سمنان با هدف افزایش سطح کیفی محصولات سیم و کابل و همچنین اشتغال‌زایی آغاز کرد. شرکت مذکور توانست در بازه زمانی بسیار کوتاه در صنعت سیم و کابل کشور جایگاه بسیار خوبی برای خود کسب کند.

این شرکت در ابتدای فعالیت خود عمدتاً در زمینه تولید انواع سیم و کابل‌های فشار قوی و فشار ضعیف فعالیت می‌کرد و امروزه انواع محصولات پرکاربرد نظیر سیم و کابل‌های افشان، تلفنی، مخابراتی، آنتن، کابل‌های زمینی و هوایی، کابل‌های کواکسیال و غیره را به بازار عرضه می‌کند. مجموعه مذکور جزو اولین شرکت‌ها در سمنان بوده که توانست با ورود به صنعت سیم و کابل برق ساختمان، راه را برای سایر هم‌استانی‌های خود باز کرده و به آن‌ها نیز چشم‌اندازی از موفقیت را نمایش دهد. در ادامه با محصولات عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل سمنان بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

محصولات مجموعه سیم و کابل سمنان

محصولات شرکت سیم و کابل سمنان

همان‌طور که گفته شد این شرکت فعالیت خود را در ابتدا در زمینه تولید انواع سیم و کابل‌های فشار قوی و فشار ضعیف شروع کرد و اکنون در حوزه تولید انواع سیم و کابل‌های مسی و آلومینیومی فعالیت می‌کند. در ادامه با محصولات این شرکت و کاربرد هر کدام از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

کابل افشان

یکی از محصولات پرطرفدار و بسیار پرکاربرد عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل سمنان، کابل افشان بوده که این روزها از آن در صنایع مختلفی به ویژه در صنعت ساخت و ساز و در بخش سیم کشی ساختمان به وفور استفاده می‌شود. این دسته از سیم و کابل‌های موجود در بازار انعطاف‌پذیری بسیار خوبی از خود نشان داده و به همین علت برای استفاده در اماکنی که همواره نیاز به خمیدگی سیم و کابل باشد می‌توان از آن‌ها بدون این که نگران شکستگی کابل باشید بهره ببرید.

کابل آنتن

کابل آنتن از جمله کابل‌های انتقال سیگنال به حساب آمده که برای اتصال آنتن به دستگاه تلفن، تلویزیون و روتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از کابل‌ها به صورت چند رشته‌ای تولید شده و به طور معمول هادی در نظر گرفته شده در ساختار آن‌ها از جنس مس است که در یک پوشش نازک آلومینیومی قرار داده می‌شود.

از جمله ویژگی‌های جالبی که می‌توانیم در رابطه با این کابل‌ها به شما بگوییم این است که کابل‌های مذکور در زمان گیرندگی، امکان دخالت نویزها در طول خط انتقال را نخواهند داد. همچنین در زمان فرستندگی نیز در طول کابل تابشی دیده نخواهد شد. به بیان دیگر، ساختار این دسته از کابل‌ها به گونه‌ای بوده که محافظت از موج انتقالی در آن‌ها به صورت کامل انجام می‌شود.

کابل مفتول

نکاتی که باید در هنگام خرید سیم و کابل سمنان بدانید

یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل سمنان کابل مفتولی بوده که از یک هادی تک سیمی، تک رشته‌ای یا تک مفتولی تولید می‌شود. این دسته از کابل‌ها برخلاف کابل‌های افشان که تعداد رشته‌های هادی در آن‌ها بالا بود، تنها دارای یک رشته بوده که نه تنها نازک نیست، بلکه به علت ضخامت قابل توجهی که داشته انعطاف‌پذیری بالایی از خود نشان نخواهد داد. همین ویژگی موجب شده که کابل‌های مفتولی تحت عنوان کابل خشک نیز شناخته شوند.

البته قابل ذکر است که این کابل‌ها تا حدی قابلیت خمش را دارند، اما با این حال از دیدگاه مقایسه با کابل‌های افشان انعطاف‌پذیری بسیار کم‌تری از خود نشان می‌دهند. این مدل از کابل‌ها در عایق‌بندی موتورخانه‌های ساختمان‌های بزرگ و همچنین برخی از سیستم‌های کابل‌کشی در بناها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل مخابراتی

منظور از کابل‌های مخابراتی آن دسته از سیم و کابل‌ها بوده که وظیفه انتقال سیگنال و داده در شبکه مخابراتی را بر عهده داشته و با هدف سهولت در ارتباطات و انتقال داده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دسته از کابل‌ها به جهت انتقال سیگنال‌های مهم و قوی نظیر اینترنت نیز کارایی دارند. هر یک از کابل‌های مخابراتی قادر هستند که سیگنال‌های الکتریکی، تصویر و صدا را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنند. می‌توان گفت که اولین کاربرد این دسته از کابل‌ها انتقال پیام‌های شفاهی بود و بعدها انتقال امواج صوتی و تصویری نیز به آن افزوده شد.

کابل کواکسیال

آخرین محصولی که سیم و کابل سمنان به شما عزیزان عرضه می‌کند، کابل کواکسیال بوده که این محصول نوعی کابل مسی به حساب می‌آید که متشکل از یک رسانای داخلی، یک عایق و یک رسانای نازک است. اجزای تشکیل‌دهنده این کابل از تداخل سیگنال جلوگیری کرده و مغزی مسی آن نیز موجب می‌شود که داده‌ها با سرعت بسیار بالاتری منتقل شوند. ناگفته نماند که انتقال داده‌ها توسط این کابل‌ها به گونه‌ای صورت می‌گیرد که تحت تأثیر عوامل محیطی مخرب قرار نگیرند. به طور معمول این دسته از کابل‌ها برای اترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، برای تلویزیون، دوربین مداربسته و اتصال ریسیور نیز کارایی دارند.

سخن پایانی

در این راهنما با شرکت سیم و کابل سمنان و محصولات آن آشنا شدیم. این شرکت به صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل‌های کاربردی و پرمصرف هم‌چون سیم و کابل‌های افشان، آنتن، مفتولی، مخابراتی و کواکسیال فعالیت کرده و محصولاتی با کیفیت عالی به بازار ارائه می‌دهد.

ناگفته نماند که تمامی محصولات عرضه شده توسط مجموعه نامبرده مطابق با استانداردهای مورد نیاز تولید شده و کیفیت بسیار بالایی دارند. آیا تجربه خرید محصولات عرضه شده توسط این مجموعه را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سیم و کابل‌های عرضه شده توسط این شرکت در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

2610 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط