معرفی شرکت سیم و کابل مسین

سیم و کابل مسین؛ یکی از واحدهای نمونه تولید و توزیع در صنعت مس و آلومینیوم

637 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

آیا تاکنون از محصولات عرضه شده توسط شرکت سیم و کابل مسین خریداری و استفاده کرده‌اید؟ این شرکت با تکیه بر تجربه علمی و عملی بیش از ربع قرن در زمینه کابل‌سازی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و از جمله واردکنندگان و توزیع‌کنندگان مس و آلومینیوم در کشور شناخته می‌شود. در ادامه راهنما با این شرکت و محصولات آن بیش‌تر آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره سیم و کابل مسین بدانید!

ظرفیت تولید بالای سیم و کابل مسین

شرکت سیم و کابل مسین تولیدات خود را بر اساس تأمین نیاز داخلی و خارجی انواع مختلف سیم و کابل‌های برق، کابل جوش، مسلح، نوار مسی، کابل کنستانتریک، ابزار دقیق، انواع کابل‌های ضد حریق و کم دود، کابل سکتور، کابل تک رشته و چند رشته و کابل‌های آلومینیومی خودنگهدار و… انجام داده و کلیه این محصولات را با کیفیت عالی و مطابق با استانداردهای مورد نیاز داخلی و خارجی عرضه می‌کند. در ادامه با محصولات عرضه شده توسط این شرکت و کاربرد آن‌ها بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

محصولات سیم و کابل مسین

استفاده از دانش تخصصی کارشناسان زبده در شرکت مسین

همان‌طور که گفته شد، این مجموعه سبد محصول پُرباری داشته که در ادامه ما تنها به پُرفروش‌ترین محصولات آن اشاره خواهیم داشت:

کابل جوش

یکی از محصولات عرضه شده توسط مجموعه مسین، کابل جوش بوده که از آن می‌توانیم برای ایجاد اتصال دائمی بهره ببریم. این دسته از کابل‌های ارائه شده به بازار نه تنها برای اتصال تجهیزات فلزی، بلکه برای اتصال دائمی پلیمرها، سرامیک‌ها، کامپوزیت‌ها و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن‌جایی که این کابل‌ها قابلیت اتصال مواد مختلف را فراهم می‌آورند، از آن‌ها در صنایع مختلفی نظیر خودروسازی، کشتی‌سازی، حمل و نقل و همچنین نوار نقاله بهره‌گیری می‌شود.

جالب است بدانید که این کابل قابلیت استفاده به عنوان کابل ارت را نیز داشته و می‌تواند ایمنی بالایی را نیز تضمین کند. علاوه بر این، زمانی که کابل‌های ژنراتور یا دستگاه‌های مهم صنعتی نیز دچار مشکل شوند می‌توان از این مدل کابل برای برقراری اتصال بهره برد.

کابل مسلح

نمونه دیگری از محصولات عرضه شده توسط این شرکت، کابل‌های مسلح هستند. کابل‌های مذکور به منظور انتقال انرژی الکتریکی در تجهیزاتی با ولتاژ نامی بیش از 30 کیلو ولت در خطوط توزیع برق از نیروگاه به شبکه مرکزی و شبکه‌های توزیع اولیه کارایی دارند. (البته توجه داشته باشید که در این‌جا منظور ما از کابل مسلح در حقیقت کابل قدرت مسلح است) این مدل از کابل‌ها در دسته کابل‌های افشان قرار گرفته، برای انتقال جریان برق کارایی داشته و قدرت رسانایی بالایی نیز دارند.

کابل کنستانتریک

بهره گیری از تجهیزات پیشرفته برای تولید سیم و کابل

این مدل از کابل‌ها که تحت عنوان کابل با هادی هم مرکز نیز شناخته می‌شوند، برای توزیع برق در شبکه‌های مشترکین، پست‌های برق و سیستم برق خیابان کارایی دارند. علاوه بر این، از این دسته کابل‌ها می‌توان در فضاهای باز، داکت‌ها، زیرمین‌ها و تأسیسات نیز بهره برد. همچنین، هادی‌های هم مرکز در این مدل از کابل‌ها را می‌توان به عنوان هادی زمین یا شیلد نیز مورد استفاده قرار داد. از جمله مزیت‌هایی که این مدل از محصولات سیم و کابل مسین دارند، می‌توان به مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش، مقاومت در برابر شعله و مواد نفتی، ضد آتش بودن، کم دود و همچنین فاقد هالوژن بودن آن اشاره داشت.

کابل ابزار دقیق

کابل‌های ابزار دقیق از جمله پرفروش‌ترین کابل‌ها در صنایع مختلف به حساب می‌آیند. منظور از کابل‌های ابزار دقیق، مجموعه‌ای از کابل‌ها به همراه قابلیت سنجش فرآیندهای کنترلی و پردازش سیستم‌های داده بوده که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابل‌ها مصارف گسترده‌ای دارند؛ به گونه‌ای که می‌توان از آن‌ها در مواردی نظیر امور امنیتی و نظامی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی بهره برد. این کابل‌ها در اماکنی که اتوماسیون فرآیند اجرا می‌شود، مثل کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها، پتروشیمی، تصفیه آب، پالایشگاه و پست برق به منظور انتقال سیگنال در کنترل و اندازه‌گیری فرایندهای گوناگونی نظیر اتاق‌های کنترل تأسیسات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است که در فرایند تولید این مدل از محصولات سیم و کابل مسین از برترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود؛ از این رو مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند و در زمان رویارویی با آتش و شعله، سایش و محیط‌های مرطوب می‌توانند مقاومت خود را به خوبی حفظ نمایند.

کابل ضد حریق

کابل ضد حریق یا کابل نسوز یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل مسین است. در ساختار این محصول از موادی بهره‌گیری شده که به لطف آن در برابر ‌آتش و حرارت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. چنانچه در یک محیطی که در آن از کابل ضد حریق استفاده شده آتش‌سوزی رخ دهد، این کابل با ویژگی مقاومت بالا در برابر آتش این اطمینان خاطر را به شما خواهد داد که کلیه داده‌ها به صورت کاملاً ایمن انتقال پیدا کنند.

این کابل‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هم‌چون مقاومت بالا در برابر حرارت، کاهش دود و سموم، کاهش خطرات الکتریکی، پایداری مکانیکی و کارایی شبکه هستند و به همین علت جزو پرطرفدارترین کابل‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند.

کابل آلومینیومی خودنگهدار

نمونه دیگری از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل مسین، کابل‌های آلومینیومی خودنگهدار هستند که همان‌طور از نام آن‌ها پیداست، هادی از جنس آلومینیوم دارند و جایگزین بسیار مناسبی برای کابل‌های مسی به حساب می‌آیند. کابل‌های مذکور از نوع هوایی بوده و نمی‌توان از آن‌ها به شکل زمینی استفاده کرد. عمده کارایی کابل‌های خودنگهدار هوایی در شبکه توزیع و انتقال انرژي بوده و دوام و قدرت بسیار بالایی نیز دارند. برای نصب آن‌ها تنها کافی است که کابل بر روی دکل و پایه‌های توزیع برق به کمک کلمپ، نگهدارنده و پایه قرار داده شود.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با شرکت سیم و کابل مسین، به معرفی محصولات عرضه شده توسط این مجموعه نیز پرداختیم. شرکت نامبرده به صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع مختلف سیم و کابل در حال فعالیت بوده و از جمله پرفروش‌ترین محصولات آن می‌توانیم به کابل جوش، مسلح، کنستانتریک، ابزار دقیق، ضد حریق و خودنگهدار اشاره داشته باشیم. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سیم و کابل‌های عرضه شده توسط مجموعه مسین در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

637 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط