کارخانه تولید سیم و کابل البرز پیشرو

سیم و کابل البرز پیشرو با بیش از نیم قرن تجربه در صنعت تولید سیم و کابل کشور

605 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

کیفیت بالا، خدمات رسانی عالی و حمایت از مصرف کننده را می‌توان به عنوان سه رکن اصلی در موفقیت صنایع تولید سیم و کابل البرز پیشرو در نظر گرفت. امروزه برند البرز پیشرو بیشتر به عنوان پرچمدار تولید انواع کابل‌های فشار متوسط (حداکثر تا ۳۳ کیلو ولت) و کابل‌های فشار قوی (حداکثر تا ۱۳۲ کیلو ولت) شناخته می‌شود. اما مجموعه محصولات صنایع تولید سیم و کابل البرز شامل ۵۰ قلم محصول و با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ هزار تن مس و ۴ هزار تن آلومینیوم است. در ادامه این مطلب بیشتر به معرفی شرکت سیم و کابل البرز پیشرو می‌پردازیم.

معرفی بیشتر شرکت شرکت سیم و کابل البرز پیشرو

در میانه‌های دهه چهل خورشیدی یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان سیم و کابل کشور پا به عرصه صنعت گذاشت. اکنون با گذشت بیش از ۵۴ سال، صنایع سیم و کابل البرز پیشرو با تولید چیزی در حدود ۵۰ قلم محصول به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت شناخته می‌شود. این مجموعه با توان بالای تولید خود، علاوه بر تأمین نیاز‌های داخل کشور، در زمینه صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان، همچنین کشورهای حوزه خلیج‌ فارس و آسیای میانه هم تجربه موفقی را پشت سر گذاشته است.

شرکت سیکاب در سال ۱۳۴۶ به ثبت رسید. بعد‌ها در سال ۱۳۵۷ نام این مجموعه به صنایع تولید سیم و کابل البرز تغییر پیدا کرد. یکی از ویژگی‌های بارز این برند همگام بودن آن با تکنولوژی تولید سیم و کابل در جهان است. در حال حاضر کارخانه سیم و کابل البرز پیشرو در محل شهر صنعتی البرز قرار دارد. این مجتمع تولیدی فضایی بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است. سوله‌های تولید، انبار‌های ذخیره، ترخیص و اسقاط به همراه واحد‌های اداری، خدمات و رفاهی مجموعاً ۳۵ هزار متر مربع از فضای کل کارخانه را دربر می‌گیرد.

انبار ترخیص سیم و کابل البرز پیشرو

معرفی محصولات شرکت سیم و کابل البرز پیشرو

البرز پیشرو انواع مختلفی از هادی‌های انتقال جریان را تا سطح مقطع ۱۲۰۰ میلی متر مربع و تا ۱۳۲ کیلو ولت تولید می‌کند. این محصولات هم به صورت تک هسته‌ای و هم به صورت چند هسته‌ای و با عایق‌های PVC، PE و XLPE  در دسترس مشتریان قرار گرفته است. به طور کلی محصولات سیم و کابل البرز پیشرو به سه کلاسه به نام‌های مجموعه سیم و کابل، مجموعه کابل‌های برق و کنترل و مجموعه کابل‌های ابزار دقیق تقسیم می‌شود. هرکدام از این مجموعه‌ها شامل انواع مختلفی از محصولات است که در ادامه آن‌ها را ملاحظه می‌فرمایید.

1. مجموعه سیم و کابل با برند البرز پیشرو

نخستین محصول البرز پیشرو در کلاسه فوق انواع مختلف سیم‌های مسی و مسی قلع اندود است. این نوع سیم‌ها را می‌توان به دو صورت دارای پوشش عایق (از جنس پلیمر هhی رایج) و فاقد پوشش عایق سفارش داد. جنس هادی نیز در این سیم‌ها از آلیاژهای مس، آلومینیوم و مس قلع اندود تشکیل شده است. این نوع سیم‌ها به عنوان ابتدایی‌ترین وسیله انتقال نیرو در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محصول دیگر موجود در این کلاسه، کابل‌های هوایی هستند که کاربرد گسترده‌ای در شبکه انتقال نیروی فشار ضعیف دارند. البته می‌توان برای شبکه‌های فشار متوسط از نمونه‌های سه رشته‌ای که با مهار فولادی تقویت شده‌اند نیز استفاده نمود. علت افزایش کاربرد کابل‌های هوایی البرز پیشرو در شبکه‌های فشار متوسط، کاهش خطرات ناشی از اتصالات آن نسبت به سیم‌های بدون روکش قدیمی است. کابل‌های هوایی روکش دار البرز پیشرو هم در همین کلاسه قرار می‌گیرند. این کابل‌ها در شبکه‌های MV با فاصله کاربرد‌های زیادی دارند.

2. کابل‌های برق و کنترل با برند البرز پیشرو

در این کلاسه سه محصول مجزا با عناوین کابل‌های برق و کنترل غیر مسلح، کابل‌های قدرت و کنترل مسلح، کابل‌های برق مسلح، غلاف سرب قابل سفارش و خریداری هست. از این کابل‌ها می‌توان در خدمات انتقال برق و همچنین سیستم‌های کنترل تجهیزات عمومی استفاده کرد. علاوه بر این کابل‌های قدرت و کنترل مسلح ایمنی بسیار بالاتری در برابر عوامل تخریبی نظیر حیوانات و جونده‌ها دارد. اما اگر محیط عملیاتی تحت تأثیر عوامل تهاجمی نفتی قرار داشته باشد (مانند پالایشگاه‌ها) بهتر است از کابل‌های برق مسلح با غلاف سربی استفاده شود.

3. کابل‌های ابزار دقیق با برند البرز پیشرو

مانند کلاسه قبلی، کابل‌های ابزار دقیق تولید شده توسط صنایع تولید سیم و کابل البرز پیشرو در سه مدل غیر مسلح، مسلح و مسلح با غلاف سربی جای می‌گیرند. صنایعی که قصد دارند ارتباط بین تجهیزات ابزار دقیق و اتاق کنترل را برقرار کنند می‌توانند از این کابل‌ها استفاده کنند. اگر محیط عملیاتی تحت تأثیر عوامل فیزیکی باشد، کابل‌های مسلح و اگر تحت تأثیر عوامل تهاجمی نفتی باشد کابل‌های ابزار دقیق مسلح با غلاف سربی کاربرد پیدا می‌کند.

تولید انواع سیم و کابل در صنایع تولیدی البرز پیشرو

4. کابل‌های سفارشی با برند البرز پیشرو

مشتریان می‌توانند بر حسب نیازهای اختصاصی خودشان، نمونه‌های دیگری را به جز موارد بالا به این مجتمع تولیدی سفارش دهند. البرز پیشرو قابلیت تولید انواع کابل‌های مقاوم در برابر آتش و شعله، کابل‌های بدون هالوژن کم دود، کابل‌های داده و ارتباطات، کابل‌های خود نگهدار و سایر کابل‌های ویژه طبق سفارش مشتری را نیز دارد.

تکنولوژی‌ها یا نحوه ساخت

تکنولوژی تولید سیم و کابل البرز پیشرو همگام با پیشرفت‌های روز جهان است. بر همین اساس انواع کابل‌ها و سیم‌های فشار متوسط (تا 33 kV) و خطوط فشار قوی (تا 132 kV) با روش گاز کیورینگ تولید می‌شوند.

افتخارات

  • یکی از نخستین دریافت کنندگان گواهی استاندارد ایران در صنایع تولید کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی
  • دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 از شرکت TŰV
  • دارنده استانداردهای بین المللی IEC، VDE و BS
  • دارنده گواهینامه تایپ تست انواع کابل‌های 10 کیلو ولت تا 63 کیلو ولت از آزمایشگاه CESI کشور ایتالیا
  • دارنده گواهینامه تایپ تست 10 کیلو ولت تا 63 کیلو ولت از آزمایشگاه KEMA کشور هلند
  • دارنده گواهینامه‌های تایپ تست برای انواع کابل‌های مقاوم در برابر آتش، بدون هالوژن و دود کم
  • سابقه همکاری با صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، نفت و گاز پروژه پارس جنوبی، صنایع سیمان شبکه توزیع نیروی برق، صنعت فولاد و معدن، پروژه‌های مترو و راه آهن شهری و بسیاری از پروژه‌های زیرساختی و عمرانی کشور.

محیط کارگاهی در صنایع تولید سیم البرز پیشرو

آدرس و شماره تلفن

کارخانه : ایران، قزوین، شهرک صنعتی البرز، فلکه دوم، خیابان میرداماد غربی، خیابان ملاصدرا، کارخانه کابل البرز

دفتر اداری: ایران، تهران، میدان آرژانتین، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان شانزدهم غربی، پلاک 3

نشانی الکترونیکی:

تلفن‌های تماس:

  • کارخانه 6-02188733741
  • واحد فروش 021۸۸۷۳۱۷۴۳
  • فکس: 021۸۸۷۳۲۴۶۰

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران، از گذشته تا کنون

605 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط