معرفی شرکت صنایع سیم و کابل سیمپود

سیم و کابل سیمپود؛ معرفی شرکت و محصولات

830 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

آیا تاکنون از محصولات شرکت سیم و کابل سیمپود خریداری و در پروژه‌های خود استفاده کرده‌اید؟ شرکت زرکابل الکتریک رسانا با برند تجاری سیمپود یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه تولید سیم و کابل فشار ضعیف و متوسط بوده که در این راهنما قصد داریم به معرفی محصولات آن بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره سیم و کابل سیمپود بدانید!

کیفیت بالای محصولات زرکابل الکتریک رسانا (سیمپود)

همان‌طور که در ابتدا اشاره مختصری شد، مجموعه سیمپود یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل‌های فشار ضعیف و فشار متوسط بوده که در این حوزه به صورت تخصصی مشغول به تولید محصولات مورد نیاز صنعت برق است. در این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی معرفی محصولاتی بوده که این شرکت به بازار عرضه می‌کند.

محصولات مجموعه سیم و کابل سیمپود

تولید محصولات متنوع توسط سیمپود

کابل شیلددار

اولین محصولی که مجموعه سیم و کابل سیمپود به بازار عرضه می‌کند، کابل شیلددار بوده که نوعی کابل برق به حساب می‌آید و درون آن یک عایق محافظ کشیده می‌شود. لایه محافظ اضافی در ساختار این کابل را می‌توان از رشته‌های مسی به هم تنیده یا از نوار مسی و سایر پلیمرهای رسانا تهیه کرد.

چنین کابل‌هایی به دلیل مجهز بودن به شیلد به طور معمول در مقایسه با کابل‌های معمولی ضخامت بیش‌تری داشته و قادر هستند از ورود نویزی که از سایر تجهیزات ساطع می‌شود به خوبی جلوگیری کنند. قابل ذکر است که کار کردن با این دسته از کابل‌ها به دقت بسیار بیش‌تری نسبت به کابل‌های معمولی نیاز دارد.

کابل کولری

انواع مختلف کولرهای آبی و گازی برای خنک کردن و انتشار هوای خنک به محیط، به جریان برق ثابت نیاز خواهند داشت. کابل کولری به عنوان یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل سیمپود موظف است برق مورد نیاز را به موتور کولرها برساند. افزون بر این، محصولات مذکور برای ارسال سیگنال کنترلی مابین یونیت‌های کولرگازی نیز کارایی دارند.

کابل زوجی

منظور از کابل زوجی در حقیقت کابلی بوده که مجموعه‌ای از سیم‌های برق در آن جمع شده است. این مدل از کابل‌ها خود به انواع مختلفی قابل دسته‌بندی هستند. در ساختار این مدل از کابل‌ها، سیم‌های رسانا به شکل جفت به یک دیگر پیچیده شده تا از تداخل الکترومغناطیسی ناشی از نویزهای ایجاد شده و منابع خارجی از طرف زوج سیم‌های هم‌جوار جلوگیری شود.

به عبار دیگر، در ساختار این دسته از محصولات سیمپود، هر زوج سیم به منظور کاهش تداخل مغناطیسی به هم دیگر پیچیده می‌شود. در رشته‌های پیچ خورده، حلقه‌های مابین سیم‌ها منجر به تبدیل سیگنال جفت‌های مغناطیسی خواهد شد. به طور معمول از این دسته کابل‌ها در شبکه‌های تلفن بهره‌گیری می‌شود.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل سیمپود بوده که یک نوع کابل مسی است. در ساختار این دسته از کابل‌های سیمپود یک رسانای داخلی، عایق و رسانای نازک تعبیه شده و مجموعِ این اجزا می‌توانند از تداخل سیگنال جلوگیری به عمل آورند. از آن‌جایی که در ساختار کابل‌های کواکسیال سیمپود از فلز مس به عنوان مغزی اصلی استفاده شده، سرعت انتقال داده توسط این کابل‌ها بسیار بالا و باکیفیت است.

تکنولوژی بالای ساخت در سیم و کابل سیمپود

سیم نایلون

سیم نایلون نوعی سیم به رنگ سفید و به صورت دولایه به هم چسبیده بوده که گاهاً در برخی از ساختمان‌ها از آن به صورت سیم‌کشی روکار استفاده می‌شود. این مدل از سیم‌ها در سیستم‌های تأمین روشنایی بسیار پرطرفدار هستند. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانیم در رابطه با سیم‌های نایلونی به آن اشاره داشته باشیم، جنس هادی آن‌ها بوده که از مس است و به همین خاطر یک رسانای الکتریکی بسیار عالی به حساب می‌آید.

کابل سازمانی

یکی دیگر از انواع کابل‌های برق، کابل سازمانی بوده که به طور خاص از آن در سیستم برق‌رسانی تأسیسات مختلف بهره‌گیری می‌شود. کابل‌های سازمانی مجموعه‌ای از رشته‌های مختلف برق بوده که به کمک یک پوشش عایق در کنار هم‌دیگر قرار می‌گیرند. می‌توان این دسته از کابل‌ها نوعی کابل قدرت دانست که بر اساس ولتاژ در انواع فشار قوی، متوسط و ضعیف قابل سفارش هستند.

سیم و کابل مفتول

سیم و کابل‌های مفتولی از دیگر محصولات مجموعه سیم و کابل سیمپود بوده که متشکل از هادی تک رشته یا تک مفتولی هستند. این دسته از سیم و کابل‌ها فقط از یک رشته سیمِ ضخیم در ساختار خود بهره برده و به همین خاطر میزان انطعاف‌پذیری چندان بالایی از خود نشان نمی‌دهند. به دلیل همین ویژگی، سیم و کابل‌های مفتولی تحت عنوان سیم و کابل‌های خشک نیز در بازار شناخته می‌شوند.

کابل‌های مفتولی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که داشته، مصارف متعددی دارند؛ به عنوان مثال می‌توانیم از این دسته سیم و کابل‌ها در نیزوگاه‌های تولید و توزیع انرژی الکتریکی استفاده نمائیم. همچنین این مدل از سیم و کابل‌های سیمپود در عایق‌بندی موتورخانه‌های ساختمان‌های بزرگ و کابل‌کشی بعضی از سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که امکان نصب و اجرای این دسته از سیم و کابل‌ها در لوله‌های ساده برق و لوله‌های خرطومی، در محیط‌های باز و بسته نیز وجود دارد.

سیم و کابل افشان

از دیگر محصولات عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل سیمپود می‌توانیم به سیم و کابل‌های افشان که بسیار پُرطرفدار نیز هستند اشاره داشته باشیم. این دسته از سیم و کابل‌ها برخلاف سیم و کابل‌های مفتولی انعطاف‌پذیری بسیار مطلوب‌تری از خود نشان داده و به تبع امکان استفاده از آن‌ها در اماکن بیش‌تری فراهم است. از آن جایی که این مدل از کابل‌ها انعطاف‌پذیری خوبی از خود نشان می‌دهند، معمولاً از آن‌ها در تمامی اماکن و سیستم‌هایی که نیاز به کابل با خمش مداوم باشد می‌توان استفاده نمود.

سخن پایانی

در این راهنما با شرکت سیم و کابل سیمپود و محصولاتی که به بازار عرضه می‌کند آشنا شدیم و دانستیم که این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع سیم و کابل‌های فشار متوسط و فشار ضعیف فعال است. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با مجموعه سیمپود دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این شرکت و سیم و کابل‌های تولید و عرضه شده توسط آن در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

830 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط