محافظ دوربین مداربسته

محافظ دوربین مداربسته در فضای باز | ۷ راهکار عملی

1294 بازدید آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید بهترین روش به عنوان محافظ دوربین مداربسته در فضاهای باز چیست؟ به نظر شما چگونه می‌توان ایمنی و سلامت دوربین‌های مدار بسته در فضای باز را تأمین کرد؟ دوربین‌های مدار بسته نوعی تجهیزات ایمنی به حساب می‌آیند که می‌توانیم با کمک آن‌ها در مکان‌های مختلف نظارت داشته باشیم. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی روش‌هایی بوده که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها از این تجهیزات مراقبت کنیم.

آشنایی با روش‌های محافظ دوربین مداربسته در فضای باز

محافظت از دوربین مداربسته

برای محافظت از دوربین‌های مداربسته یک سری راهکار وجود داشته که با شناخت و رعایت آن‌ها می‌توانیم به بهترین شکل ممکن از این تجهیزات ایمنی مراقبت کنیم. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهیم شد:

روش اول: جلوگیری از قرارگیری دوربین مداربسته در معرض باران

یکی از مطمئن‌ترین و بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای مراقبت از دوربین‌های مداربسته پیاده کنید، دور نگه داشتن این تجهیزات از باران است. چنان‌چه دوربین خود را در فضای باز نصب کرده‌اید، می‌توانید از برزنت یا سایه‌بان‌های مخصوص به عنوان محافظ دوربین مداربسته در فضای باز بهره ببرید. این نوع سیستم محافظتی می‌تواند امنیت دوربین مدار بسته مورد نظر شما را به خوبی تأمین کند. علاوه بر این، اگر امکان جابه‌جایی دوربین مداربسته نیز وجود داشته باشد، می‌توانید آن را با کمک نصاب در یک محل بهتر که همواره زاویه دید خوبی نسبت به فضا داشته باشد نصب نمایید.

اما بهترین روش این است که از محافظ دوربین مداربسته استفاده کنید؛ این محصولات بسته به مدل دوربین مورد نظرتان در بازار قابل خرید بوده و می‌توانید آن‌ها را بر روی تجهیزات امنیتی به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به لنز و تجهیزات الکتریکی به کار ببرید.

روش دوم: نصب دوربین مداربسته در فضایی با تهویه مناسب

روش بعدی که می‌توانید از آن به عنوان محافظ دوربین مداربسته در فضای باز استفاده کنید، قرار دادن دوربین در یک محیط با تهویه مناسب است. قابل ذکر است که دوربین برای ضبط تصاویر با کیفیت خود بایستی که در یک محیط خشک نصب شده باشد. توجه داشته باشید که رطوبت می‌تواند موجب کاهش کیفیت فیلم شده یا این که سبب ایجاد اختلال در دوربین گردد.

توصیه می‌شود که از پلاستیک پیچ کردن دوربین مداربسته دوری کنید؛ چرا که این کار موجب افزایش تعریق و رطوبت و در نهایت افت کیفیت و فرسودگی می‌شود. می‌توانید با زاویه دادن به دوربین در زمان نصب، از تجمع باران یا نشستن قطرات شبنم بر روی دوربین نیز پیش‌گیری کنید. اگر قصد دارید دوربین را در یک محیط شرجی نصب کنید، بهتر است که آن را به صورت تمام افقی با زاویه صفر درجه نصب نکنید؛ چرا که با وجود جلوگیری از قرار گرفتن در معرض باران، امکان تجمع قطرات شبنم وجود خواهد داشت.

روش سوم: استفاده از لامپ حرارتی به عنوان محافظ دوربین مداربسته

استفاده از ژاکت استتار برای دوربین مداربسته وایرلس

از دیگر روش‌هایی که می‌تواند موجب حذف رطوبت از ساختار سیستم ایمنی مذکور شود، استفاده از لامپ حرارتی است. لامپ‌های حرارتی مادون قرمز در مقایسه با دوربین مداربسته هزینه بسیار پایین‌تری دارند و می‌توان با تهیه آن‌ها موجب افزایش کارایی دوربین شد. استفاده از چنین لامپ‌هایی در مناطق شرجی و مرطوب بیش‌تر توصیه می‌شود، البته می‌توان از آن‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز برای افزایش عمر تجهیزات بهره برد.

روش چهارم: مهر و موم کردن درزها با سیلیکون

یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن، استفاده از سیلیکون یا لاستیک برای مهر و موم کردن اطراف دوربین مدار بسته است. این کار باعث می‌شود که دوربین مورد نظر شما همواره خشک نگه داشته شود. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از درزگیر پنجره از ورود هرگونه آب و رطوبت به درون باکس دوربین نیز جلوگیری به عمل آورید.

روش پنجم: استفاده از تجهیزات وایرلس

از آن جایی که کابل‌های رابط می‌توانند تحت تأثیر رطوبت دچار فرسودگی شوند و همین موضوع می‌تواند عملکرد دوربین را دچار اختلال کند، پیشنهاد می‌شود برای نصب دوربین مداربسته در فضای آزاد و بزرگ از یک سیستم وایرلس استفاده کنید. سیستم‌های وایرلس از خیس شدن، فرسودگی و جریان خطا به طرز قابل توجهی به دور هستند. همچنین، نصب چنین تجهیزاتی می‌تواند تا حد زیادی امنیت را افزایش داده و در عین حال هزینه کم‌تری نیز داشته باشد.

روش ششم: ایمن کردن سیستم امنیتی از لحاظ فیزیکی

از دیگر روش‌هایی که می‌توان از آن به عنوان محافظ دوربین مداربسته در فضاهای باز و بزرگ بهره برد، ایمن‌سازی فیزیکی سیستم امنیتی مذکور است. از جمله بهترین راهکارها، نصب دوربین مداربسته در نقطه‌ای بوده که امکان دسترسی فیزیکی به آن وجود نداشته باشد. قبل از نصب، توصیه می‌شود که از ایمنی محل قرارگیری دوربین مداربسته مطمئن شوید.

احتمال دسترسی به دوربین مداربسته و همچنین کابل‎‌های آن نیز باید صفر برسد. می‌توانید برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی و کاهش احتمال سرقت دوربین، از باکس‌های فلزی استفاده نمایید.

روش هفتم: استفاده از تجهیزات جانبی

برخی از مدل‌های محافظ دوربین مداربسته صرفاً برای جلوگیری از سرقت سیستم‌های ایمنی مذکور طراحی و عرضه شده‌اند. قبل از نصب هر یک از این محافظ‌ها بایستی از عدم دسترسی به دوربین مداربسته توسط رهگذران اطمینان حاصل کنید. می‌توانید برای انجام این کار از نوعی محافظ در مدل کیج یا توری در دو طرح با قابلیت جوش دادن به سطوح فلزی یا پیچ و مهره کردن به دیوار و سقف بهره ببرید.

همچنین، می‌توانید از محافظ‌ دوربین مداربسته از نوع استتاری نیز بهره ببرید. این نوع محافظ به شما کمک می‌کند تا بتوانید دوربین را از دید خارج کرده و آن را مخفی کنید. چنین تجهیزات محافظتی عمدتاً برای باغ‌ها و زمین‌های زراعی گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آیند؛ چرا که به هیچ وجه جلب توجه نکرده و این امکان را فراهم می‌کنند تا دوربین خود را در هر نقطه‌ای که تمایل داشته باشید نصب کنید.

سخن پایانی

در این راهنما با انواع محافظ دوربین مداربسته در فضاهای باز و بزرگ آشنا شدیم و دانستیم که این تجهیزات ایمنی برای کارکرد صحیح خود به یک سری تجهیزات جانبی به منظور افزایش محافظت نیازمند هستند. شما چه راهکار دیگری برای محافظت از دوربین‌های مداربسته می‌شناسید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون محافظ‌های دوربین مداربسته در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل بنویسید.

1294 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط