خرید یو پی اس؛ چگونگی، نحوه و نکات طلایی خرید

226 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

یکی از قطعات کاربردی در حوزه برق که وظیفه تأمین جریان برق در زمان قطعی برق و تنظیم ولتاژ برق شبکه را برعهده دارد، یو پی اس است که ممکن است آن را با نام منبع تغذیه بی‌وقفه نیز بشناسید. یکی از مهم‌ترین موارد قبل از استفاده از یو پی اس، چگونگی خرید پو پی اس است که دارای نکات و مواردی است که اطلاع از آن‌ها کمک بسیار زیادی به شما در افزایش کیفیت خریدتان می‌کند. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه خرید یو پی اس پرداخته و شما را با نکات خرید این وسیله کاربردی آشنا کنیم.

یو پی اس چیست؟

دستگاه یو پی اس

یو پی اس یا UPS در واقع مخفف کلمات Uninterruptible Power Supply به معنای مخزن قدرت است. همان‌طور که از معنای کلمات نیز مشخص است، یو پی اس‌ها نوعی منابع تغذیه بی‌وقفه به شمار می‌آیند که در صورت قطع برق، توانایی تأمین برق مورد نیاز وسایل مختلف را دارا هستند.

از سوی دیگر، این یو پی اس‌ها کاربرد مهم دیگری نیز دارند و آن تنظیم ولتاژ و ثابت نگه‌داشتن و کنترل برق شبکه است. از این رو، این قطعات تنها در زمان قطعی برق کاربرد نداشته و زمانی که جریان برق مجدد برقرار می‌شود نیز برق و جریان را کنترل کرده و نویز و اختلالات را از جریان برق حذف می‌کند و مانع نفوذ آن‌ها به تجهیزات حساس سیستم می‌شود

. به عبارت دیگر، یو پی اس‌ها را می‌توان نوعی دستگاه ذخیره برق به شمار آورد که در مراکز گوناگون مانند مراکز دیتا، مزارع ارز دیجیتال، سیستم‌های خانگی، سیستم‌های اداری و … مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد بسیار زیادی دارند.

در حالت کلی باید گفت یو پی اس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا تجهیزات را از شوک ناگهانی ایجاد شده از قطعی و یا نوسانات برق محافظت نموده و مانع آسیب‌رسیدن به آن‌ها شود. در نتیجه می‌توان گفت، یو پی اس‌ها نقش بسیار مهمی در محافظت و حفظ سلامت تجهیزات برقی ایفا می‌کنند.

یو پی اس‌ها با توجه به نوع باتری استفاده شده در ساختار خود و همچنین ظرفیت و کاربردی که دارند به انواع گوناگونی نظیر آفلاین، آنلاین، خط تعاملی و … تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه شما را با چگونگی و نحوه خرید یو پی اس و نکات مربوط به آن آشنا خواهیم کرد.

نکات مهم خرید یو پی اس

انواع دستگاه یو پی اس

حال که با ویژگی‌های یو پی اس و علل اصلی استفاده از آن آشنا شدید، بهتر است به سراغ بررسی نحوه خرید یو‌پی‌اس رفته و نکات مهم در هنگام خرید این دستگاه کاربردی را بیان کنیم. همان‌طور که گفته شد، یو پی اس یکی از دستگاه‌ها و وسایل مهم و کاربردی بوده و استفاده زیادی در کارهای مختلف دارد. از این رو، خرید صحیح آن اهمیت بسیار بالایی داشته و بسیار مهم است. برای تجربه یک خرید امن و صحیح یو پی اس باید به موارد و نکاتی توجه نموده و آن‌ها را در نظر بگیرید.

نکات مهم خرید یو‌پی‌اس که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه نموده و آنها را در اولویت قرار دهید، عبارتند از:

۱. اندازه و سایز یو پی اس

اندازه یو پی اس باید متناسب با میزان برق مصرفی دستگاه‌ها و وسایل برقی مصرفی بوده و رابطه مستقیمی با ظرفیت و توان یو پی اس دارد.

۲. ظرفیت یا توان یو پی اس

یکی از نکات تاثیرگذار و مهم در خرید، ظرفیت یو پی اس یا همان توان یو پی اس است. توان یو پی اس نیز متناسب با میزان برق مصرفی دستگاه‌ها و وسایل برقی مصرفی تعیین شده و معمولا توان این دستگاه باید 1.25 و یا 1.5 برابر میزان کل برق مصرفی تعیین شده باشد.

۳. باطری یو پی اس

یکی موارد مهم، انتخاب صحیح و مناسب باطری یو پی اس است. از آنجا که وظیفه تامین برق و توان عملکردی یو پی اس برعهده باطری یو پی اس است، صحت و قدرت باطری این دستگاه کاربردی اهمیت زیادی داشته و باید مورد توجه قرار گیرد.جالب است بدانید باطری یو پی است به دو شکل داخلی و خارجی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مواردی که باطری بیش از اندازه بزرگ است، باطری به صورت External و یا همان خارجی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در صورتی که نیاز به سایز و توان کمتری از باطری داشته باشیم، از باطری Entrnal یا همان داخلی استفاده می‌شود.

۴. گارانتی یو پی اس

یکی از مواردی که در هنگام خرید هر وسیله و دستگاهی اهمیت بالایی پیدا می‌کند، گارانتی، تضمین و خدمات پس از فروش آن محصول یا دستگاه است. گارانتی در هنگام خرید دستگاه یو پی اس نیز اهمیت زیادی داشته و می‌تواند نکته‌ای مهم و اساسی در هنگام خرید این دستگاه کاربردی باشد. گارانتی یو پی اس می‌تواند به شما اطمینان دهد که دستگاه مد نظر سالم بوده و دارای خدمات پس از فروش مناسب و صحیح است.

نتیجه‌گیری

یکی از قطعات کاربردی در حوزه برق که وظیفه تأمین جریان برق در زمان قطعی برق و تنظیم ولتاژ برق شبکه را برعهده دارد، یو پی اس است. یو پی اس‌ها نوعی منابع تغذیه بی‌وقفه به شمار می‌آیند که در صورت قطع برق توانایی تأمین برق مورد نیاز وسایل مختلف و تنظیم ولتاژ برق شهری را دارا هستند.

خرید یو پی اس دارای نکاتی است که اطلاع از آن‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در تجربه یک خرید صحیح و به صرفه کند. سعی کنید در هنگام خرید یو پی اس به نکاتی مانند توان یو پی اس، اندازه یو پی اس، باطری یو پی اس، گارانتی یو پی اس و … توجه کرده و آنها را در اولویت قرار دهید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نحوه خرید یو‌پی‌اس پرداخته و نکات مربوط به آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

226 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط