خرید سیم و کابل پزشکی

راهنمای خرید سیم و کابل پزشکی

245 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌‌دانید کابل مدیکال یا پزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟ به نظر شما هنگام خرید سیم و کابل پزشکی چه مواردی را باید رعایت کرد؟ سیم و کابل‌های پزشکی از جمله تجهیزاتی بوده که می‌توان از آن‌ها برای اتصال تجهیزات پزشکی، درمانی و آزمایشگاهی استفاده نمود. در ادامه این راهنما با نکاتی که می‌بایست هنگام خرید محصولات مذکور در نظر داشته باشید آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد خرید سیم و کابل پزشکی بدانید!

خرید سیم و کابل پزشکی

این محصولات در عین حال که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده، بسیار ایمن هستند. در واقع کابل‌های پزشکی مجهز به نوعی عایق بوده که به واسطه آن در برابر تنش‌ها مقاومت بسیار عالی از خود نشان می‌دهند. این محصولات که جزو کابل‌های سازگار با محیط زیست نیز شناخته می‌شوند، از قابلیت استریل کردن در دستگاه اتوکلاو برخوردار هستند.

کابل‌های پزشکی نمونه‌ای از کابل‌های مصرفی در صنعت سیم و کابل هستند که ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فرد خود را دارند. این محصولات در انواع مختلفی طراحی، تولید و عرضه می‌شوند که خریداران لازم است پیش از ثبت سفارش با انواع مختلف این محصول و کارایی هر کدام از آن‌ها به صورت کامل آشنایی پیدا کنند.

کابل پزشکی یک بار مصرف

منظور از کابل‌های پزشکی یک بار مصرف محصولاتی بوده که به صورت مستقیم با بیمار در تماس خواهند بود. از آن‌جایی که از بین بردن آلودگی این کابل‌ها پس از یک بار استفاده امری غیرممکن بوده، می‌توان از آن‌ها فقط برای یک بار استفاده کرد و امکان استفاده مجدد از آن‌ها فراهم نیست؛ چرا که می‌توانند سلامت بیمار را به خطر بیندازند. نکته‌ای که لازم است در رابطه با این کابل‌ها در نظر داشته باشید این است که اگر کابل‌های پزشکی یک بار مصرف در معرض مواد شیمیایی و سایر عوامل محیطی  قرار بگیرند، نسبت به این مواد و فاکتورهای محیطی واکنش نشان داده و عملکرد آن‌ها دچار اختلال می‌شود.

کابل پزشکی منبع تغذیه

چنان‌چه قصد خرید سیم و کابل پزشکی دارید، در ابتدا لازم است که نیاز خود را از خرید این محصول بشناسید؛ به این معنا که بدانید قرار است از کابل خریداری شده برای انجام چه کاری بهره‌گیری نمائيد. کابل‌های پزشکی منبع تغذیه آن دسته از کابل‌هایی محسوب می‌شوند که برای کارکردِ تجهیزات و دستگاه‌های موجود در مراکز بهداشتی کاربرد دارند.

کابل پزشکی نظارت بر بیمار

نوع بعدی کابل‌های پزشکی، کابل‌های نظارت بر بیمار بوده که قادرند سیگنال‌ها را از اندام‌های حیاتی به دستگاه مانیتورینگ منتقل کنند.

کابل پزشکی کویل‌دار

منظور از کابل‌های کویل‌دار، کابل‌هایی مشابه کابل‌های معمولی بوده که دارای شکل فنرمانند هستند. ساختار این کابل‌ها سبب شده که فضای کم‌تری را اشغال کنند و همچنین مستعد گره خوردن نیستند. به طور معمول از این کابل‌ها در تجهیزات پزشکی مختلفی نظیر آمبولانس‌ها بهره‌گیری می‌شود.

کابل پزشکی تجهیزات آزمایشگاهی

آزمایشگاه‌ها از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین سیستم‌های مراقبت بهداشتی به شمار می‌آیند؛ به همین خاطر لازم است که در چنین فضاهایی از بهترین و مرغوب‌ترین و همچنین مناسب‌ترین تجهیزات بهره‌گیری شود. در آزمایشگاه‌ها تجهیزات مختلف به منظور کارکرد به کابل نیاز داشته و کاربران می‌بایست متناسب با فضا بهترین نوع کابل آزمایشگی بر حسب کارکرد را خریداری نمایند.

کابل پزشکی مخصوص تخت بیمارستان

نوع دیگری از کابل‌های پزشکی، آن دسته از کابل‌هایی هستند که برای تخت‌های بیمارستانی با قابلیت تنظیم الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تخت‌هایی که دارای قابلیت تنظیم الکترونیکی هستند به مراتب کار را برای پزشکان و بیماران ساده‌تر خواهند کرد. در چنین تخت‌هایی از کابل‌های پزشکی بهره‌گیری شده که وجود آن‌ها به منظور تسهیل عملکرد تخت الزامی است.

مهم‌ترین نکات خرید سیم و کابل پزشکی

خرید سیم و کابل پزشکی
دوام کابل

این محصولات به صورت شبانه‌روزی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به همین خاطر مواد اولیه و ساختار آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که دوام بالایی داشته باشند و در اثر استفاده طولانی مدت دچار خرابی زودرس نشوند.

امکان استفاده مجدد از کابل

مورد بعدی که هنگام خرید سیم و کابل پزشکی باید در نظر داشته باشید، برخورداری کابل از قابلیت استفاده مجدد است. همان‌طور که گفته شد برخی از کابل‌های پزشکی تحت عنوان کابل‌های یک بار مصرف شناخته می‌شوند و برای هر بار استفاده نیاز به پرداخت هزینه مجدد خواهد بود. به همین دلیل اگر به سراغ سیم و کابل‌هایی بروید که از قابلیت استفاده مجدد برخوردار باشند می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

تطبیق‌پذیری کابل

بهترین نوع کابل پزشکی کابلی بوده که از قابلیت تطبیق‌پذیری برخوردار باشد. این نوع از کابل‌ها می‌بایست با شرایط مختلف سازگاری کامل داشته و طیف کاربری گسترده پزشکی را پوشش دهند. ناگفته نماند که تطبیق‌پذیری یک کابل به معنای کاهش قابل توجه هزینه‌های آتی نیز خواهد بود.

عناصر سازنده کابل

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که لازم است زمان خرید سیم و کابل پزشکی در نظر داشته باشید، کیفیت عناصر سازنده کابل است. هر اندازه متریال مصرفی در ساختار کابل مرغوب‌تر و با کیفیت بهتری باشد، به همان نسبت کیفیت نهایی کابل افزایش پیدا خواهد کرد. کیفیت بالای کابل نیز به معنای طول عمر بالاتر و دوام بهتر محصول است.

مقاومت کابل در برابر عوامل شیمیایی

از آن‌جایی که این محصولات کاربری پزشکی داشته و همواره امکان دارد که در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند، می‌بایست به گونه‌ای طراحی و تولید شده باشند که در برابر این مواد واکنش منفی نشان نداده و دچار آسیب نشوند و در روند کارکرد آن‌ها اختلالی ایجاد نگردد.

توجه به استانداردهای ساخت کابل

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست در نظر قرار گیرد، توجه به استاندارد ساخت کابل پزشکی است. اگر می‌خواهید از خرید خود اطمینان حاصل کنید، پیشنهاد ما این است که به علامت ISIR که نشان‌دهنده استاندارد ملی ایران بوده بر روی محصول توجه فرمائید. فراموش نکنید که فاصله علائم چاپی مندرج بر روی کابل نباید بیش از  ۲۷.۵ سانیت‌متر بوده و همچنین امکان پاک کردن آن نیز نباید وجود داشته باشد.

سخن پایانی

سیم و کابل پزشکی در انواع مختلف با کاربری‌های گوناگون قابل خرید هستند. از جمله مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست موقع خرید سیم و کابل پزشکی در نظر داشته باشید می‌توان به نوع کابل، مصارف آن، ویژگی‌ها و مقاومت کابل و همچنین ساختار استاندارد آن اشاره داشت. شما چه اطلاعات دیگری در مورد خرید سیم و کابل پزشکی در ذهن دارید؟ به نطر شما کابل‌های پزشکی شامل چه نوع کابل‌های دیگری می‌شود؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کابل‌های پزشکی و نکات خرید آن با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

245 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط