تجهیزات انتقال برق پارس

تجهیزات انتقال برق پارس؛ معرفی و محصولات

754 بازدید تولیدکنندگان کات اوت و برقگیر و مقره در ایران

صنعت برق بسیار گسترده و پرکاربرد است و زندگی امروزه را بدون برق نمی‌توان تصور کرد. برای برق رسانی به تمام مشترکین اعم از منازل مسکونی، کارخانجات و… باید از تجهیزات کامل و با دوام بهره برد. مسأله اصلی نگهداری از این تجهیزات است چرا که در معرض ولتاژهای ناگهانی قرار دارند و آسیب دیدن آن‌ها ضرر مالی و جانی بزرگی در پی دارد. در این راستا شرکت‌های بزرگی مانند شرکت برقگیر پارس، با ارائه محصولات و انواع برقگیرها، به کاهش خطرات برق گرفتگی کمک می‌کند. در این مقاله از تکه کابل قصد داریم با این شرکت معتبر و محصولات آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت تجهیزات انتقال برق پارس

مدیران با تجربه و بررسی کیفیت محصولات

تجهیزات انتقال برق پارس در سال 1371 در اصفهان تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع برقگیر‌های خطوط توزیع آغاز کرد. تمامی فعالیت‌های این شرکت از همان ابتدا تحت لیسانس شرکت ABB سوئیس قرار گرفت. شرکت تجهیزات انتقال برق پارس نام کامل این شرکت بوده و تولید محصولات انواع برقگیر را از سال 1376 وارد خطوط توزیع خود کرد.

مهم‌ترین ویژگی و مزیت برقگیرهای این شرکت، این است که ضمانت 5 ساله داشته، مشخصات متناسب با خطوط توزیع ایران را دارند و به راحتی می‌توانید محصولات این شرکت را در ایران استفاده کنید. اما شرکت برقگیر پارس به همین محصول اکتفا نکرد و از سال 1387 با همکاری فنی شرکت زیمنس آلمان آغاز به تولید برقگیرهای فشار قوی کرد. این برقگیرها در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تجهیزات انتقال برق پارس همواره ارتقاء کیفی محصولات در جهت جوابگویی به نیاز مشتریان را اصول توسعه خط مشی خود قرار داده و همواره در جهت آن تلاش می‌کند.

شرکت برقگیر پارس در راستای بهبود کیفیت محصولات خود، آزمایشگاه High Voltage خود را تاسیس نموده و با استفاده از مجهزترین دستگاه‌ها، بهترین و دقیق‌ترین تست‌ها را روی محصولات خود انجام می‌دهد. این دستگاه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مولد جریان ضربه تا سطح انرژی 100kj
  • دستگاه روتین تست دیسکانکتور
  • دستگاه تست شرایط محیطی (Weather agine test)
  • دستگاه تست مکانیکی مقره و فلنج
  • دستگاه تست عمر قرص (Accclcratecd Aging test)
  • دستگاه تست الکتریکی Power Frequency تا سطح ولتاژ 200kv
  • دستگاه تست آب بندی (خلاء)
  • دستگاه تحلیل وضعیت برقگیر (AMD)
  • مولد مارکس 560kv با سطح انرژی 60kj
  • دستگاه تست ترمونیکال برقگیر با قابلیت اعمال نمودار حرارتی سرد و گرم و مانیتورینگ Real Time وضعیت برقگیر
  • دستگاه تست مخرب دیسکانکتور

محصولات تجهیزات انتقال برق پارس

انواع برقگیرها

برقگیر یک میله یا سیم رسانا است که در بالاترین ارتفاع ساختمان نصب می‌شود. برقگیرها توانایی کنترل جریان الکتریکی عظیم وابسته به جریان رعد و برق را دارند. در واقع برقگیر جریان برق را بدون ایجاد هرگونه خسارت ناشی از درجه حرارت بالا، به سوی زمین هدایت می‌کند. این برقگیری است که اکثراً می‌شناسیم که صاعقه گیر هم نامیده می‌شود. اما برقگیر یک حالت کلی‌تر دارد و داخل تجهیزات الکتریکی به کار می‌رود.

برقگیر می‌تواند مسیری با مقاومت پایین را به سمت زمین ایجاد کند تا آذرخش یا جریان ولتاژ بالا را به داخل زمین تخلیه کند و آسیبی به ساختمان یا سایر تجهیزات وارد نشود. به عنوان مثال اگر جریان با ولتاژ بالا به یک جسم برخورد کند که رسانای خوبی نیست، آن وسیله متحمل حرارت زیادی می‌شود و دچار سوختگی و آسیب می‌گردد.

در شرکت برقگیر پارس، انواع برقگیرها ساخته می‌شود که در ادامه با انواع آن‌ها آشنا می‌شوید.

برقگیرهای اسپارگ گپ ضد انفجار تجهیزات انتقال برق پارس

تجهیزات انتقال برق پارس

یکی از محصولات شرکت برقگیر پارس، برقگیرهای اسپارگ گپ ضد انفجار است. برقگیرهای اسپارگ گپ ضد انفجار برای جلوگیری از انفجار و آسیب به لوله‌های نفت و گاز استفاده می‌شوند چرا که این لوله‌های درون زمین مدفون و قابل اشتعال بوده و خطرناک به حساب می‌آیند.

لوله‌های نفت و گاز فلزی هستند و خطر خوردگی آن‌ها را تهدید می‌کند، به همین دلیل باید به روش حفاظت کاتدی، جلوی این اتفاق را بگیریم. یکی از راه‌های حفاظت کاتدی این است که باید برای فلزات و رساناهایی که در سیستم وجود دارند، یک مانع و فاصله به وجود بیاوریم. این کار از طریق عایق کردن قطعات فولادی و فلزی در سیستم حفاظت از خوردگی صورت می‌پذیرد. این فاصله عایقی از بروز اتصال الکتریکی بین فلزات پیشگیری می‌کند. اسپارک گپ یا Spark Gap یکی از تجهیزاتی است که برای ایجاد ایزولاسیون الکتریکی استفاده می‌شود. جاهایی که کیت عایقی نصب می‌شود برای ایجاد ارتباط در صورت بروز صاعقه استفاده می‌گردد.

مانیتورینگ یا سرج کانتر یا شمارنده برقگیر سری PAC

شمارنده برقگیر یا مانیتورینگ برقگیر یکی از تجهیزات الکتریکی است که در سیستم‌های الکتریکی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ولتاژ‌های ناگهانی استفاده می‌شود. این شمارنده‌ها یا کانترهای برقگیر، تعداد صاعقه‌هایی که از سیستم عبور می‌کند را می‌شمارند و تاریخ و ساعت دقیق وقوع سرج را ثبت می‌کند.

قسمتی از برقگیر که به زمین متصل است، ابتدا وارد شمارنده می‌شود. شمارنده‌ها بدون نیاز به هیچ منبع ولتاژ و تغذیه‌ای کار می کنند. جریان مورد نظر با عبور از مدارات داخلی کنتور باعث تحریک رله می‌شود. رله شمارنده‌ای را حرکت می‌دهد تا عدد آن افزایش یابد. بعد از اینکه مقدار این عدد به حد خاصی رسید، برقگیر واکنش نشان می‌دهد.

افتخارات شرکت تجهیزات انتقال برق پارس

  • تاییدیه توانیر
  • دریافت گواهینامه ایزو 9002 در سال  1387 از شرکت  DQS آلمان
  • دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰1 CSQ در مدیریت کیفیت در سال  2015 از شرکت  QAL انگلستان
  • دریافت گواهینامه استاندارد زیست محیطی 14001 ورژن 2015

آدرس و شماره تلفن شرکت تجهیزات انتقال برق پارس

شماره تلفن دفتر اصفهان: 03133804160

نمابر یا فکس تهران : 02188974095

شماره دفتر تهران (واحد فروش فشار قوی): 02188974091-3

آدرس: اصفهان، شهرک صنعتی محمود آباد، خیابان 20، چهارراه اول، سمت چپ، شرکت انتقال برق پارس

کد پستی: 8161195157

تلگرام : 09151020181

آدرس پست الکترونیکی: info@parsete.com

سخن آخر

در این مقاله با شرکت برقگیر پارس و محصولات آن آشنا شدیم. برقگیرهای فشار قوی این شرکت شناخته شده هستند و در سراسر کشور استفاده می‌شوند. اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات با تکه کابل به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله برای شما مفید بود، با دوستان و افرادی که به آن نیاز دارند، به اشتراک بگذارید.

754 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

نظر خود را بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط