راهنمای خرید کابل افشان کنترل مس

راهنمای خرید کابل افشان کنترل مس؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

266 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / راهنمای تکه کابل

آیا می‌دانید در زمان خرید کابل افشان کنترل مس بایستی چه مواردی را مد نظر قرار دهید؟ به نظر شما بهترین کابل کنترل چه ویژگی‌هایی دارد؟ با کمک راهنمای خریدی که برای شما آماده کرده‌ایم می‌توانید بهترین نمونه از کابل کنترل را برای مجموعة خود خریداری فرمایید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون مهم‌ترین نکات خرید کابل کنترل در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره خرید کابل افشان کنترل مس بدانید!

ویژگی های کابل افشان کنترل مس

نگاهی بر کابل افشان کنترل مس

منظور از کابل کنترل یا کابل فرمان افشان مس در حقیقت نوعی کابل بوده که می‌تواند سیگنال‌های آنالوگ را به بهترین شکل ممکن انتقال دهد. افزون بر این، کابل‌های مذکور قابلیت تبدیل سیگنال‌های آنالوگ در ولتاژ پایین به سیگنال دیجیتال را نیز دارند. از دیگر مواردی که بهتر است قبل از خرید کابل افشان کنترل مس نیز بدانید،

این است که کابل‌های مذکور در تعداد رشته‌های مختلفی به بازار عرضه شده و هادی آن‌ها علاوه بر نوعِ افشان می‌تواند از نوع مفتول و نیمه افشان نیز باشد. سطح مقطع رشته‌های کابل‌های فرمان یا کنترل در اندازه‌های 0.25 به بالا قابل عرضه است. جالب است بدانید که یک نوع کابل کنترل وجود داشته که آن را به تراول کابل نیز می‌شناسند.

این دسته از کابل‌ها در راه‌اندازی آسانسور کارایی دارند و می‌توانند ارتباط مابین تابلو فرمان و کابین آسانسور را نیز فراهم سازند. مورد بعدی که بایستی در رابطه با کابل‌های فرمان به آن اشاره داشته باشیم مربوط به ولتاژ اسمی این کابل‌ها بوده که دارای ولتاژ اسمی مابین 300 الی 700 ولت هستند و این ولتاژ می‌تواند بر اساس نوع و مدل نیز متفاوت باشد.

بررسی ساختار کابل افشان کنترل مس

یکی دیگر از مواردی که پیشنهاد می‌شود قبل از خرید کابل افشان کنترل مس در نظر داشته باشید، ساختار این محصولات است. آشنایی با ساختار کابل‌های مذکور می‌تواند به شما کمک کند تا خریدی آگاهانه‌تر را تجربه کنید. این مدل از کابل‌ها مثل سایر سیم و کابل‌هایی که در بازار موجود بوده دارای قسمت‌های اساسی هادی، عایق و روکش هستند. معمولاً هادی استفاده شده در ساختار این مدل از کابل‌ها از جنس مس آنیل شده بوده و مجهز به عایقی از جنس پی وی سی هستند. به طور معمول، روکشی که برای این محصولات در نظر گرفته می‌شود یا از جنس پی وی سی و یا XLPE است.

در راهنمای خرید کابل افشان کنترل مس باید در نظر داشت که در ساختار برخی از کابل‌های کنترل از شیلد یا زره نیز استفاده شده است. کابل‌های مذکور در برابر صدمات فیزیکی، امواج الکترومغناطیسی و مواردی از این دسته مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. رشته‌هایی که در ساختار این کابل‌ها وجود داشته به صورت موازی بوده و در صورت تغییر تعداد رشته‌ها تفاوتی در نحوه چینش آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

مهم‌ترین نکات خرید کابل افشان کنترل مس

خرید کابل افشان کنترل مس

این مدل از کابل‌ها مصارف گسترده‌ای دارند و می‌توانیم از آن‌ها در صنعت رباتیک، دستگاه‌های نساجی، خطوط مونتاژ، تابلوهای کنترل صنعتی، پست‌های فشار قوی و نیروگاه‌ها و همچنین سیستم‌های تله متری بهره ببریم. فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند موجب ایجاد تمایز بین این کابل‌ها شوند و بایستی که قبل از خرید حتماً مد نظر قرار گیرند. در ادامه با اصلی‌ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید کابل افشان کنترل مس مد نظر داشته باشید آشنا خواهیم شد:

محدوده دمایی

محدوده دمایی کابل را حتماً در نظر داشته باشید. کابل مورد نظر شما بایستی متناسب با دمای محیطی که قرار است در آن استفاده شود انتخاب گردد. در محیط‌هایی که دما در آن‌ها بالا بوده بهتر است که به سراغ کابل‌هایی با روکش‌های مقاوم بروید. بهترین روکش از این نظر، روکش XLPE است.

سایز و سطح مقطع کابل کنترل

از دیگر موارد مهم، توجه به سایز و سطح مقطع کابل فرمان است. در حالت کلی، کابل‌های کنترل از کم‌ترین سطح مقطع (0.25) قابل عرضه به بازار هستند. تعداد رشته‌های موجود در این کابل‌ها معمولاً متفاوت بوده و عمدتاً از 2 رشته شروع می‌شود. شما بایستی به عنوان خریدار تعداد رشته و سطح مقطع کابل را با در نظر داشتن کاربرد آن انتخاب نمائید.

عایق و روکش کابل

مورد بعدی که بایستی در زمان خرید کابل افشان کنترل مس مد نظر داشته باشید، عایق و روکشی بوده که در ساختار این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول آن دسته از کابل‌هایی که بایستی در محیط‌های خارجی مورد استفاده قرار گیرند، به روکش مقاوم‌تری نیاز دارند.

در حقیقت، این کابل‌ها باید بتوانند در مقابل مواد سوزاننده، روغن‌ها، مواد شیمیایی و مواردی از این دسته استحکام خود را به خوبی حفظ کرده و به عملکرد خود ادامه دهند. در حالت کلی، عایق و روکش XLPE در مقایسه با پی وی سی مقاومت حرارتی بسیار بیش‌تری داشته و به همین علت برای محیط‌هایی با تنش‌های حرارتی گزینه بسیار بهتری به حساب می‌آیند.

کابل کنترل زره‌دار

کابل‌های مذکور بر حسب کاربردی که داشته در انواع آرموردار و بدون آرمور قابل عرضه به بازار هستند. به طور معمول توصیه می‌شود از کابل‌های آرموردار در محیط‌هایی که فشار مکانیکی یا تنش فیزیکی وجود داشته بهره‌گیری شود. زره کابل‌های مذکور نوعی آرمور یا حفاظ فولادی به حساب آمده که می‌تواند میزان مقاومت این کابل‌ها را افزایش دهد.

جالب است بدانید که چنین کابل‌هایی تحت عنوان کابل مسلح یا آنتی رودنت نیز شناخته می‌شوند. اگر قصد دارید بعد از خرید کابل افشان کنترل مس از آن در صنایعی نظیر حمل و نقل، پتروشیمی و به طور کل صنایع مربوط به نفت و گاز بهره ببرید، بهتر است به سراغ مدلِ آرموردار بروید.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با ساختار کابل‌های کنترل، به بررسی مهم‌ترین نکات خرید کابل افشان کنترل مس نیز پرداختیم و دانستیم که این کابل‌ها از جمله اصلی‌ترین تجهیزات در حیطه ارتباطات و انتقال سیگنال هستند. پیش از خرید کابل‌های مذکور بهتر است مواردی نظیر محدوده دمایی، سطح مقطع و سایز کابل، عایق و روکش آن را مد نظر داشته باشید تا بتوانید آن چه که مورد نیازتان است را به راحتی خریداری کنید. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون کابل‌های کنترل دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با کابل‌های کنترل افشان در قسمت ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

266 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط