راهنمای خرید چسب برق

راهنمای خرید چسب برق؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

464 بازدید راهنمای خرید / راهنمای تکه کابل / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید در زمان خرید چسب برق بایستی چه مواردی را مد نظر قرار دهید؟ به نظر شما چسب برق یک محصول ضد آب است؟ چسب برق از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازمی بوده که در کیف ابزار وجود دارد و می‌توان از آن برای مصارف مختلف بهره برد. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی با چسب برق، به بررسی نکاتی که بایستی در زمان خرید آن مد نظر قرار دهید نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره خرید چسب برق بدانید!

استانداردهای چسب برق

چسب برق چیست؟

پیش از این که به بررسی مهم‌ترین نکات خرید چسب برق بپردازیم، در ابتدا لازم است که با چیستی چسب برق آشنا شویم. همان‌طور که در ابتدای راهنما اشارة مختصری شد، چسب برق از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازمی بوده که در کیف ابزار وجود داشته و مصارف متعدد خانگی، صنعتی و کارگاهی دارد. از این چسب می‌توان برای عایق کردن انواع سیم‌ها و کابل‌های برق بهره برد. چسب برق برای افرادی که عمدتاً با لوازم برقی سر و کار دارند، بیش‌تر به کار می‌آید.

امروزه از چسب برق می‌توان برای عایق کردن انواع سیم‌ها و کابل‌ها و همچنین رساناهای الکتریکی گوناگون بهره برد. جالب است بدانید میزان رواجِ این محصول آن قدر زیاد بوده که حتی می‌توانید آن را از سوپرمارکت هم تهیه کنید! به طور معمول، چسب برق به رنگ سیاه و به همراه ضخامت و چسبندگی بالا به بازار عرضه می‌شود. این چسب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نمی‌توانند جریان برق را از خود عبور دهند و همچنین، به نوعی عایق حرارتی نیز هستند.

اگر قصد خرید چسب برق را دارید، باید توجه داشته باشید که در ساختار این چسب‌ها از موادی استفاده شده که اگر چسب در معرض حرارت بیش از اندازه قرار گیرد، مقاومت خود را از دست داده و در نهایت آسیب خواهد دید. از جمله رایج‌ترین متریالی که برای تولید چسب برق مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به پی وی سی اشاره داشت. ناگفته نماند که این چسب‌ها برای اتصال سیم‌های مختلف به یک دیگر و همچنین نشانه‌گذاری سیم‌ها نیز به کار گرفته می‌شوند.

چسب برق ضد آب است یا خیر؟

خرید چسب برق

بسیاری از افرادی که قصد استفاده از چسب برق را دارند، این سوال در ذهنشان ایجاد می‌شود که آیا چسب برق ضد آب است یا خیر. در پاسخ بایستی گفت که خیر، چسب برق ضد آب نیست. شاید تصور کنید که حالت پلاستیکی و کشسان این چسب نشان‌دهنده ضد آب بودنِ آن است، در حالی که این یک باور اشتباه‌ست. شما می‌توانید به عنوان مصرف‌کننده از این چسب به دور تجهیزاتی که از درون آن‌ها آب عبور کرده؛ مثل شیلنگ‌های آب، بهره ببرید. چنان‌چه چسب برق در معرض آب قرار گیرد، حالت چسبندگی خود را از دست داده و دیگر نمی‌توان از آن به عنوان یک عایق مطمئن بهره برد.

مورد بعدی که بایستی پیش از خرید چسب برق در نظر داشته باشید این است که چسب‌های مذکور دارای خاصیت ضد رطوبتی تا یک حد مشخص هستند و اگر از آن‌ها در شرایط آب و هوایی مرطوب استفاده شود، می‌توانند مقاومت خود را حفظ نمایند. اما توجه داشته باشید که اگر میزان رطوبت بیش از اندازه شود، چسب برق مقاومت خود را از دست داده و در نهایت خراب خواهد شد.

مهم‌ترین نکات خرید چسب برق

اکنون که با چیستی چسب برق آشنا شدیم، در این بخش از راهنما می‌خواهیم به شما عزیزان بگوئیم که در زمان خرید این محصول بایستی چه مواردی را مد نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات مربوط به خرید این محصول خواهیم پرداخت:

۱. در نظر گرفتن استانداردهای محصول

هر محصولی که تولید و روانه بازار می‌شود، بایستی در طی فرایند تولید آن یک سری استانداردهای رسمی رعایت شده باشد تا محصول مورد نظر جزو محصولات با کیفیت به حساب بیاید. چسب برق نیز دقیقاً مثل سایر محصولات بایستی به صورت استاندارد تولید شده باشد. پیشنهاد می‌شود که در زمان خرید چسب برق به دنبال محصولاتی بروید که روی بسته‌بندی آن‌ها گواهی‌های استاندارد درج شده باشد.

۲. بررسی اعتبار برند تولیدکنندة چسب برق

امروزه صنعت ساخت و ساز همواره رو به رشد و پیشرفت بوده و به تبع برای انجام سیم کشی سازه‌های مذکور به محصولات مختلفی اعم از چسب برق نیاز است. از آن جایی که میزان تقاضا برای خرید چسب برق در بازار افزایش پیدا کرده، برندهای مختلفی نیز مشغول به فعالیت در این حوزه شده‌اند که همواره با یک دیگر در حال رقابت هستند. در این بین، افراد سودجو نیز وارد میدان شده و با کپی کردن محصولات اورجینال، چسب برق‌هایی با قیمت بالا و کیفیت پایین به بازار عرضه می‌کنند.

چنین برندهای نامعتبری برای این که بتوانند سود بیش‌تری از این راه کسب کنند، در فرایند تولید چسب برق از متریال نامرغوب بهره می‌برند که این موضوع تأثیر مستقیم بر کاهش کیفیت چسب برق خواهد داشت. با در نظر گرفتن موارد مذکور، پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید چسب برق در ابتدا به صورت همه جانبه محصول مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و از اعتبار برند تولیدکنندة آن اطمینان حاصل فرمایید.

۳. بررسی جنس چسب برق

مورد بعدی جنس چسب برق بوده که بسیار حائز اهمیت است. به طور معمول برای تولید چسب برق از پلاستیک و وینیل استفاده می‌شود. بهترین چسب برق موجو در بازار از مقاومت حرارتی و کششی بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان از آن در شرایط محیطی مختلف بهره برد. اگر چسب برق مورد نظر شما فاقد چنین ویژگی‌هایی باشد، در بازه زمانی کوتاه‌مدت خراب و فرسوده شده و اگر در شرایط محیطی نامساعد قرار گیرد، مقاومت خود را از دست خواهد داد.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با چسب برق، به بررسی مهم‌ترین نکات خرید چسب برق نیز پرداختیم و دانستیم که این محصول هم‌چون سایر محصولات موجود در بازار بر اساس یک سری استاندارد تولید شده که این استانداردها تعیین‌کنندة میزان کیفیت چسب مورد نظر است. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با چسب برق و نکات مربوط به خرید آن دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون انواع چسب برق در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل بنویسید.

464 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط