راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق

راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق؛ نکاتی برای تجربه یک خرید به صرفه

310 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / راهنمای تکه کابل

یکی از تجهیزاتی که در زمان برق‌کشی ساختمان‌ها و سایر مکان‌ها به منظور محافظت از انواع سیم‌ها و کابل‌ها به کار رفته و به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوله و اتصالات پلی آمید برق هستند. این لوله‌ها و اتصالات کاربرد زیادی داشته و اهمیت بالایی در انتقال صحیح انرژی دارند. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق پرداخته و چگونگی خرید این لوله‌ها و اتصالات را بیان کنیم.

لوله و اتصالات پلی آمید برق

استانداردهای لوله و اتصالات پلی آمید برق

پیش از آنکه به بحث و بررسی در مورد راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق بپردازیم، ابتدا بهتر است شما را با ماهیت و کاربرد لوله‌ها و اتصالات پلی آمید برق آشنا کرده و سپس به بررسی چگونگی صحیح خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق بپردازیم. همان‌طور که در قسمت قبل نیز ذکر شد، یکی از پرکاربردترین لوله‌های تولیدی حال حاضر در صنعت برق و الکتریسیته، لوله‌های پلی آمید برق هستند که در برق‌کشی انواع مکان‌ها از جمله انواع ساختمان‌ها، سوله‌ها، مراکز تجاری و … بسیار پرکاربرد بوده و زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دلیل استفاده از این لوله‌ها در ساختار برق‌کشی ساختمان‌ها و انتقال برق، بالابردن ایمنی و محافظت از افراد در برابر خطر برق‌گرفتگی، زیبایی ظاهری، تفکیک راحت کابل‌ها، جلوگیری از نویز و اختلال سیم و کابل‌ها است. در واقع، این لوله‌ها و اتصالات پلی آمید بسیار تاثیرگذار بوده و می‌توانند برق را به خوبی هدایت و منتقل کنند. از ویژگی‌های بارز این نوع لوله‌ها و اتصالات برق می‌توان به انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و عوامل محیطی و جنس بدنه مقاوم، اشاره کرد. از انواع گوناگون این نوع لوله‌ها نیز می‌توان به لوله‌های گالوانیزه سرد و گرد و لوله‌های پلی آمید اشاره کرد.

لوله پلی آمید برق که به آن پلی اتیلن نیز گفته می‌شود، یکی از پرکاربردترین و باکیفیت‌ترین انواع لوله‌های انتقال برق است که زیر مجموعه لوله‌های پلیمری به شمار آمده و خود به دو دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. دسته اول لوله‌ها و اتصالات پلی آمید برق از نوعی ماده اولیه به نام دی آین و اسید دی کربن تشکیل شده و ساخته می‌شوند اما نوع دوم این لوله‌ها و اتصالات بر پایه ماده‌ای به نام دی امین شکل گرفته و این ماده، ماده اصلی سازنده لوله‌ها و اتصالات پلی آمید برق نوع دوم است.

حال که با لوله‌ها و اتصالات پلی آمید برق آشنا شدید، بهتر است به سراغ موضوع مهم چگونگی و راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق رفته و نکات کلیدی در انتخاب این محصول کاربردی را بیان کنیم.

راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق

خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق

از آنجایی‌که لوله‌های برق نقش بسیار مهم و کلیدی در ساختار برق‌کشی مکان‌های مختلف از جمله ساختمان‌ها ایفا می‌کنند، باید در هنگام خرید و انتخاب لوله مناسب برق‌کشی، نکات فراوان و مختلفی را مدنظر داشت که از جمله این نکات می‌توان به جنس لوله، کیفیت آن، میزان انعطاف‌پذیری لوله و اتصالات، بررسی دقیق استانداردهای محصول، انتخاب سایز مناسب و مورد نیاز و … اشاره کرد.

در قسمت قبل نوعی لوله برق به نام لوله پلی آمید برق را به شما معرفی نمودیم که از پرکاربردترین لوله‌ها در صنعت برق به شمار رفته و در دو نوع و دسته مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. با توجه به اهمیت بررسی و انتخاب مدل با کیفیت و مناسب لوله‌ها و اتصالات پلی آمید برق، به بررسی و مطالعه راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق پرداخته و  ویژگی‌های آن‌ها را بیان می‌کنیم.

نوع اول لوله‌ها و اتصالات پلی آمید برق به دلیل ساختار و مواد اولیه خاصی که دارند، دارای جنس نرم و قدرت بالا در برابر ضربه بوده و کاربرد بسیار زیادی دارند. نوع دوم این لوله‌ها و اتصالات نیز از کشش مکانیکی بسیار بالایی برخوردار بوده و برای مقابله با ضربه و ضربات فیزیکی وارد بر لوله، مناسب هستند. از ویژگی‌هایی که می‌توان بر اساس آن به اصل و با کیفیت‌بودن لوله‌های پلی آمید برق پی برد می‌توان به رنگ شیری این لوله‌ها، مقاومت بالای این لوله‌ها در برابر مواد نفتی و حلال‌ها، انعطاف‌پذیری و ضربه‌پذیری بالا، مقاومت در برابر ساییدگی و … اشاره کرد.

در هنگام انتخاب و خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق سعی کنید موارد گفته شده در قسمت بالا را حتما بررسی نموده و سپس اقدام به خرید نمایید. در ضمن توصیه می‌شود از لوله و اتصالات پلی آمید برق با استانداردهای معتبر استفاده کرده و قبل از نصب لوله‌ها و اتصالات پلی آمید برق، دستورالعمل‌های سازنده را به دقت مطالعه کرده و سپس به ترتیب اجرا کنید. برای حفظ و نگهداری لوله و اتصالات پلی آمید برق نیز سعی کنید این لوله و اتصالات را در محل و محیطی خشک و خنک نگهداری کرده و آن‌ها را در محلی دور از تابش خورشید قرار دهید.

نتیجه‌گیری

لوله پلی آمید برق که به آن لوله پلی اتیلن نیز گفته می‌شود، یکی از پرکاربردترین و باکیفیت‌ترین انواع لوله‌های انتقال برق است که زیرمجموعه لوله‌های پلیمری به شمار آمده و خود نیز دارای دو نوع مختلف و متفاوت است. در هنگام خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق بهتر است به نکات مهم که تحت عنوان راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق بیان می‌شوند، توجه کرده و آن‌ها را در اولویت قرار دهید. از جمله موارد مهم در راهنمای خرید لوله‌ها و اتصالات پلی آمید می‌توان به مواردی همچون رنگ، مقاومت این لوله‌ها در برابر مواد نفتی و حلال‌ها، انعطاف‌پذیری و ضربه‌پذیری بالا، مقاومت در برابر ساییدگی و … اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی راهنمای خرید لوله و اتصالات پلی آمید برق پرداخته و چگونگی خرید این لوله‌ها و اتصالات را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

310 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط