راهنمای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق

راهنمای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق؛ نکات موثر در هنگام خرید پی وی سی برق

379 بازدید راهنمای خرید / راهنمای تکه کابل / راهنمای خرید امن

شاید خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق کاری سهل و آسان به نظر آمده و چندان دشوار نباشد اما باید بدانید برای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق باید به نکات مهمی توجه داشته و آن‌ها را رعایت کرد تا کلید مناسبی برای نیاز خود انتخاب کرده و خریداری کنید. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی راهنمای خرید کلید لوله و اتصالات پی وی سی برق پرداخته و نکات مهم در هنگام خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق را بیان کنیم.

لوله و اتصالات پی وی سی برق

استانداردهای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق

پیش از آنکه به بحث و بررسی درمورد راهنمای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق و نکات مربوط به آن بپردازیم، بهتر است ابتدا شما را با ماهیت و کاربرد لوله‌های برق و لوله و اتصالات پی وی سی برق آشنا نماییم. همان‌طور که می‌دانید،

به منظور محافظت از انواع سیم‌ها و کابل‌های مورد استفاده در برق‌کشی ساختمان‌ها و یا سایر انواع مکان‌ها، از لوله‌های برق استفاده می‌کنیم. اگر چه بیشتر افراد کاربرد لوله‌های برق را محدود به همین عنوان می‌دانند اما لوله‌های برق از کاربردهای فراوان دیگری نظیر دسته‌بندی و تفکیک سیم‌ها و کابل‌ها، محافظ از افراد در برابر برق‌گرفتگی، افزودن زیبایی ظاهر داخلی ساختمان، بالا رفتن طول عمر سیم و کابل‌ها، جلوگیری از نویز و اختلال سیم و کابل‌ها و … را نیز برخوردار است.

از ویژگی‌های بارز لوله‌های برق می‌توان به انعطاف‌پذیری بسیار بالا، مقاومت بسیار مناسب، جنس بدنه مقاوم، طول عمر زیاد و طولانی و … اشاره کرد. از انواع گوناگون این نوع لوله‌ها می‌توان به لوله‌های گالوانیزه سرد، لوله‌های گالوانیزه گرم، لوله پلی آمید، لوله پی وی سی و … اشاره کرد. در این میان لوله پی وی سی برق یکی از پرکاربردترین و باکیفیت‌ترین انواع لوله‌های برق است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

لوله‌های پی وی سی که آن‌ها را با نام لوله‌های پلی وینیل کلراید نیز می‌شناسند، به دو دسته مختلف لوله‌های پی وی سی سرد و لوله‌های پی وی سی گرم تقسیم می‌شوند. همان‌طور که از نام این نوع لوله‌ها نیز مشخص است، جنس بدنه این لوله‌ها از یک ماده پلاستیکی سبک و مقاوم به نام پی وی سی تشکیل شده است. این ماده دارای خواصی همچون مقاومت در برابر مواد شیمیایی، خوردگی، عوامل محیطی و همچنین غیر رسانایی بوده و بسیار پرکاربرد است. در ادامه به بررسی راهنمای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق و نکات کلیدی در انتخاب این محصول خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق

خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق

از آنجایی‌که لوله‌های پی وی سی برق نقش بسیار مهم و کلیدی در ساختار برق‌کشی مکان‌های مختلف از جمله انواع ساختمان‌ها ایفا می‌کنند، باید در هنگام خرید و انتخاب لوله لوله‌های پی وی سی مناسب برق‌کشی، نکات فراوانی را مدنظر داشت که از جمله این نکات می‌توان به نوع لوله، جنس لوله، کیفیت آن، میزان انعطاف‌پذیری لوله و اتصالات، بررسی دقیق استانداردهای محصول، انتخاب سایز مناسب و … اشاره کرد.

در قسمت قبل نوعی لوله برق به نام لوله پی وی سی برق را به شما معرفی نمودیم که از پرکاربردترین لوله‌ها در صنعت برق به شمار آمده و دارای انواع مختلفی است. با توجه به اهمیت بررسی و انتخاب نوع باکیفیت و مناسب مطالعه راهنمای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق و آشنایی با ویژگی‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مهم است.

از انواع لوله‌ها و اتصالات پی وی سی برق که باید با توجه به کاربرد مورد نظر و زمینه مورد استفاده، انتخاب شوند می‌توان به لوله M-PVC، لوله U-PVC، لوله O-PVC، لوله P-PVC، لوله C-PVC و … اشاره کرد. همچنین این لوله‌ها به سه نوع فشار ضعیف، فشار قوی و نیمه قوی دسته‌بندی شده که باید با توجه به توان و کاربرد مورد نظر شبکه انتخاب شوند. مورد دیگری که باید در راهنما خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق به آن توجه شود، موضوع جنس و کیفیت این لوله‌ها و اتصالات است.

همان‌طور که مشخص است، هر چه جنس و کیفیت لوله‌ها و اتصالات پی وی سی برق بالاتر باشد، عمر لوله و اتصالات مورد نظر بیشتر بوده و به صرفه‌تر است. قیمت دیگر موردی است که باید در هنگام خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق به آن توجه کرده و آن را در اولویت قرار دهید.

اگر چه قیمت مهم بوده و در هزینه‌های اولیه پروژه نسبتا تاثیرگذار است اما از آنجا که این لوله‌ها با برق سر و کار داشته و برای محافظت از انواع سیم‌ها و کابل در قسمت داخلی ساختمان نصب می‌شوند، در راهنمای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق کیفیت آن‌ها اولویت بیشتری داشته و باید از لوله و اتصالات پی وی سی برق با کیفیت استفاده نمود.

نتیجه‌گیری

لوله‌های پی وی سی برق از جمله انواع لوله‌های برق هستند که آن‌ها را با نام لوله‌های پلی وینیل کلراید نیز شناخته به دو دسته لوله پی وی سی برق سرد و لوله پی وی سی برق گرم تقسیم می‌شوند. جنس بدنه این لوله‌ها از پلاستیکی سبک و مقاوم به نام پی وی سی تشکیل شده است. در هنگام خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق بهتر است به نکات مهم که تحت عنوان راهنمای خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق بیان می‌شوند، توجه کرده و آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی راهنمای خرید کلید لوله و اتصالات پی وی سی برق پرداخته و نکات مهم در هنگام خرید لوله و اتصالات پی وی سی برق را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

379 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط