راهنمای خرید پکیج

راهنمای خرید پکیج؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

227 بازدید راهنمای خرید / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید در زمان خرید پکیج بایستی چه نکاتی را رعایت کرد؟ به نظر شما بهترین پکیج چه ویژگی‌هایی دارد؟ بدون شک همه ما به خوبی می‌دانیم که سیستم گرمایشی تا چه حدی در زندگی روزمره ما حائز اهمیت است. پکیج شوفاژ از جمله سیستم‌های گرمایشی مذکور بوده که نقش بسیار پُررنگی را در زندگی ما ایفا خواهد کرد؛ از این جهت در راهنمای خرید پکیج قصد داریم به بررسی مهم‌ترین نکات برای خرید این محصول بپردازیم.

هر آنچه که باید در راهنمای خرید پکیج بدانید!

راهنمای خرید پکیج

پکیج وسیله‌ای است که می‌تواند جایگزین موتورخانه‌ها باشد. این محصول به محض این که وارد بازار شد، توانست جایگاه بسیار ویژه‌ای برای خود کسب کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این محصول داشته می‌توانیم به فضای بسیار کم‌تری که اشغال می‌کند اشاره داشته باشیم. سیستم مذکور به گونه‌ای بوده که می‌توان از آن برای گرمایش منزل و آب گرم مصرفی بهره برد. دستگاه‌های مذکور دارای قابلیت‌ بالا و مصرف پایینی بوده و از جمله مناسب‌ترین مدل‌های آن می‌توان به پکیج‌های دیواری اشاره داشت.

راهنمای خرید پکیج؛ امتیازات خرید پکیج دیواری

اگر قصد خرید پکیج داشته و در خرید پکیج دیواری شک دارید، خوب است که امتیازات خرید این دستگاه را یک بار مرور کنید تا بتوانید تصمیم قطعی بگیرید. این امتیازات عبارتند از:

  • پکیج‌های دیواری فضای بسیار محدودی را اشغال خواهند کرد؛
  • با استفاده از پکیج‌های دیواری می‌توان در مصرف انرژي نیز صرفه‌جویی نمود؛
  • مستقل بودن برای هر واحد مسکونی از دیگر امتیازات پکیج‌های دیواری است؛
  • این دسته از پکیج‌ها درصد فروش بالایی داشته و به همین خاطر به راحتی می‌توان به آن‌ها در بازار دسترسی پیدا کرد؛
  • پکیج‌های دیواری نیازی به عایق‌کاری نداشته و به همین علت در زمان نصب دردسر کم‌تری دارند؛
  • از آن جایی که کیفیت ساخت پکیج‌های دیواری بالاست، احتمال خرابی آن‌ها پایین‌تر بوده و همین موضوع سبب کاهش هزینه تعمیرات خواهد شد؛
  • از دیگر مزیت‌هایی که پکیج‌های دیواری داشته می‌توانیم به تأمین فوری آب گرم مصرفی اشاره داشته باشیم؛
  • کارکرد آرام و بی‌صدا و امنیت بالا از دیگر امتیازات پکیج‌های دیواری است.

راهنمای خرید پکیج؛ معرفی نکات طلایی خرید

خرید پکیج

اگر تصمیم شما برای خرید پکیج قطعی شده است، می‌توانید با کمک مواردی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، بهترین پکیج را برای منزل خود تهیه فرمایید:

متناسب بودن پکیج با منزل

اولین نکته در راهنمای خرید پکیج این است که پکیج موردنظرتان باید به نسبت متراژ ساختمان خریداری شود. توصیه می‌شود ابتدا ابعاد خانة خود را مدنظر قرار داده و بعد اقدام به خرید پکیج کنید. همچنین، ارتفاع شهر محل سکونت نیز می‌تواند در خریدتان تأثیر بگذارد؛ هر اندازه ارتفاع شهر بالاتر بوده و در منطقه سردتری زندگی کنید، به پکیج‌هایی با قدرت بالاتر نیاز پیدا خواهید کرد.

نوع دودکش

طول عمودی دودکش منزل در ساختمان‌هایی که در آخر مجتمع واقع هستند معمولاً زیر سه متر بوده و در چنین شرایطی بهترین انتخاب، پکیج فن‌دار است. برای واحدهای پایین‌تر که طول افقی لوله دودکش در آن‌ها زیر یک متر بوده، پکیج بدون فن گزینه بهتری خواهد بود. قابل ذکر بوده که صدای حاصل از کارکرد پکیج بدون فن پایین‌تر بوده و در عین حال توصیه می‌شود که برای ایمنی بالاتر، از سنسورهای حرارتی برای پکیج بهره ببرید. این سنسور را علائم حرارتی پکیج را چک کرده و اگر هرگونه گرفتگی وجود داشته باشد، به شما اطلاع خواهند داد.

ظرفیت حرارتی

مورد بعدی که توصیه می‌شود مطابق با راهنمای خرید پکیج مد نظر قرار بدهید، ظرفیت حرارتی است. اگر ساختمان شما چندان بزرگ نیست، پکیج دیواری گزینه خوبی برای شما خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر متراژ خانه شما چندان بزرگ نیست و از پکیج زمینی استفاده کنید، دمای منزل شما بیش از اندازه بالا رفته و به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

میزان آب گرم مصرفی

اگر میزان آب مصرفی در منزل شما بسیار زیاد است، پکیج‌های مخزن‌دار می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. در واقع، جمعیت حاضر در خانه ملاک هستند و هر چقدر تعداد اعضای خانواده بیش‌تر باشد، به همان نسبت نیاز بیش‌تری به آب گرم خواهد بود.

نوع مبدل حرارتی

مورد بعدی که بایستی در راهنمای خرید پکیج مد نظر قرار گیرد، نوع مبدل حرارتی است؛ به عنوان مثال برای ساختمان‌هایی که شامل گرمایش از کف بوده، پکیج‌های کندانسیک گزینه بسیار خوبی هستند، چرا که کم‌ مصرف‌اند. در مقابل، برای خانه‌هایی که گرمایش آن‌ها با کمک فن کویل تأمین شده، بهترین گزینه پکیج‌های منبع‌دار خواهد بود.

خطای نمایی  در راهنمای خرید پکیج

یکسری از پکیج‌ها در بازار موجود بوده که شامل خطای نمایی می‌شوند. در واقع، پکیج‌های مذکور قابلیت عیب‌یابی اتوماتیک به کمک کدها را داشته و به همین خاطر در صورت وجود هرگونه ایرادی می‌توان به سرعت آن را تشخیص داد. پکیج‌های مذکور که دارای عیب‌یاب بوده، مجهز به سنسورهای کنترل عملکرد هستند و می‌توانند خطای کارکرد سیستم در مانیتور پکیج نمایش دهند. کاربر می‌تواند به محض مشاهده کد خطا، دفترچه راهنمای خود را باز کرده و با بررسی معنای کد موجود نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

هد پمپ سیرکولاسیون

مسیر لوله‌کشی پکیج تأثیر بسیار زیادی در ایجاد افت فشار پکیج خواهد داشت. هد پمپ سیرکولاسیون پکیج معمولا در سایز حداکثر 35 الی 50 متر گزینه بهتری خواهد بود. همچنین، نوع لوله موجود در لوله‌کشی پکیج نیز می‌تواند در افت سیستم موثر باشد. در راهنمای خرید پکیج قابل ذکر بوده که لوله‌های منعطف کم‌ترین احتمال افت فشار را در پی خواهند داشت.

سخن پایانی

در این راهنمای خرید پکیج علاوه بر آشنایی با پکیج‌های دیواری و ضرورت استفاده از آن‌ها، به بررسی مهم‌ترین نکاتی که می‌توانید با کمک آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین پکیج را برای منزل خود تهیه کنید پرداختیم. همه ما به خوبی می‌دانیم که سیستم‌های گرمایشی تا چه اندازه‌ای اهمیت دارند و بدون وجود آن‌ها، در زندگی روزمره با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم شد.

پکیج‌ها انواع مختلف دیواری و زمینی داشته و ما در این راهنما متوجه شدیم که نمونه دیواری می‌تواند گزینه بهتری برای خانه‌هایی با متراژ پایین‌تر باشد. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با پکیج‌ها دارید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در رابطه با پکیج‌های دیواری و زمینی در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

227 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط