راهنمای خرید آنتن تلویزیون

راهنمای خرید آنتن تلویزیون

449 بازدید راهنمای خرید

می‌دانیم که آنتن تلویزیون وظیفه دریافت امواج را دارد و این امواج را به کمک یک کابل به تلویزیون منتقل می‌کند. در نتیجه این عمل می‌توانید تصاویر و فیلم‌ها را دریافت کنید. آنتن تلویزیون انواع مختلفی دارد که رایج‌ترین انواع آن عبارتند از: آنتن تلویزیون رومیزی، آنتن تلویزیون ثابت و آنتن تلویزیون متحرک. کابل در آنتن تلویزیون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که با انتخاب بهترین کابل می‌توانید تصاویر را با کیفیت واضح و شفاف دریافت کنید؛ در صورتی که از کابل‌های تقلبی استفاده کنید حتما با افت کیفیت مواجه خواهید شد. در این مطلب از «تکه کابل» قصد داریم تا راهنمای خرید آنتن تلویزیون را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

استانداردها و ویژگی‌های مهم خرید آنتن تلویزیون

همان‌طور که می‌دانید هر محصولی دارای استانداردهای خاصی است که این استانداردها بر اساس کشور سازنده متغیر هستند. سعی کنید به هنگام خرید آنتن تلویزیون مدنظرتان به استانداردهای بین المللی و ایرانی آن توجه کنید. در صورتی که به دنبال خرید و حمایت از کالای داخلی هستید به نشان (Made in Iran) درج شده بر روی محصول دقت کنید. امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی تقاضا برای آنتن تلویزیون روند صعودی و قابل توجهی پیدا کرده است و همین امر باعث شده که عده‌ای از سودجویان اقدام به کپی از برندهای مطرح کنند و سپس به تولید اجناس بی‌کیفیت و تقلبی بپردازند؛ به همین جهت بررسی همه جانبه محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. می‌دانیم که امنیت حرف اول را در دنیای الکترونیک می‌زند، در صورتی که آنتن تلویزیون درستی انتخاب نکنید ممکن است محصول باعث وقوع برق‌گرفتگی یا اتفاقات خطرناک دیگر شود، به همین دلیل سعی کنید از آنتن تلویزیون ساخته شده از جنس های باکیفیت برندهای معتبر استفاده کنید.

از نکات مهمی که به هنگام خرید آنتن تلویزیون باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از: به وزن، جنس، ابعاد آنتن، منبع تغذیه، نوع مشخصه گیرنده باند، امپدانس، تعداد خروجی، قابلیت گردش، دکمه روشن و خاموش آنتن، امکان استفاده از کابل کواکسیکال، مجهز بودن به تقویت کننده خروجی آنتن و … . همچنین به شکل ظاهری محصول توجه لازم را نشان دهید تا بر اساس سلیقه شما بوده و از لحاظ بدنه و تجهیزات مربوطه نیز از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ نکته قابل توجه دیگر اینکه از مارک و برندهای معتبر و شناخته شده خرید کنید. به هنگام خرید آنتن تلویزیون به شناسنامه کالا که شامل مشخصات کامل آن است نیز توجه لازم را نشان دهید. در آخر، مبحث گارانتی را جدی بگیرید که محصول موردنظرتان دارای خدمات پس از فروش باشد و در صورتی که قصد خرید جنس دست دوم را دارید از سالم بودن کالا اطمینان حاصل کنید.

 

استانداردهای خرید آنتن تلویزیون

از کجا بدانیم قیمت پیشنهادی فروشنده مناسب است؟

این روزها قیمت هر کالا یا محصول در حال نوسانات گوناگون است، در صورتی که قصد خرید حضوری آنتن تلویزیون را دارید از فروشنده استعلام قیمت بگیرید و اگر برند موردنظر شما لیست نماینده فروش محصول را داشته باشد سعی کنید کالا را به صورت مستقیم از نمایندگی تهیه کنید. در صورتی که قصد خرید اینترنتی آنتن تلویزیون را دارید قیمت‌های چندین فروشگاه معتبر را بررسی کرده و در آخر معقولانه‌ترین محصول را بر اساس بودجه خود انتخاب کنید.

 

خرید آنتن تلویزیون

نحوه خرید و حمل و نقل آنتن تلویزیون

اگر قصد خرید آنتن تلویزیون را به صورت حضوری دارید از فروشنده کاتالوگ و گارانتی محصول را درخواست کنید و از سالم بودن کالا اطمینان حاصل کنید؛ در رابطه با کالاهای دست دوم نیز شکل ظاهری و سلامت کالا را خوب بررسی کنید. در ادامه اگر قصد خرید اینترنتی آنتن تلویزیون  را دارید سعی کنید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خرید کنید و به اصالت و گارانتی درج شده بر روی سایت فروشنده توجه لازم را نشان دهید و همچنین به مواردی از جمله: خرید امن (درگاه پرداخت معتبر)، اعتبار و نشان اینماد فروشگاه، نظرات و تجربیات خرید کاربران، واقعی بودن عکس‌ها، ضمانت بازگشت محصول در صورت معیوب بودن، توجه کنید. در رابطه با حمل و نقل کالا نیز به نوع بسته‌بندی، کارتن‌دار بودن محصول و روش‌های ارسال بر اساس بروشور آنتن تلویزیون  بررسی‌های لازم را انجام دهید.

449 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط