لوستر آینه ای

انواع مدل لوستر آینه ای

938 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

لوستر آینه ای یکی از تجهیزات مهم در زمینه نورپردازی در داخل ساختمان‌های مسکونی و تجاری هستند. انتخاب بهترین لوستر آینه ای و استفاده بهینه از آن باعث می شود که داخل ساختمان روشن تر و جذاب تر به نظر برسد. علاوه بر این، این مدل لوسترها برای بهبود ظاهر یک اتاق نشیمن یا اتاق ناهار خوری به کار می روند و یک فضای جذاب، آرامش بخش و درخشان را به وجود می آورند. لوسترهای آینه ای انواع مدل‌های مختلف دارند که برخی از آن‌ها بزرگ‌ تر و درخشان تر هستند. همچنین بعضی دیگر کوچک‌ تر و ظریف‌ تر طراحی می شوند. لوسترها برای هر نوع خانه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل برای انتخاب بهترین لوستر آینه ای با ما باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

انواع مدل لوستر آینه ای

به لوسترها و آویزهایی که با استفاده از قطعات کوچک و بزرگ آینه ساخته می شود، لوستر آینه ای گفته می شود. لوسترهای آینه ای زیبایی فضا مورد نظر شما را چند برابر خواهد کرد. این مدل لوستر‌ها با استفاده از شکست نور، نورپردازی جذاب و درخشانی را در محیط خانه ایجاد می‌ کنند. ابعاد، مدل، رنگ و قیمت این مدل لوسترها تفاوت‌های زیادی دارند و با توجه به ساختمان خود و شرایط محیطی، می توانید بهترین مدل را انتخاب نمایید. آینه‌هایی که در این لوسترها استفاده می شوند در جنس، کیفیت و برند سازنده خود بسیار متنوع هستند؛ به همین دلیل نور و درخشش متفاوتی خواهند داشت. لوستر آینه ای را معمولا در دو دسته مدرن و کلاسیک دسته بندی می کنند.

انواع لوستر آینه ای

لوستر شاخه‌ای

یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین لوسترهای موجود در بازار است که شاخه‌های متعددی دارد‌. شما با توجه به فضای مورد نیاز خود می توانید تعداد شاخه‌ها را بیشتر یا کمتر در نظر بگیرید. قیمت این محصول با توجه به تعداد شاخه‌هایی که دارد متفاوت است.

لوستر سقفی آبشاری

همان گونه که از نام این نوع لوستر آینه ای مشخص است، به صورت آبشاری بر روی سقف نصب می‌شود و ظاهر آن تقریبا شبیه به آبشار است. لوستر آینه ای آبشاری برای راهرو، اتاق خواب و آشپزخانه مناسب است. این مدل برای خانه‌هایی مناسب است که ارتفاع سقف زیاد است و ابعاد ساختمان بزرگ است. معمولا قیمت این مدل لوسترها نسبت به سایرین بیشتر است.

لوستر گرد

این مدل لوسترها در اشکال هندسی گرد طراحی می شوند‌ و اندازه ای کوچک دارند.

لوستر آیینه ای گرد

لوستر آینه ای برای چه محیط‌هایی مناسب است؟

طراحی این نوع لوسترها به گونه ای است که معمولا از آن در هر نوع محیطی استفاده می کنند. اما در حالت کلی برای محیط‌هایی مناسب هستند که دارای شرایط زیر هستند:

محیط بسته

این مدل لوسترها در محیط‌‌های بسته کاربرد بسیار زیادی دارند و در محیط‌‌های باز کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. لوسترهای آینه‌ای فقط در مکان‌های خانگی کاربرد ندارند و می‌توان در هتل‌، کافی‌ شاپ‌ و غیره هم از آن استفاده کرد. در هر مکانی با انتخاب این مدل لوسترهای زیبا، می توان محیطی لاکچری و درخشان را طراحی کرد.

سقف بلند

با توجه به تنوع بالایی که این مدل لوسترها دارند، در بازار مصرف می توانید انواع مختلفی از مدل‌های آویز بلند یا کوتاه این محصول را مشاهده نمایید. در این مواقع باید توجه داشته باشید که لوسترهای آینه ای بلند را نباید در اتاق‌‌هایی با ارتفاع کوتاه نصب نمایید. بلکه بهتر است که این لوسترهای زیبا و جذاب را در اتاق‌های بزرگ با ارتفاع بلند به کار ببرید.

نکات مهم برای خرید بهترین لوستر آینه ای

امروزه گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب لوستر در بازار وجود دارد که هر یک از آن‌ها در اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های متنوع طراحی شده‌اند. این تنوع در محصول امکان دارد که خرید بهترین لوستر را دشوارتر کند. در این مواقع باید به نکات مهم توجه داشته باشید که برخی از این نکات عبارت‌اند از:

  • بودجه خود را مشخص کنید: لوسترهای آینه ای دارای تنوع زیادی هستند؛ بنابراین هر یک از محصولات دارای قیمت مناسب خود هستند. پس بهتر است که در ابتدا میزان بودجه خود را مشخص کنید و سپس برای خرید اقدام نمایید.
  • فضای اتاق را در نظر بگیرید: در صورتی که اتاق شما کوچک است و لوستری بزرگ را خریداری کنید از لحاظ ظاهری تعادل را در محیط اتاق از بین می برد. پس قبل از خرید لوستر مناسب خود ابعاد و اندازه اتاق را در نظر داشته باشید و با کمک متخصصان در این زمینه مشورت کنید‌.
  • به سبک دکوراسیون محیط فکر کنید: قبل از خرید لوستر مناسب برای ساختمان خود، توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی را بر اساس چه سبکی طراحی کرده‌اید. در این صورت با کمک مشاوران فروش لوستر آینه‌ای می توانید بهترین محصول را برای نورپردازی در اتاق‌ها استفاده نمایید.
  • ارتفاع سقف را در نظر داشته باشید: با توجه به ارتفاع سقف باید یک مدل لوستر مناسب را انتخاب کنید. پس ارتفاع اتاق را اندازه گیری کرده و در زمان خرید با توجه به آن لوستر مناسب را خریداری کنید.

لوستر آیینه ای

نکات مهم برای نگهداری و نظافت لوستر آینه ای

لوسترهای آینه ای ظاهر بسیار زیبایی دارند و با توجه به اینکه از ظرافت بالایی برخوردار هستند، در تمیز کردن آن‌ها باید دقت زیادی داشته باشید. بدون شک هزینه‌های زیادی را صرف آن‌ها می کنید، پس برای نگهداری و نظافت آن نکات مهم را در نظر داشته باشید. در این صورت دوام و ماندگاری این محصول افزایش پیدا می کند. برخی از نکات مهم برای نگهداری از لوستر آینه‌ای عبارت‌اند از:

  • مهم‌ ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که یک گردگیر متناسب با ارتفاع لوستر خود انتخاب نمایید. هرچند وقت یکبار توسط آن گردگیر تمام گرد و غبار را از روی لوستر پاک کنید، در این صورت کیفیت ظاهری خود را از دست نخواهد داد. این کار باعث می‌شود تا دفعات بعدی که می خواهید لوستر را تمیز کنید، درخشش و پخش شدن نور لوستر کاهش پیدا نکند.
  • حتما در سال حداقل دوبار برای تمیز کردن لوستر آینه‌ای اقدام کنید تا همیشه درخشان باشد. چرا که جنس این لوسترها به گونه‌ای است که گرد و غبار و آلودگی را بر روی خود نشان می دهد.
  • به محض اینکه گرد و غبار و لکه‌‌هایی را مشاهده کردید، هر چه زودتر آن را پاک کنید؛ زیرا در این صورت تمیز کردن آن آسان تر خواهد بود.
  • محل نصب لوستر در فرایند تمیز کردن آن تاثیر زیادی دارد. اگر لوستر خود در آشپزخانه نصب کرده‌اید، بیشتر از سایر لوسترهای موجود در محیط خانه نیاز به تمیز کردن خواهد داشت. چرا که میزان چربی و آلودگی در آشپزخانه نسبت به سایر مکان‌های دیگر بیشتر است.
  • لوسترهایی که در قسمت ورودی ساختمان قرار می گیرند، با گرد و غبار زیادی روبرو هستند. پس این نوع لوسترها را هم بیشتر تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن لوستر حتما از یک گردگیر نرم و لطیف استفاده نمایید.

لوستر آیینه ای بزرگ

قیمت لوستر آینه ای

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که در خرید لوسترهای آینه ای تاثیر دارد، قیمت محصول است و اکثر افراد بر اساس این موضوع تصمیم به خرید لوستر خواهند گرفت. باید توجه داشته باشید که هر چه بودجه شما بالاتر باشد، می توانید محصول با کیفیت تر و زیباتری را خریداری نمایید. امروزه قیمت اکثر محصولات افزایش پیدا کرده است، پس بدون شک در زمینه خرید لوستر آینه ای هم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهید بود. باید توجه داشته باشید که قیمت این مدل لوسترها به راحتی تعیین نمی‌شود و به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.

یکی از موارد مهمی که در قیمت‌ها تاثیر دارد، جنس محصول است. بدون شک هر چه کیفیت لوستر بالاتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. یکی از موارد دیگر که تاثیر زیادی در قیمت‌ها دارد، اندازه لوستر است. هر چه اندازه آن بزرگتر باشد، به تجهیزات بیشتری نیاز دارد و در این صورت قیمت‌ها بالاتر خواهد بود.

نحوه خرید انواع لوستر آینه ای

در زمان‌های گذشته برای خرید هر محصول باید مدت زمان زیادی را صرف می کردید تا محصول مورد نیاز خود را پیدا می کردید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری راه‌های آسان تری ایجاد شده است و افراد می‌توانند در مدت زمان کم لوستر مورد نیاز خود را خریداری کنند. امروزه انواع فروشگاه‌ها سایت‌های آنلاین را برای فروش محصولات خود راه اندازی می‌کنند و در این صورت لوسترهای خود را به صورت غیر حضوری به سراسر کشور عرضه می کنند.

برای خرید لوستر آینه‌ای می توانید به سایت‌های زیادی مراجعه نمایید و محصول مورد نیاز خود را با توجه به سلیقه خود خریداری کنید. اما قبل از خرید با توجه به ابعاد اتاق‌ها و دکوراسیون خود، اطلاعات مهم را در مورد مشاوران قرار دهید تا با توجه به شرایط محیطی محصول مناسب را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی‌های مربوط به لوستر آینه ای، کلیک کنید.

938 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط