کمربند ایمنی برق

کمربند ایمنی برق چیست؟

481 بازدید آموزش در صنعت برق

یکی از مسائل مهم برای هر شغل و فعالیتی، رعایت ایمنی است و هر شغلی وسایل ایمنی مربوط به خود را دارد. یکی از تجهیزات ایمنی مهم، کمربند است که انواع مختلفی دارد. کمربند ایمنی برق یکی از پر کاربردترین آن‌ها محسوب می شود. این نوع کمربند با اثبات کارایی بالای خود امروزه مورد استفاده کارکنان زیادی قرار می گیرد و بازار تولید و خرید و فروش آن پر رونق است.

ویژگی‌های کمربند ایمنی برق

همانطور که مشخص است کمربند ایمنی برق عایق برق بوده و برای مشاغل مختلفی که در معرض برق گرفتگی هستند مناسب است. با استفاده از کمربند ایمنی برق می توان با خیالی راحت و بدون نگرانی از برق گرفتگی، بسیاری از فعالیت‌‌های مرتبط با برق را انجام داد و خود را از خطر برق گرفتگی مصون داشت.

کمربند ایمنی برق به دلیل اهمیت زیاد و نقش حیاتی که دارد توسط تولیدکنندگان زیادی تولید می شود اما باید به کیفیت کمربند توجه زیادی کرد زیرا استفاده از کمربند غیر استاندارد و بی کیفیت آسیب‌های جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد‌.

حوادث و خطرات جزء جدا ناپذیر مشاغل مرتبط با برق هستند و در صورتی که فعالیت‌های مربوط به برق در ارتفاع صورت گیرند نیز خطرات آن‌ها چند برابر می‌شود. بنابراین استفاده از کمربند ایمنی برق آسیب‌های احتمالی را کاهش داده و یا به صفر می‌رساند. کمربند ایمنی برق به دلیل عایق بودن و استاندارد بودن، مانع از برق گرفتگی می‌شود.

مزایای مهم استفاده از کمربند ایمنی برق

از زمانی که استفاده از کمربند ایمنی برق رواج پیدا کرده است، آمار خسارات وارد شده به کارکنان به میزان زیادی کاهش یافته و ایمنی کارکنان نیز به میزان زیادی افزایش یافته است البته نحوه استفاده از کمربند و کیفیت آن نیز بر این آمار و ارقام تأثیر زیادی می گذارند.

به صورت کلی استفاده از کمربند ایمنی برق مزایای زیادی دارد که به مهم ترین آن‌ها می پردازیم.

  1. با استفاده از کمربند ایمنی برق ایمنی کارکنان تا حد زیادی تأمین می‌شود
  2. کمربند ایمنی برق با وجود طراحی ساده بسیار کاربردی است و پوشیدن آن نیز در زمان کوتاهی انجام می شود
  3. وزن سبک و راحتی این کمربند باعث می شود که مانع و اختلالی برای ادامه فعالیت ایجاد نشود
  4. در طراحی این کمربند‌ها نیز قسمت‌های مختلفی برای قرار دادن وسایل و ابزار کار وجود دارد که می توان وسایل کوچک و کاربردی را در آن قرار داد تا به سهولت قابل دسترس باشند
  5. در اندازه‌های مختلفی تولید می شود و قابلیت تنظیم اندازه کمربند نیز وجود دارد
  6. این نوع کمربند عایق بوده و خطر برق گرفتگی را سلب می کند

      9.کمربند ایمنی برق به دلیل استاندارد و ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی که دارد برای مشاغل مختلفی مناسب است

  1. کمر بند ایمنی برق در صورت کیفیت بالا و رعایت استاندارد در تولید، هیچ آسیب را در حین کار برای استفاده کننده آن ایجاد نخواهد کرد

 

 

مشخصات کمربند استاندارد

با توجه به اهمیت زیاد و نیاز مبرمی که به کمربند ایمنی برق وجود دارد، تولیدکنندگان زیادی در حال تولید آن هستند؛ اما همه آن‌ها مناسب نیستند بنابراین بهتر است که متقاضیان قبل از خرید با مشخصات کمربند ایمنی برق استاندارد آشنایی داشته باشند و سپس خرید هوشمندانه‌ای را تجربه کنند.

یکی از این کیفیت بالای تولید آن است یعنی همه اجزای استفاده شده برای کمربند از جمله جنس بند‌ها، تنه اصلی کمربند، قلاب و غیره باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و کمربند ایمنی کاملاً محکم و مقاوم باشد.

مورد دیگری که کمربند استاندارد دارد، استفاده از پد‌های مناسب در قسمت‌های مختلف آن است تا راحت باشد و آسیبی به کمر و سایر قسمت‌های بدن وارد نکند.

این وسیله پرکاربرد باید وزن کمی داشته باشد تا بهترین عملکرد را ارائه دهد.

کمربند ایمنی برق استاندارد باید علاوه بر طراحی زیبا و اصولی قابلیت استفاده راحت و سریعی داشته باشد یعنی پوشیدن آن به زمان زیادی نیاز نداشته باشد.

پوشش کمربند ایمنی برق باید مناسب با شرایط و شغل باشد زیرا برخی از کمربند‌های ایمنی به صورت نیم تنه هستند و برخی از آن‌ها پوشش کامل دارند که انتخاب هر کدام از آن‌ها به شرایط و نوع شغل بستگی دارد.

کمربند تمام تنه شرتی هارو

قیمت کمربند ایمنی

یکی از مسائل مهم برای متقاضیان کمربند ایمنی برق قیمت آن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت این وسیله باتوجه به تعداد زیاد تولیدکنندگان نیز داری قیمتی رقابتی است و تولیدکنندگان تمام تلاش خود را می کنند تا با کاهش هزینه‌ها، کمربند ایمنی برق را با قیمت مناسب تری عرضه کنند و از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کنند.

یکی از مسائل مهمی که تعیین کننده قیمت این محصول است، نوع کمربند و کیفیت آن است. باتوجه به این که تولیدکنندگان از تجهیزات اولیه‌ای با درجات کیفی و متریال‌های مختلف استفاده می کنند، قیمت تمام شده کمر بند‌ها نیز نوسان دارد. قیمت کمربند ایمنی برق به عوامل دیگری مانند نحوه خرید نیز بستگی دارد و امکان خرید نیز به دو صورت خرید حضوری و از طریق واسطه‌ها و یا خرید اینترنتی و بدون واسطه وجود دارد؛ البته خرید آن به روش مستقیم و بدون واسطه قیمت مناسب تری دارد.

خرید کمربند ایمنی برق

همانطور که گفته شد فروش و خرید این محصول نیز به صورت کلی به روش مستقیم و بدون واسطه و یا از واسطه‌ها انجام می‌شود که به دلیل افزایش قیمت واسطه‌ها و افزایش هزینه خریداران، خرید مستقیم و از تولید کننده اصلی گزینه مناسبی تری است.

فروش کمربند ایمنی به روش مستقیم معمولاً به صورت اینترنتی صورت می گیرد اما بسیاری از افراد برای اعتماد کردن به سایت‌ها اینترنتی مشکل دارند. برای خرید مطمئن کمربند ایمنی برق به صورت اینترنتی، بهتر است خرید خود را از سایت‌های معتبری که ضمانت کیفیت دارند خریداری کرد. همچنین بهتر است که قیمت کمربند ایمنی برق مورد نظر را از فروشندگان مختلف استعلام گرفت و مقایسه کرد و از این طریق کمربند را با قیمتی مناسب تر تهیه کرد.

481 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط