تجهیزات دزدگیر امنیتی

هر آنچه درباره تجهیزات دزدگیر امنیتی باید بدانید!

388 بازدید آموزش در صنعت برق

حریم شخصی ما هر چه که باشد، ماشین، خانه و… نیاز به امنیت دارد تا از ورود افراد غیر مجاز به آن جلوگیری کنیم. برای برقراری امنیت در حریم شخصی خود، ابتدا باید تجهیزات امنیتی را برقرار کنیم. یکی از این تجهیزات، دزدگیر است که دارای آژیر خطر بوده و به محض ورود دزد یا فرد متجاوز به صدا درمی‌آید تا صاحب حریم را مطلع کند. البته تجهیزات دیگر مانند ارسال پیام به موبایل نیز وجود دارد. در ادامه با تجهیزات دزدگیر امنیتی، بیشتر آشنا می‌شویم. با تکه کابل همراه باشید.

اجزای تجهیزات دزدگیر امنیتی

در این قسمت با اجزای تجهیزات دزدگیر امنیتی آشنا می‌شویم که بدانیم هر کدام چطور استفاده و تنظیم می‌شود:

دستگاه تماس گیرنده

این دستگاه تلفن کننده نیز نامیده می‌شود و همانطور که از نامش مشخص است، برای مواقع لزوم کاربر را از طریق یک تماس تلفنی، از خطر یا مشکل پیش آمده مطلع می‌کند. کاربر باید از قبل لیست شماره تماس‌ها را برای دستگاه تعریف کند تا دستگاه بداند که موقع خطر به کدام شماره زنگ بزند. کاربر به سلیقه یا صلاح دید خود می‌تواند شکل اطلاع رسانی را به صورت آژیر یا پیام صوتی تعریف کند.

این دستگاه‌ها هم به صورت سیم کارتی و هم به صورت خط ثابت ساخته می‌شوند. البته نوع سیم کارتی، گران‌تر خواهد بود اما امکان دریافت پیام‌های بیش‌تر و کامل‌تری برای کاربر و همچنین خاموش و روشن کردن آن از راه دور وجود خواهد داشت.

دزدگیر آژیر دار

چشمی حرکتی دزدگیر

این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تجهیزات دزدگیر امنیتی است و همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، همانند یک چشم برای دستگاه عمل می‌کند. ابتدا این بخش عوامل محرک را تشخیص می‌دهد و اجزای دیگر، بعد از آن وارد ماجرا می‌شوند. دو عامل اصلی چشمی‌های حرکتی را فعال می‌کنند:

محرک‌های یک چشمی

حضور افراد متفرقه در مکان‌های غیرمجاز، یکی از رایج‌ترین محرک‌های یک چشمی است. منظور از مکان‌های غیر مجاز، مکان‌هایی است که چشمی‌های حرکتی نصب شده‌اند. این چشمی‌های حرکتی یک ویژگی حیرت انگیز دارند، می‌توانند حرکت‌های انسان را از حرکات حیوانات کوچک و اهلی مانند سگ و گربه تشخیص دهد. به همین دلیل به آن‌ها چشمی‌های وزنی نیز می‌گویند.

چشمی‌های لرزشی

چشم‌های کوبشی و لرزشی اتفاقاتی مانند شکستن شیشه‌ها یا اقدام برای ورود به مکان مورد نظر را تشخیص می‌دهند. این تشخیص از طریق فشار به درب ورودی اتفاق می‌افتد. این چشمی‌ها در دو دسته کلی شناخته می‌شوند: چشمی‌هایی که در فضای خارجی ساختمان نصب می‌شوند و چشمی‌هایی که در فضای داخلی ساختمان نصب می‌شوند.

آژیر و کاور آژیر

آژیر آخرین مرحله در فرآیند در تجهیزات دزدگیر امنیتی است. باید تمامی اجزا وظایف خود را به درستی انجام دهند تا در نهایت آژیر به صدا دربیاید و کاربر را مطلع کند. این عضو نقش بسیار مهمی در میان تجهیزات امنیتی ایفا می‌کند. اما این را هم باید در نظر داشته باشیم که آژیرها از نظر فیزیکی، آسیب‌پذیر هستند و باید آن‌ها را با یک پوشش تحت محافظت قرار داد. آژیر را می‌توان به سنسور حرارتی که دود و آتش سوزی را تشخیص می‌دهد، متصل کرد و کاربرد بیشتری از آن به عمل آورد.

نصب دزدگیر

باتری

باتری عضو حیاتی و در واقع قلب تپنده تجهیزات دزدگیر امنیتی است. بدون باتری، سیستم امنیتی خاموش و در واقع مرده است. این باتری می‌باشد که سیستم را زنده و هوشمند نگهداری می‌کند. اگر سیستم امنیتی را برای ساختمان مسکونی یا اداری کوچک نصب می‌کنید، باتری 5، 4 آمپر 12 ولتی برای این منظور مناسب است. این باتری‌ها از چشمی‌های معدودی پشتیبانی ‌می‌کنند. با این حال می‌توانید از باتری 12 آمپر نیز استفاده کنید. این باتری قابلیت پشتیبانی از سنسورهای بیشتری را فراهم می‌کند که برای ساختمان‌های بزرگ مناسب است.

ریموت کنترل دزدگیر

آخرین قطعه از تجهیزات دزدگیر امنیتی، ریموت کنترل است. این قطعه وظیفه دارد که سیستم را فعال یا غیر فعال کند. کاربرها با استفاده از ریموت کنترل‌ها می‌توانند هر موقع که خواستند یا صلاح دانستند، سیستم امنیتی دزدگیر را فعال کنند. یکی دیگر از قابلیت‌های ریموت کنترل این است که با استفاده از آن می‌توانید آژیرها را خاموش کنید تا از صداهای آزار دهنده جلوگیری کنید. این ریموت‌ها با ریموت جک پارکینگی تفاوت دارند و فرکانس قوی‌تری دارند، حتی از راه دور!

مزیت تجهیزات دزدگیر امنیتی سیم کارتی

یکی از انواع دزدگیرها، دزدگیرهای سیم کارتی است که علاوه بر صدای آژیر، از طریق سیم کارت یک پیام برای کاربر می‌فرستند یا با او تماس می‌گیرند. این نوع دزدگیرها برای مناطقی که خطوط ثابت ندارند یا خطوط ثابت قطع هستند، مناسب است.  همچنین دقت داشته باشید، امکان دارد سارقان برق و تلفن دستگاه را قطع کنند تا صدای آژیر خطر دستگاه شنیده نشود و تماسی از خطوط ثابت با مالک اتفاق نیفتد. اما یک دزدگیر سیم کارتی در این شرایط، بلافاصله از طریق پیامک، خطر را به مالک اطلاع می‌دهد.

وارد کردن کد خاموش کردن آزیر

کاربرد دزدگیر امنیتی

تجهیزات دزدگیر امنیتی در سیستم‌ها و مکان‌های مختلفی به کار می‌روند و شما می‌توانید برای هر مکان و هر وسیله‌ای که می‌خواهید، دزدگیر نصب کنید. از جمله:

  • دزدگیر خودرو
  • دزدگیر فروشگاه
  • دزدگیر منزل
  • انواع دزدگیر اماکن

جمع بندی

حریم شخصی ما امنیت ما را در پی دارد و از آنجایی که روز به روز دنیا پیشرفته می‌شود و متجاوزان هم پیشرفته‌تر، پس باید از تجهیزات دزدگیر امنیتی قوی و پیشرفته استفاده کنیم. تجهیزات دزدگیر امنیتی، شامل اجزای مختلفی می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها شامل: دستگاه تماس گیرنده، چشمی حرکتی، آژیر خطر به علاوه‌ی کاور آژیر، باتری و ریموت کنترل است.

هر کدام از این اجزا باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا سیستم بتواند خطر را تشخیص دهد و سریع هشدار دهد تا از خطر جلوگیری کند. ابتدا سنسورها و چشمی‌ها مورد مشکوک را می‌بینند، سپس از طریق دستگاه تماس گیرنده کاربر را مطلع کرده و آژیر را به صدا درمی‌آورند. کاربر می‌تواند از طریق ریموت صدای آژیر را قطع کند. باتری نیز برای نگهداشت برق سیستم ضروری است. در این مقاله با تجهیزات دزدگیر امنیتی آشنا شدید و از نحوه عملکرد آن آگاه شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم پشتیبانی تکه کابل تماس بگیرید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی‌های مربوط به تجهیزات دزدگیر امنیتی، کلیک کنید.

388 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط