شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق

سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق، از 1387 تاکنون

624 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

شبکه‌های کامپیوتری دلیل اصلی رشد چشمگیر و روز افزون دنیای امروز هستند. اگر به راحتی پیام ارسال می‌کنید و در کمتر از چند ثانیه فرد مقابل دریافت می‎کند، اگر می‌توانید تماس تصویری برقرار کنید، اگر می‌توانید هر فایلی که خواستید از کیلومترها راه دور دریافت و ارسال کنید، همه و همه به لطف اختراع شبکه‌های کامپیوتری است. متصل کردن این شبکه‌ها به یکدیگر از طریق کابل شبکه امکان پذیر است و باید تامین کنندگانی در این زمینه حضور داشته باشند. شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق یکی از شرکت‌های پیشرو در کشورمان است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. در این مقاله با این شرکت معتبر و محصولات آن آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق

شرکت مهرگان شبکه آفاق در سال 1387 در تهران تاسیس شد. یک سال بعد یعنی در سال 1388 تیم خود را از کارشناسان مجرب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل داد و در اعضای هیأت علمی خود تغییراتی ایجاد کرد. عمده فعالیت‌های شبکه آفاق بر مشاوره، طراحی، اجرا، نظارت و نگهداری انواع شبکه‌های کامپیوتری و مخابراتی متمرکز بود. شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق در سال 2016 از طرف برند گیگانت انگلستان به عنوان نماینده انحصاری تعیین شد.

از سال 1398 این شرکت فاز اول کارخانه تولیدی خود را در شهرک صنعتی اشتهارد البرز افتتاح کرد و خط تولید کابل شبکه مسی را راه اندازی کرد. این مسیر با استخدام کارشناسان متخصص ایرانی و بهره گیری از استانداردها و تجارب مستشاران اروپایی راه اندازی شده و با تولید انواع کابل های شبکه مسی با ظرفیت 12000 کیلومتر انواع کابل Cat5e,Cat6,Cat6A با تضمین تست فلوک در خدمت مشتریان محترم می‌باشد. در اردیبهشت 1399 با احداث فاز دوم کارخانه، انواع کابل فیبر نوری در رنج 2 کر تا 288 کر در شهرک صنعتی شمس آباد تهران به بهره برداری رسید.

محصولات شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق

شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق، محصولات زیر را ارائه می‌دهد:

 Rackmount Hosing

در دنیای امروزی که تعداد شبکه‌ها در حال افزایش است و تجهیزات شبکه متنوعی مانند روتر، سوئیچ و… در حال اضافه شدن است، نیاز داریم که این قطعات سازمان‌دهی شوند. جعبه راک یک جعبه است که با استفاده از آن می‌توانیم قطعات شبکه را سازمان‌دهی کنیم.

Rack and Cabinets

رک و کابینت‌ها یکی از تجهیزاتی است که با استفاده از آن می‌توانیم یک مکان که در آن تجهیزات شبکه نگهداری می‌شود را قفسه بندی کنیم و قطعات شبکه را دسته بندی و سازمان‌دهی کنیم.

رک و کابینت‌ها

Cat5e

واژه cat برگرفته یا مخفف کلمه Category به معنای دسته بندی یا رده است. از این کلمه استفاده می‌کنیم تا نشان دهیم کابل مورد نظر در چه رده‌ای قرار دارد. مثلاً cat5 یعنی در رده 5 قرار دارد. هر چه شماره رده بالاتر باشد یعنی کابل شبکه به روزتر و تکنولوژی آن پیشرفته‌تر است. به عنوان مثال کابل شبکه cat5e از کابل cat4 و cat3 بالاتر است.

کابل شبکه cat5e یک نسل بالاتر و بعد از کابل‌های cat5 هستند. حرف e قرار گرفته در این کابل ها از واژه Enhanced گرفته شده است. معنای این کلمه تقویت شده است و نشان می‌دهد که این مدل کابل از کابل cat5 نیز بالاتر است.

این کابل‌ها سرعتی معادل 1 گیگابایت بر ثانیه دارند و پهنای آن‌ها 100 مگاهرتز است. برای کابل کشی شبکه های ساختمان ها و مراکز مسکونی، می توان کابل cat5e را به کار برد.

کابل شبکه cat5e

Cat6A

کابل شبکه cat6a از کابل cat6 بهتر است (همانطور که در قسمت قبل گفتیم). این نوع کابل‌های برای مراکز داده و شبکه‌های ذخیره سازی (SAN) استفاده می‌شود چرا که می‌توانند اتصال 10 گیگابایت بر ثانیه را تامین کنند.

Cat7

کابل Cat7 برای مواردی که به اتصالات اترنت پرسرعت نیاز است استفاده می‌شود و می‌تواند نرخ انتقال داده 1 گیگابیت بر ثانیه یا بالاتر بین سرورها، سوئیچ‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای را به طور مستقیم تامین کند.

کابل شبکه cat6a

Giganet Category 6 UTP LSOH Violet Cable – 305m

از این کابل‌ها در شبکه‌های محلی به عنوان محیط انتقال و برای ارسال اطلاعات استفاده می‌‍شود.

Giganet Category 6 UTP LSOH Violet Cable - 305m

Giganet Category 6 SFTP LSOH Violet Cable – 305M

از این کابل‌ها در شبکه‌های محلی به عنوان محیط انتقال و برای ارسال اطلاعات استفاده می‌‍شود.

Giganet Category 6 SFTP LSOH Violet Cable - 305M

OM4

OM4 یک نوع کابل فیبری از نوع مالتی مود است که در شبکه‌های معمولی برای اتصال بین اتاق‌های مخابرات و مرکز داده و بین رک‌های اصلی و سوئیچ‌ها استفاده می‌شود.

OM5

نام دیگر فیبر نوری OM5، WBMMF (فیبر چند حالتی باند گسترده) است که از OM3 ،OM2 و OM4 جدیدتر است اما ضخامت هسته‌اش مانند آن‌هاست. فیبر نوری OM5 می‌تواند حداقل چهار کانال WDM با سرعت حداقل ٢٨ گیگابیت بر ثانیه به ازای هر کانال را پشتیبانی کند

شرکت سیم و کابل مهرگان آفاق، چند کابل فیبر نوری دیگر تولید می‌کند که در ادامه آورده شده‌اند:

Giganet Single Mode 9/125 OS2 XX Core Loose Tube SWA Armoured Fibre Optic Cable

فیبر نوری OM5 از محصولات شرکت سیم و کابل مهراگان شبکه افاق

Giganet CST Armoured Loose Tube Singlemode 9/125 OS2 XX Core Fibre Optic Cable

Giganet CST Armoured Loose Tube Singlemode 9/125 OS2 XX Core Fibre Optic Cable

Giganet Multi Mode 50/125 OM3 XX Core Loose Tube SWA Armoured Fibre Optic Cable

فیبر نوری محصول شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق

Giganet CST Armoured Loose Tube Singlemode 9/125 OM3 XX Core Fibre Optic Cable

Giganet CST Armoured Loose Tube Singlemode 9/125 OM3 XX Core Fibre Optic Cable

MPO/MTP Base-24

MPO مخفف multi-fiber push on است به معنای چند فیبر بهم فشرده است. معمولاً از آن برای اتصال و پشتیبانی از پهنای باند با چگالی بالا استفاده می‌شود.

چند فیبر بهم فشرده

افتخارات شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق

  • نماینده رسمی تجهیزات شبکه سیمون آمریکا
  • نماینده انحصاری تجهیزات شبکه گیگانت انگلستان
  • عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور
  • شورای عالی عالی انفورماتیک کشور
  • مشاور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

آدرس و شماره تلفن شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق

آدرس دفتر مرکزی: تهران، شهرآرا، خیابان پاتریس لومومبا، کوچه شادی، پلاک 58 طبقه اول

تلفن : 88246018 021

فکس : 88246018 021

ایمیل: info@mehregan.co

آدرس کارخانه تولید کابل شبکه مسی: استان البرز – شهرک صنعتی اشتهارد

آدرس کارخانه تولید کابل فیبرنوری : استان تهران – شهرک صنعتی شمس آباد

سخن آخر

در این مقاله با شرکت سیم و کابل مهرگان شبکه آفاق آشنا شدیم. این شرکت به عنوان یکی از اولین و بزرگترین تولیدکنندگان برقگیر فعالیت دارد. اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات با تکه کابل به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله برای شما مفید بود، با دوستان و افرادی که به آن نیاز دارند، به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران از گذشته تا کنون

624 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط