سیم و کابل ستاره دشتستان

سیم و کابل ستاره دشتستان، از 1385 تاکنون

1171 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

امروزه شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که با استفاده از محصولات آن‌ها می‌توانیم تمام نیازهای صنعت برق را تامین کنیم. یکی از این شرکت‌ها، شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان است که بزرگترین تولید کننده سیم و کابل در جنوب کشور می‌باشد. این شرکت امروزه محصولات انواع کابل‌ها و سیم‌های با کیفیت و متنوع ار ارائه می‌دهد. در این مقاله از تکه کابل، با این شرکت معتبر و محصولات آن آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان

شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان، بزرگترین تولید کننده سیم و کابل در جنوب کشور است. این شرکت در تاریخ ۲۰۰۶/۷/۱۶ که معادل با ۱۳۸۵/۴/۲۵ است تاسیس گردید. تلاش‌های خود را در جهت رسالت خود یعنی رشد کیفی و کمی محصولات با رعایت کلیه استانداردها و قوانینی تولید است.

شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان، توسعه خود را از محل منابع صندوق توسعه ملی و با استفاده از ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک آغاز کرد. امروزه این شرکت، محصولات خود را به خارج از کشور، کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌کند.

تاریخچه شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان

محصولات شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان

شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان، محصولات زیر را تولید می‌کند و ارائه می‌دهد:

سیم‌ و کابل‌های افشان و مفتولی

سیم های افشان و مفتولی با هم فرق دارند. اینکه تفاوت آن‌ها چیست در ادامه بررسی می‌کنیم:

سیم و کابل افشان

شامل چندین رشته سیم نازک از جنس مس است که یه یکدیگر تابیده شده‌اند و یک سیم کلی و ضخیم را تشکیل می‌دهند. سیم ضخیم را با یک عایق pvc روکش می‌کنند تا انعطاف پذیر و سبک باشد. این کابل‌ها برای کاربردهایی که به تغییر شکل و انعطاف پذیری نیاز دارند و در فواصل کم استفاده می‌شود. ضمن اینکه احتمال خوردگی سیم و کابل افشان کمتر است.

سیم و کابل مفتول

سیم و کابل مفتول شامل یک هادی تک رشته‌ای ضخیم هستند که معمولاً از جنس مس یا فلزات رسانای مشابه است. این هادی در یک روکش پی وی سی محصور می‌شود و کابل نیمه سختی را می‌سازد. در موارد اتصالات زیرساختی دائمی بین دو مرکز سیم کشی یا بین یک مرکز سیم کشی و یک جعبه دیواری استفاده می‌شود. میرایی آن کمتر و هزینه کمتری نسبت به کابل رشته دارد، با این حال برای کابل کشی ساختاری افقی و عمودی طراحی شده است. نکته مهم این است که بعد از نصب نباید خم شود.

کابل افشان و مفتول

کابل های کواکسیال

کابل کواکسیال (Coaxial) از دسته کابل‌های مسی است که می‌تواند از تداخل سیگنال‌ها جلوگیری کند چون از یک محافظ فلزی و اجزایی ساخته شده که مانع این تداخل می‌شود. این کابل به عنوان کابل آنتن نیز معروف است و به عنوان کابل تلویزیون و برای اتصال تلویزیون به آنتن ماهواره در خانه استفاده می‌شد. البته در ساختمان‌های تجاری نیز کاربرد داشت. گاهی هم مخابرات برای اتصال دفاتر مرکزی به دکل های تلفنی نزدیک مشتری از آن استفاده می‌کرد.

بعدها  برای اتصال اترنت در اینترپرایزها و مراکز داده به کار می‌رفت اما امروز کابل‌های زوج به هم تابیده، جایگزین آن شده‌اند. کابل آنتن شامل ریپیتر است که اطلاعات شامل داده، صدا و تصویر را برای فواصل طولانی انتقال دهد. به طور کلی کابل آنتن، امواج را از آنتن به گیرنده منتقل می‌کند.

این کابل در جاهایی مانند هواپیما، تجهیزات نظامی و پزشکی، اتصال دیش‌های ماهواره، اتومبیل و گیرنده‌های آنتن تلویزیون و رادیو کاربرد دارد.

کابل کواکسیال

سیم های ارتینگ

همیشه این امکان وجود دارد که در تجهیزات برق ساختمان، نشتی جریان برق رخ دهد و آسیب‌های جدی به سیستم وارد کند طوری که قابل جبران نباشد. برای جلوگیری از این اتفاقات، از سیم ارت در داخل وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنند تا نشتی جریان الکتریسیته را به زمین منتقل کند. ضمن اینکه سیم ارت در داخل پریزهای برق نیز قابل نصب است.

استفاده از سیم ارتینگ، شامل کاربردهای دیگر نیز می‌شود، اعم از:

  • مهار جریان های تولید شده از القائات الکترومغناطیسی و تخلیه الکترییسته ساکن
  • کاربرد مناسب سیستم های الکتریکی، الکترونیکی و دیجیتالی
  • کارکرد صحیح تجهیزات حفاظتی
  • حفاظت از جان انسان‌ها
  • کاهش ولتاژ گام و ولتاژ تماس در مواقع بروز اختلاف پتانسیل‌های خطرناک

شاید برایتان سوال باشد که ولتاژی گام اختلاف چیست؟ منظور از این ولتاژ، ولتاژ بین دو مکان است که گام‌های آن به صورت جداگانه از هم روی زمین قرار دارند و هر گونه حرکت در پای قرار گرفته روی زمین، باعث خطر برق گرفتگی می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در مواقع برق گرفتگی، هر دو پا را روی زمین و کنار هم بکشید و هیچ کدام را از روی زمین بلند نکنید. البته برای پیشگیری از برق گرفتگی، بهتر از تا شعاع 10 متری گام برداشته نشود.

سیم-ارت-ساختمان

کابل های مخابراتی

شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان، در محصولات خود کابل مخابراتی نیز ارائه می‌دهد. در دنیای امروزی همه چیز و همه افراد با هم در ارتباط هستند و شبکه‌های مجازی، پیام رسان‌ها، اینترنت، موبایل‌ها، شبکه‌های کامپیوتری و… جزو لاینفک مهم جوامع هستند. تلفن یکی دیگر از این وسایل ارتباطی است که تمام انتقالات آن از طریق کابل تلفن صورت می‌گیرد. کابل تلفن یک نوع کابل مخابراتی است که داده‌های صوتی را انتقال می‌دهد و در دو دسته مسی و نوری و به دو روش هوایی و زمینی مجهز می‌شود.

با استفاده از کابل تلفن برقراری ارتباط دو طرفه برای فواصل خیلی طولانی نیز عالی شده است. البته امروزه رایانه و اینترنت نقش آن را کم رنگ‌تر کرده است. در گذشته کابل تلفن تنها صوت را انتقال می‌داد اما امروزه پیشرفته‌تر شده است و داده‌های تصویری و متنی را ارسال می‌کند.

افتخارات شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان

  • دارای تاییدیه توانیر
  • دارای نشان استاندارد ایران
  • دارای تایید نظام مهندسی
  • دارای تاییدیه CE
  • دارای گواهینامه ایزو 2015
  • دارای گواهینامه بین المللی BRS آمریکا

آدرس و شماره تلفن

آدرس شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان: استان بوشهر، ابتدای جاده برازجان/گناوه، شهرک صنعتی برازجان، خیابان کارگر شرقی دوم، پلاک 8

تلفن:

077-4231542

ایمیل:

kablesetareh@yahoo.com

سخن آخر

در این مقاله با شرکت سیم و کابل ستاره دشتستان آشنا شدیم. این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده سیم و کابل در جنوب کشور فعالیت دارد. اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات با تکه کابل به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله برای شما مفید بود، با دوستان و افرادی که به آن نیاز دارند، به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران از گذشته تا کنون

1171 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط