شرکت برقگیر پایا

معرفی شرکت برقگیر پایا

332 بازدید تولیدکنندگان کات اوت و برقگیر و مقره در ایران

گسترده شدن صنعت برق و نیاز روزافزون به انرژی الکتریسیته، باعث شده که تجهیزات برق‌رسانی، بسیار پیچیده و بزرگتر شوند. مهم‌ترین مشکل در ارتباط با این تجهیزات این است که امکان برق گرفتگی و سوختگی وجود دارد. اگر جریان برق با ولتاژ بالا از یک مدار که مقاومت مشخصی دارد، عبور کند باعث آسیب به تجهیزاتی می‌شود که متصل هستند. برای جلوگیری از این اتفاقات باید از برقگیر استفاده کرد. شرکت برقگیر پایا یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده برقگیر در ایران است. در این مقاله از تکه کابل قصد داریم با این شرکت معتبر و محصولات آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت برقگیر پایا

شرکت برقگیر پایا که نام کامل آن شرکت انتقال توان پایدار است، در سال 1393 در اصفهان تاسیس شد و اکنون به عنوان تولید کننده انواع برقگیر اکسید روی با برند برقگیر پایا در ایران فعالیت دارد. هدف پایا تولید انواع برقگیرهای اکسید روی است تا نیاز صنعت برق کشور تامین شود. در شرکت برقگیر پایا، پرسنل و مهندسین خبره فعالیت دارند و حتی اساتید دانشگاهی نیز در کنار مهندسین در واحد تحقیق و توسعه همکاری دارند. از این جهت ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه و صنعت در زمینه طراحی، مشاوره، تولید و تست انواع برقگیر و تجهیزات الکترونیکی برقرار شده است.

این شرکت خدمات مهندسی در زمینه برگزاری سمینارهای آموزشی شناخت، طراحی و تست برقگیر ارائه می‌دهد. همچنین به شرکت‌های مرتبط با صنعت برق و مخابرات کشور جهت طراحی سیستم حفاظت اضافه ولتاژ شبکه‌های تولید، انتقال، توزیع و مخابراتی مشاوره می‌دهد.

شرکت برقگیر پایا شامل دو بخش آزمایشگاه است که هر کدام برای تست محصولات طراحی شده‌اند. یک بخش برای فشار قوی و بخش دیگر برای فشار ضعیف. با این کار می‌تواند تست کامل روی محصولات داشته باشد و کاملاً مجهز به تجهیزات کامل است، اعم از:

  • دستگاه تست فشار قوی 100kv AC (مجهز به سیستم کامپیوتری ثبت نتایج تست)
  • مولد ضربان جریان صاعقه (8/2uS) تا سطح 50kA و 25KV جهت تست جریانی قرص ZnO
  • مولد ضربه جریان صاعقه (8/20uS) تا سطح 10kA و 150Kv جهت تست جریانی برقگیر

محصولات شرکت برقگیر پایا

شرکت برقگیر پایا، محصولات زیر را ارائه می‌دهد:

برقگیر پلیمری فشار متوسط مدل ETM:

برقگیر ETM از نوع برقگیر فشار متوسط اکسید فلزی (ZnO) با مقره پلیمری (سیلیکون رابر) می‌باشد. در طراحی این برقگیر کاملا استانداردهای ایرانی رعایت شده و کاملاً مطابق با شرایط محیطی و الکتریکی شبکه برق ایران است. به دلیل استفاده از قرص‌های ZnO، کیفیت، سطح حفاظتی و قابلیت جذب انرژی بالا برای این برقگیرها تامین شده است. برقگیر ETM در موارد مختلف کاربرد دارد اعم از:

حفاظت ترانسفورماتورهای توزیع، تجهیزات اندازه گیری، موتور و ژنراتورهای الکتریکی، کابل‌های انتقال توان و دیگر تاسیسات الکتریکی فشار متوسط تا سطح ولتاژ 45 کیلوولت.

مزایای این برقگیر:

  • وزن سبک
  • امکان نصب در هر دو حالت افقی و عمودی
  • تبادل حراراتی بالای قرص‌های اکسید روی با محیط اطراف
  • مقاومت بالای مقره در برابر جریان‌های خزشی
  • خاصیت آبگریزی
  • مناسب برای مناطق با سطح آلودگی سنگین

برقگیر پلیمری فشار متوسط

برقگیر تابلویی مدل ETI

یکی دیگر از محصولات شرکت برقگیر پایا، برقگیر ETI از نوع برقگیر فشار متوسط اکسید روی می‌باشد اما کاربرد آن برای نصب در داخل تابلو است. مقره خارجی این برقگیر چترک ندارد و به همین دلیل ابعاد آن کوچکتر است و وزن سبک‌تری دارد. اگر می‌خواهید برقگیر را در فضای محدود نصب کنید و نیاز به تولید برقگیر با کابل فشار قوی عایق شده دارید، از برقگیر تابلویی استفاده کنید.

یک کاربرد مهم دیگر از برقگیر ETI، استفاده در تابلوهای فشار متوسط است چرا که فضا را محدود می‌کند و اثر انعکاس موج در انتهای کابل را حذف می‌کند. برای تجهیزات حساس از جمله ترانسفورماتور ولتاژ (PT) سر کابل، کلید قدرت و موتور نقش حفاظتی دارد.

مزایای برقگیر پلیمری مدل ETI:

  • کیفیت و قابلیت بالای برقگیر
  • ابعاد کوچک
  • اشغال فضای محدود در داخل تابلو
  • سبکی وزن
  • مقره مستحکم شده با رزین اپوکسی و استحکام مکانیکی بالا
  • تبادل حرارتی بالای قرص‌های اکسید روی با محیط اطراف
  • قیمت مناسب

برقگیر تابلویی

برقگیر فشار ضعیف مدل ETS

برقگیر فشار ضعیف ETS از نوع برقگیر SPD می‌باشد و برای حفاظت از تجهیزات فشار ضعیف الکتریکی در مناطق صنعتی و شهری و تجهیزات مخابراتی استفاده می‌شود. این برقگیر طبق استاندارد IEC 61643-1 و در سه کلاس B, C, D تولید می‌شود.

برقگیر فشار ضعیف

برقگیرهای Sheath voltage limiter یا SVL:

این برقگیرهای از نوع SLV هستند و برای حفاظت از پوشش عایقی غلاف کابل فشار قوی استفاده می‌شوند. نحوه نصب آن به این صورت است که در محل لینک باکس کابل و بین غلاف فلزی کابل فشار قوی و زمین نصب می‌گردد. وظیفه اصلی SVL حفاظت پوشش عایق غلاف کابل در مقابل اضافه ولتاژ‌های ایجاد شده در شبکه می‌باشد.

محدوده فعالیت آن از ولتاژ 800 ولت تا 15 کیلو ولت است که با جریان تخلیه 10 کیلو آمپر با مقره سیلیکون رابر تولید می‌شود. در تولید این برقگیرها از قرص‌های اکسید روی (ZnO) نیز استفاده شده و در آن استاندارد IEC 60099-4 رعایت گردیده است.

برقگیر SVL

شمارنده برقگیر مدل ETX:

این شمارنده برقگیر یک تجهیز مخصوص اندازه گیری است که برای تعیین تعداد عملکرد برقگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن اینکه می‌توند جریان نشتی برقگیر را تشخیص دهد. شمارنده‌های این شرکت در دو مدل ETX3 و مدل ETX0 تولید می‌شود.

شمارنده برقگیر

دیسکانکتور:

دیسکانکتور یکی از تجهیزات جانبی برای برقگیر است. وظیفه اصلی آن جدا نمودن برقگیر آسیب دیده از شبکه است. اگر برقگیر دچار سوختگی شود، بخش جداکننده دیسکانکتور عمل کرده و سیم زمین برقگیر را از آن جدا می‌کند. این جدا شدن باعث می‌شود که انتقال توان تداوم یابد.

دیسکانکتور

افتخارات شرکت برقگیر پایا

  • واحد نمونه صنعت استان اصفهان در سال 1396
  • واحد نمونه صنعت استان اصفهان در سال 1394
  • دارای استاندارد مدیریت کیفیت ISO 90001 در سال 2015
  • دارای استاندارد IEC به شماره 60099-4
  • دارای استاندارد IEC به شماره 61643-1
  • تنها شرکت تولید کننده برقگیر حاضر در وندور لیست وزارت نفت
  • عضو انجمن صنایع نفت همگن برق و الکترونیک استان اصفهان
  • دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰1 CSQ در مدیریت کیفیت در سال  2015 از شرکت  IMQ ایتالیا
  • دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰1 در مدیریت کیفیت در سال  2015 از شرکت IGNET ایتالیا

آدرس و شماره تلفن شرکت برقگیر پایا

نام : انتقال توان پایدار

پروانه بهره برداری : 711/32341

تلفن کارخانه : 3134412771

تلفن: 03145839270

تلفن: 03145839271

تلفن: 03145837483

فکس: 03145839272

ایمیل: info@paya-etp.com

آدرس دفتر مرکزی : اصفهان، دولت آباد، منطقه صنعتی دولت آباد، خیابان شهریار، کوچه علم و صنعت، پلاک 20.

سخن آخر

در این مقاله با شرکت برقگیر پایا آشنا شدیم. اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات با تکه کابل به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله برای شما مفید بود، با دوستان و افرادی که به آن نیاز دارند، به اشتراک بگذارید.

 

ضمن تشکر از مطالعه این مقاله به شما توصیه میکنیم مطالب مرتبط زیر را نیز جهت افزایش علم و آگاهی خود مطالعه نمایید

برقگیر فشار متوسط

برقگیر توس

تجهیزات انتقال برق پارس

برقگیر

 

332 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط