تلفن بی سیم

تلفن بی سیم؛ نیاز هر خانه

490 بازدید معرفی محصولات در صنعت مخابرات

تلفن بی سیم از سری تلفن‌های ثابت است که طرفداران بسیار زیادی دارد. امروز در این مطلب از تکه کابل قصد داریم بیشتر درباره این نوع از تلفن صحبت کنیم؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تلفن بی سیم چیست؟

به طور معمول به تلفن‌هایی که به جای استفاده از کابل در آن‌ها از امواج به عنوان برقراری ارتباط بین دستگاه‌های تلفن استفاده می‌شود، تلفن‌های بی سیم می‌گویند. این تلفن‌ها در اواسط دهه چهل میلادی از طریق امواج رادیویی مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه کشف شدند.

انواع تلفن بی سیم بر اساس فرکانس

به طور معمول تلفن بی سیم روی باندهای فرکانسی مختلف ( که مهم‌ترین آن‌ها ۲,۴ و ۵,۸ گیگاهرتزی است) و همچنین با فناوری دکت ۶ یا طیف گسترده دیجیتال کار می‌کنند؛ در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

۱. باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز

این نوع از تلفن‌های بی سیم بیش از حد دچار تداخل امواج می‌شوند؛ اما امکانات بسیار زیادی دارند. هرچند که تداخلات امواج باعث می‌شود تا این امکانات کمتر به چشم بیایند.

۲. باند فرکانسی  ۵.۸ گیگاهرتز

این نوع از تلفن‌های بی سیم دامنه و وضوح خیلی بهتری دارند و از مزیت‌های خوب آن‌ها می‌توان به عدم تداخل با فرکانس‌های دیگر اشاره کرد. بیشتر تلفن‌های بی سیم موجود در بازار از این نوع هستند.

۳. فناوری دکت ۶

این مورد از فناوری‌های بسیار جدید تلفن‌های بی سیم دیجیتال است. این فناوی می‌تواند فاصله ۵۰ تا ۶۰ متری داخل ساختمان را پوشش دهد. تلفن‌های بی سیم با فناوری دکت 6 کیفیت بسیار واضح و فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از استراق سمع نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

انواع تلفن بی سیم

ویژگی‌های تلفن بی سیم

در ادامه برخی از ویژگی هایی که یک تلفن بی سیم دارد را بیان می‌کنیم:

۱. منشی تلفن

  1. روم مانیتورینگ
  2. تعداد گوشی بی سیم
  3. برد یا آنتن‌دهی
  4. لیست سیاه
  5. حالت شب یا Night Mode
  6. پشتیبانی از منوی فارسی
  7. شارژدهی برای مکالمه
  8. شماره‌گیری سریع (Speed Dial)

1۰. شماره‌گیری مجدد (Redial)

شما موقع خرید تلفن بی سیم باید دقت کنید که کدام ویژگی بیشتر برای شما اهمیت دارد و آن ویژگی‌ها را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال شاید کسی ویژگی لیست سیاه مدنظرش نیست ولی شماره‌گیری سریع خیلی برای آن شخص مهم باشد. باید دقت کرد کدام ویژگی بیشتر در اولویت است و با توجه به آن تلفن بی سیم را انتخاب کرد.

تلفن بی سیم چه کاربردی دارد؟

تلفن‌های بی سیم قابلیت‌هایی دارد که تلفن‌های قدیمی فاقد آن‌‌ها هستند؛ به عنوان مثال

قابلیت‌های منشی تلفنی یا شماره‌گیری سریع که در تلفن‌های ساده سیمی وجود ندارد.

مزایای استفاده از تلفن بی سیم

مهم‌ترین مزیت تلفن بی سیم این است که دردسر داشتن سیم را از سر راه بر می‌دارد. بنابراین دیگر لازم نیست برای صحبت کردن با تلفن در مکان خاصی باشید و می‌توانید در هرجای خانه از این تلفن استفاده کنید.

معایب استفاده از تلفن بی سیم

تلفن بی سیم از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. در صورتی که فردی در طولانی مدت تحت تاثیر انرژی رادیویی این امواج قرار بگیرد، ممکن است مضر باشد؛ زیرا تلفن در کنار گوش و در نزدیک‌ترین مکان به مغز قرار می‌گیرد.

علاوه بر این موضوع، امواج الکترومغناطیس برای کودکان می‌تواند آسیب ایجاد کند چرا که در صورت نگه داشتن تلفن بی سیم در کنار گوش، کودکان تا ده برابر بیشتر انرژی رادیویی را نسبت به یک فرد بالغ جذب می‌کنند.

تلفن بی سیم چه معایبی دارد؟

به هنگام خرید تلفن بی سیم به چه مواردی دقت کنیم؟

برد یا آنتن دهی

فاصله مشخص گوشی بی سیم از دستگاه پایه را برد یا آنتن دهی تلفن بی سیم می‌نامند. هر چقدر برد یک تلفن بالاتر برود کاربرد و محبوبیت آن در بین خریداران افزایش پیدا می‌کند. در هنگام خرید می‌توان در این‌باره از فروشنده سوال کرد یا دفترچه راهنما را مطالعه کرد و اطلاعات لازم را به دست آورد.

قابلیت منشی تلفنی

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های تلفن‌های بی سیم منشی تلفنی است. با این قابلیت هرکس که با شما تماس بگیرد می‌تواند صدای آن شخص در حافظه دستگاه ضبط شود و شما بعدا با خیال راحت صدای ضبط شده شخص مورد نظر را گوش دهید.

روم مانیتورینگ

قابلیت روم مانیتورینگ مختص مدل‌های گران قیمت است. برای مادرانی که نوزاد تازه متولد شده دارند این قابلیت بسیار کاربردی است. اگر پایه تلفن بی سیم را در اتاق نوزاد بگذاریم وقتی نوزاد گریه کند گوشی تلفن بی سیم که پیش شما هست زنگ می‌خورد و شما متوجه می‌شوید که نوزاد در اتاقش گریه می‌کند.

تعداد گوشی بی سیم

بعضی از مدل‌های تلفن بی سیم بیشتر از یک گوشی دارند. یعنی دارای یک پایه و چند گوشی بی سیم هستند. هرچقدر تعداد این گوشی‌ها که به آن‌ها هندست می‌گویند بیشتر باشد قیمت تلفن بی سیم هم بالاتر می‌رود.

منوی فارسی

شاید کسی نتواند با زبان انگلیسی با گوشی بی سیم کار کند، اینجاست که زبان فارسی که بیشتر در تلفن های بی سیم پاناسونیک دیده می‌شود از ارزش زیادی برخوردار می شود!

شارژدهی برای مکالمه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تلفن‌های بی سیم مدت زمانی است که گوشی بدون متصل بودن به پایه، شارژ خود را حفظ می‌کند. طبیعی است که هر چقدر این ساعت بیشتر باشد تلفن بی سیم با کیفیت‌تری خواهید داشت.

لیست سیاه (Call Block)

برای این که به ‌راحتی از دست مزاحمان تلفنی راحت شویم بهترین گزینه استفاده از افزودن این افراد به لیست سیاه است! این قابلیت در تلفن‌های بی سیم تعبیه شده است.

قیمت تلفن بی سیم

البته در خرید تلفن بی سیم از قیمت هم نباید غافل شد! هر چه قابلیت‌های یک تلفن بی سیم بیشتر باشد قیمت آن هم به مراتب بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

حال که این مقاله را مطالعه کردید؛ یافتن یک مدل مطلوب از تلفن های بی سیم خیلی راحت‌تر به نظر می رسد،اینطور نیست؟ اگر این مقاله برای شما مفید بود می‌توانید آن را برای دوستان خود نیز ارسال کنید و در قسمت دیدگاه‌ها، نظرات و تجربیات خود را با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید. برای اطلاعات بیشتر مشاهده آگهی‌های مربوط به تلفن بی سیم، کلیک کنید.

ضمن تشکر از مطالعه مطلب فوق، امیداواریم مطالب زیر نیز بتوانند در بالا بردن سطح آگاهی شما مفید باشند:

علت قطع تلفن ثابت و راهکار سریع وصل کردن مجدد آن

راهنمای خرید کابل تلفن

تلفن ثابت سیم کارت خور

درس و تلفن مراکز مخابرات تهران

تلفن ثابت سیم کارتی چیست؟

490 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط