تغییر رمز مودم تی دی لینک

تغییر رمز مودم تی دی لینک چگونه انجام می‌شود؟

205 بازدید آموزش در صنعت مخابرات

مودم وسیله‌ای برای ایجاد امکان اتصال چندین دستگاه (به طور همزمان) به اینترنت با سرعت بالا است. یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده مودم، شرکت تی دی لینک یا به اختصار دلینک یا دی لینک (d link) می‌باشد که با ساخت مودم‌های پرسرعت و پیشرفته توانسته است گامی بلند در برندسازی خود در بازار مودم جهانی بردارد. بدون اغماض می‌توان گفت یکی مهم‌ترین قسمت‌ها در هر مودم، قسمت امنیت آن و امکان تعیین و تغییر رمز مودم است. در مودم‌های تی دی لینک هم امکان تعیین و تغییر رمز مودم تی دی لینک به روش صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش تغییر رمز مودم تی دی لینک یا همان دی لینک بپردازیم.

روش تغییر رمز مودم تی دی لینک

برای تغییر رمز مودم تی دی لینک و یا تعیین رمز جدید نیاز به دنبال کردن مراحلی هستید که در این قسمت قصد داریم به آن بپردازیم. برای تغییر رمز مودم دی لینک مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- ابتدا دستگاه مورد نظر خود را (کامپیوتر یا لپ‌تاپ توصیه می‌شود) به مودم وصل کنید.

2- مرورگر خود را باز کرده و در قسمت درج IP مرورگر، عبارت 192.168.1.1 را وارد کنید.

 

تغییر رمز مودم تی دی لینک مرحله اول

 

3- وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما نام کاربری (username) و رمز عبور (password) می‌خواهد. در صورتی که از نام کاربری و رمز عبور مودم تی دی لینک خود آگاه هستید، آن را وارد کنید در غیر اینصورت عبارت ” admin” را برای نام کاربری و رمز عبور امتحان کنید.

تغییر رمز مودم تی دی لینک مرحله دوم

4- پس تایید صحت نام کاربری و رمز عبور، وارد پنل کاربری مودم می‌شود. در این قسمت برای تغییر رمز مودم دی لینک خود باید به قسمت Setup (قسمت بالای صفحه) رفته و سپس بر روی گزینه wireless setup (قسمت چپ صفحه) کلیک کنید.

 

تغییر رمز مودم تی دی لینک مرحله سوم

 

5- پس از کلیک برروی wireless setup، دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله باید برروی wireless security کلیک کنید.

 

تغییر رمز مودم تی دی لینک مرحله چهارم

 

6- در این مرحله، صفحه‌ جدیدی برای شما باز می‌شود. به دنبال عبارت Pre-Shared Key گشته و کادر روبروی آن را با رمز مناسب خود، پر کنید. این مرحله را برای هر دو باند2.4G  و5G  تکرار کرده و انجام دهید.

7- در نهایت برروی گزینه Apply Changes کلیک کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از مودم‌های محبوب در بین کاربران اینترنت، مودم اینترنت تی دی لینک یا همان دی لینک (d link) است. مهم‌ترین قسمت در مودم، قسمت امنیت یا همان قسمت تعیین و تغییر رمز مودم است. برای تغییر و یا تعیین رمز هر مودم، با توجه به نوع مودم، باید مراحلی را دنبال کنید تا بتوانید به رمز دلخواه خود دست یابید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی چگونگی تغییر رمز مودم تی دی لینک پرداخته و این این مراحل را گام به گام به شما توضیح دهیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که سوال، انتقاد، پیشنهاد و یا درخواستی از تیم تکه‌کابل دارید، در قسمت نظرات برای ما کامنت بگذارید.

205 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط