آیفون صوتی

آیفون صوتی چیست؟ تجهیزات آیفون صوتی را بیشتر بشناسید

1107 بازدید آموزش در صنعت برق

آیفون صوتی یکی از تجهیزات اساسی و در عین حال منحصربه‌فردی است که می‌تواند ارتباط صوتی بین خارج ساختمان و داخل را فراهم کند. امروز در این مطلب تکه کابل قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

آیفون صوتی چیست؟

آیفون یا دربازکن (Door phone) به یک سیستم ارتباط صوتی گفته می‌شود که در یک ساختمان یا در یک مجموعه به صورت مستقل و جدا از سایر تلفن‌ها به کار گرفته می‌شود. این وسیله قادر است درب جلو ساختمان را برای افراد باز کند و یا ارتباط صوتی در داخل ساختمان بین یونیت‌های متنوع برقرار کند.

تجهیزات آیفون صوتی

۱. گوشی آیفون صوتی

گوشی‌های آیفون صوتی ۴ سیم، ۵ سیم و ۶ سیم وجود دارد و طبق برند مورد نظر و کاتالوگ محصولات باید اتصالات آن انجام شود.

۲. پنل صوتی درب منزل

پنل درب ورودی معمولا وظیفه انتقال صدا را بر عهده دارد و از بدنه‌ای محکم و ضدآب برای جلوگیری از آسیب و نفوذ آب ساخته شده است.

۳. منبع تغذیه

منابع برق مورد استفاده برای راه‌اندازی آیفون‌های صوتی ۲ سیم و ۴ سیم هستند. مدل ۲ سیم دارای ۲ ترمینال با ولتاژ خروجی ۱۲ ولت متناوب و مدل ۴ سیم دارای ۴ ترمینال با ولتاژ خروجی است. ۱۲ ولت متناوب برای باز شدن درب ورودی و ۱۲ ولت مستقیم برای تغذیه پنل صدا است.

۴. قفل بازکن

مدل های متنوعی از قفل درب بازکن از جمله قفل برقی جلو، قفل درب بازکن، قفل سر گاوی وجود دارد که در درب شرکت‌ها، ادارات، خانه‌ها، طلافروشی‌ها و …  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5. کابل آیفون با کیفیت

برای اتصال این دستگاه‌ها به هم می‌توانید از کابل ۰.۶ جفت آیفون ۴ استفاده کنید.

آیفون صوتی

آیفون صوتی بهتر است یا آیفون تصویری؟

در گذشته مردم مجبور بودند از خانه خارج شوند تا در را باز کنند ولی با پیشرفت علم و فناوری، آیفون‌های صوتی روانه بازار شدند و امنیت افراد ساکن در خانه تا حدودی تأمین شد؛ با پیشرفت تکنولوژی، آیفون‌ها پیشرفته‌تر شدند و از صدای صوتی به تصویر با وضوح خوب تبدیل شدند.
تولید آیفون‌های تصویری تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرد و اکنون امنیت مردم بیش از پیش تأمین می‌شود. آیفون‌های صوتی و تصویری هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و بهتر است بر اساس سلیقه شخصی خود اقدام به انتخاب بین آنها کنید.

اگر قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید در هنگام خرید به راهنمای خرید آیفون صوتی مراجعه کنید تا خریدی با اطمینان داشته باشید.

کاربرد دیگر آیفون صوتی

یکی دیگر از کاربردهای صوتی آیفون استفاده از آن در داخل دستگاه است. برخی از برندهای آیفون تصویری امکان برقراری ارتباط در داخل یونیت را فراهم کرده‌اند تا در صورت داشتن سایز بسیار بزرگ از گوشی صوتی خود به موازات مانیتور استفاده کند؛ با استفاده از این گوشی صوتی می‌توانید بین این مانیتور تصویری و گوشی صوتی داخل یک یونیت ارتباط برقرار کنید؛ علاوه بر این این گوشی قابلیت پاسخگویی به مشتری و باز کردن درب را دارد.
این گوشی را نباید با تلفن صوتی برای برقراری ارتباط در داخل ساختمان اشتباه گرفت! تلفن ارتباط داخلی برای ساختمان‌هایی مانند مدارس یا ادارات با تعداد اتاق زیاد استفاده می‌شود. مدیریت مجموعه قادر است با تلفن‌های دیگر در کلاس‌ها یا اتاق‌ها با استفاده از تلفن مرکزی ارتباط برقرار کند. پس، این گوشی عملکرد متفاوتی با آیفون صوتی دارد.

صدای آیفون صوتی چیست؟

صدای آیفون به صوتی گفته می‌شود که با نام FF هم شناخته می‌شود. این آیفون‌ها جزو اولین سری آیفون‌هایی هستند که تنها قادر به باز کردن درب جلو بودند؛ پس از محبوبیت این آیفون‌ها، شرکت‌های مختلف تصمیم گرفتند آیفون‌های صوتی با امکانات بیشتری تولید کنند. از جمله قابلیت های آیفون‌های صوتی پیشرفته می‌توان به استفاده از آن‌ها برای ساختما‌ن‌هایی با تعداد یونیت زیاد اشاره کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از تکه کابل سعی کردیم به صورت تمام و کمال به توضیح آیفون صوتی بپردازیم؛ همان‌طور که اشاره کردیم آیفون صوتی هم در منازل و هم در محیط‌های صنعتی به کار گرفته می‌شوند.  آیا تا به امروز از آیفون صوتی استفاده کرده‌اید؟ مواردی که گفتیم برایتان مفید بود؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و مخاطبان‌مان در میان بگذارید و این مقاله را به دوستان علاقه‌مند به این حوزه نیز ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی های مربوط به آیفون صوتی، کلیک کنید.

1107 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط