چراغ نورپردازی

چراغ نورپردازی چیست و چه کاربردی دارد؟

350 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

چرا‌غ‌های نورپردازی علاوه بر اینکه فضا را به خوبی روشن می‌کنند از جنبه تزیینی و زیبایی نیز برخوردار هستند و باعث زیبا شدن فضا و دکوراسیون می‌شوند. البته با توجه به تنوع بالایی که چراغ‌های نورپردازی دارند باید برای هر کاربردی چراغ نورپردازی مناسب با آن را تهیه نموده که ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات مناسبی را در مورد چراغ نورپردازی و انواع مختلف و کاربرد‌های آن‌ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

چراغ نورپردازی چه کاربرد‌هایی دارد

چراغ نورپردازی توکار

  • چراغ‌های نورپردازی علاوه بر اینکه در فضا‌ها و مکان‌های مختلف و به منظور روشنایی و زیبایی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند در ساخت بسیاری از تجهیزات نیز استفاده می‌شوند.
  • امروزه چراغ‌های نورپردازی برای نمای ساختمان‌ها و فضای بیرونی و داخلی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • این چراغ‌ها مناسب استخر‌ها، آبشار‌ها و مواردی از این قبیل نیز تولید می‌شوند که ضد آب بوده و رنگ‌های متنوعی دارند
  • چراغ‌های نورپردازی مناسب با برای تزیین آلاچیق‌ها، تزیین درختان و مواردی از این قبیل تولید می‌شوند.

انواع چراغ نورپردازی

در حال حاضر انواع چراغ‌های نورپردازی به صورت‌ ایستاده، آویزان، دیواری و غیره تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد‌های خاص خود را دارد.

چراغ نورپردازی روکار و توکار

از نام این دو نوع چراغ نورپردازی می‌توان تا حدودی به کاربرد و طراحی آن‌ها پی برد. همانطور که مشخص است چراغ‌های نورپردازی روکار قابل استفاده در سطح و در دید هستند و در طراحی‌ها و اشکال مختلفی تولید می‌شوند. در مقابل چراغ‌های نورپردازی توکار چراغ‌هایی هستند که در قسمت‌هایی به کار برده می‌شوند که خود چراغ مشخص نیست و تنها نور چراغ ساطع می‌شود. چراغ‌های نورپردازی توکار نیز در موارد زیادی مانند استخر‌ها و نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

چراغ رقص نور

این چراغ‌ها نیز جزء چراغ‌های زیبا و کاربردی هستند که به دلیل برخورداری از ترکیب رنگی زیبا، خاموش و روشن شدن‌ها و تعویض‌ مداوم رنگ‌های جلوه خاصی داشته و به اصطلاح به آن‌ها رقص نور می‌گویند. این نوع چراغ‌ها نیز کاربرد‌های زیادی دارند، برای مثال یکی از کاربرد‌های اصلی و زیاد آن‌ها استفاده در تالار‌ها است.

چراغ نورپردازی استخری

این چراغ‌ها تشکیل شده از لامپ‌های کوچکی هستند که از روکش ضد آب پوشیده شده است و دارای نور‌های جذاب و متنوعی هستند. نور پردازی استخر خود دارای انواع مختلفی با کاربرد‌های متفاوت هستند که از آن‌ها برای فضای دور استخر، داخل استخر و اطراف آن استفاده می‌شود.

نورپردازی نمای ساختمان

نمای ساختمان‌ها جزء قسمت‌هایی است که نور پردازی برای آن به میزان زیادی صورت می‌گیرد و طرفداران همیشگی خود را دارد. چراغ‌های مناسب نورپردازی نمای ساختمان در انواع اشکال و اندازه‌های مختلف و طرح و رنگ‌های گوناگون تولید می‌شوند.

چراغ نورپردازی خطی

این نوع چراغ‌های نورپردازی دارای طول بیشتری هستند و به صورت خطی تولید می‌شوند که از آن‌ها در قسمت‌های مختلف ساختمان و تزئین عناصر گوناگون مانند پله‌ها و فضای داخلی ساختمان و حیاط استفاده می‌شوند.

چراغ نورپردازی وال واشر

این نوع چراغ نورپردازی یکی از انواع چراغ خطی است که به صورت افقی و عمودی وجود دارد و در قسمت‌های مختلفی مانند کف زمین، سقف و یا دیوار  و برای موارد زیادی مانند نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شوند.

نتیجه گیری

از جمله چراغ‌های پر استفاده و محبوب چراغ‌های نورپردازی هستند که به دلیل تنوع بالا و کاربردهایی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند. امروزه تولیدکنندگان با در نظر داشتن نیاز همه متقاضیان این چراغ‌ها را در اشکال و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می کنند که در این مقاله انواع چراغ‌های نورپردازی و کاربردهای آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی‌های مربوط به چراغ نورپردازی، کلیک کنید.

350 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط