سیم و کابل سینا

شرکت سیم و کابل سینا؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده سیم و کابل در ایران

399 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

آیا تاکنون از محصولات شرکت سیم و کابل سینا استفاده کرده‌اید؟ این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده سیم و کابل در ایران بوده که با ارائه محصولاتی باکیفیت مطابق استانداردهای جهانی توانسته است در بازار جایگاه مناسبی برای برند سینا کسب کند. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیشتر با مجموعه مذکور، به محصولات ارائه شده توسط این کارخانه نیز اشاره‌ای خواهیم داشت.

دستگاه‌های تولید سیم و کابل

معرفی شرکت سیم و کابل سینا

مجموعه سینا برای نخستین بار فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید انواع مختلف سیم و کابل و تأمین نیاز بازار به سیم و کابل فشار ضعیف آغاز کرد. این شرکت اکنون در استان مرکزی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار تأسیس شده و در حال فعالیت است. همان‌طور که گفته شد هدف اصلی مجموعه سینا تولید محصولاتی با کیفیت عالی و ارائه آن به بازار ایران است. در این راستا، شرکت سینا از سال ۱۳۷۸ استراتژی توسعه بر اساس دو محور زیر را در پی گرفت:

محور اول:

قبول و انجام طرح توسعه تولید انواع مختلف کابل‌های تخصصی مورد نیاز برای صنایعی هم‌چون صنعت نفت، صنعت گاز، پالایش و پتروشیمی.

در این راستا مجموعه تولیدی سیم و کابل سینا توانست با کمک مهندسین مجرب و توانمند و همچنین استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز از معروف‌ترین سازندگان و برندهای اروپایی در سال ۱۳۸۹ به هدف خود برسد و بتواند کابل‌های قدرت و ابزار دقیق مورد نیاز بزرگ‌ترین پروژه‌های محلی در صنایع گاز، پالایش و پتروشیمی، نفت و همچنین راه و نیرو را تأمین کند. ناگفته نماند که مجموعه مذکور دارای گواهینامه‌های معتبری نظیر 14001/2004,OHSAS 8001/2007,CE,QC-PIAN,ISO9001/2008 نیز بوده و کلیه محصولات خود را در چهارچوب استانداردهای ملی ایران (ISIRI) و استانداردهای جهانی IEC و DIN و JIS وBS و VDE تولید می‌کند.

محور دوم:

قبول و انجام طرح توسعه تولید انواع مختلف کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی.

این شرکت در راستای محور دوم دستور کار خود توانست با خرید ۱۵ هکتار زمین جدید در شهرک صنعتی مأمونیه در حوزه ایجاد انبار و تأسیسات مورد نیاز و همچنین خرید ماشین آلات پیشرفته نیز گام بردارد.

گروه محصولات تولیدی شرکت سیم و کابل سینا

  • کابل‌های کنترل و ابزار دقیق به همراه پوشش عایقی XLPE و PVC (با/بدون زره و غلاف سربی)
  • کابل‌های قدرت فشار ضعیف به همراه پوشش عایقی XLPE و PVC (با/بدون زره و غلاف سربی)
  • کابل‌های قدرت فشار متوسط و فشار قوی (با/بدون زره و غلاف سربی)
  • کابل‌های مقاوم در برابر آتش و حرارت (با/بدون زره و غلاف سربی)
  • کابل‌های دیتا و سیگنال (با/بدون زره و غلاف سربی)
  • کابل‌های لاستیکی

اهداف شرکت سیم و کابل سینا

این مجموعه به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان سیم و کابل فشار ضعیف و مخابراتی در راستای بهبود و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود و همچنین پای‌بندی بر اصول مشتری‌مداری، بهبود سطح ایمنی و بهداشت پرسنل همواره از استاندارهای ISO 9001:2008، ISO 14001:2004 و OHSAS 18001:2007 پیروی کرده و اهداف زیر را دنبال می‌کند:

  • بهبود و ارتقای سطح و آمار رضایت مشتریان با تولید محصولاتی مطابق نیاز بازار با بهترین کیفیت
  • افزایش میزان تنوع محصولات تولیدی
  • برگزاری آموزش‌های دوره‌ای و ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان
  • افزایش سطح ایمنی پرسنل و تجهیزات
  • کاهش و حذف عوامل بیماری‌زا در کارخانه سیم و کابل سینا
  • کنترل و پیش‌گیری از انتشار مواد آلاینده در محیط زیست و کاهش اثرات مخرب آن‌ها
  • استفاده بهینه از انرژی و منابع در دست

سخن پایانی

گروه تولیدی سیم و کابل سینا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید و توزیع‌کننده سیم و کابل در ایران بوده که با تکیه بر مهارت و دانش تخصصی کارکنان و استفاده بهینه از منابع و انرژی و به کمک ماشین آلات به روز و پیشرفته همواره در تلاش است تنوع محصولات خود را افزایش داده و بهترین‌ها را به بازار ارائه دهد. آیا تاکنون از محصولات این شرکت استفاده کرده‌اید؟ لطفاً تجربه استفاده و نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران تکه کابل در میان بگذارید.

399 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط