استابلایزر فاراتل

استابلایزر فاراتل؛ معرفی، ویژگی و کاربرد

443 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید استابلایزر فاراتل چیست و در چه مواردی می‌توانیم از این دستگاه استفاده کنیم؟ با ویژگی‌ها و مصارفی که استابیلایزر فاراتل داشته آشنایی دارید؟ در گذشته عمدتاً برای محافظت از دستگاه‌های الکتریکی در برابر نوسان ولتاژ از محافظ‌های برق استفاده می‌شد، اما خوشبختانه امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های جدیدی هم‌چون استابلایزر روی کار آمده که در این راهنما تمرکز ما روی آن است.

هر آنچه که باید درباره استابلایزر فاراتل بدانید!

استابلایزر فاراتل

پیش از این که به بررسی استابلایزر فاراتل بپردازیم، در ابتدا خوب است که نگاهی بر چیستی استابلایزر داشته باشیم. به منظور حفاظت از دستگاه‌های برقی حساس از تجهیزی تحت عنوان استابلایزر بهره‌گیری می‌شود. می‌توان گفت که این تجهیزات نسل جدیدی از ترانس‌های قدیمی به حساب می‌آیند که دارای ساختاری کاملاً اتوماتیک و الکترونیکی بوده و موظف هستند نوسان ولتاژ را جبران کنند.

در واقع، این ویژگی سبب ایجاد تمایز بین استبلایزر و محافظ برق می‌شود؛ به این شکل که محافظ برق نمی‌تواند برق را جبران کند و صرفاً در مواقعی که افت یا افزایش شدیدی در ولتاژ ایجاد شود، منجر به خاموش شدن دستگاه مورد نظر شده که همین موضوع می‌تواند دو مشکل زیر را در پی داشته باشد:

  • اولین مشکل این است که همین جریان الکتریکی با ولتاژ پُر نوسان که محافظ به دستگاه متصل خواهد کرد، می‌تواند منجر به خرابی‌های جبران‌ناپذیری بشود و این در شرایطی بوده که وسایل برقی مورد نظر در برابر آسیب‌های ولتاژی هیچ‌گونه گارانتی نیز ندارند.
  • مشکل دوم این که در زمان بحران ولتاژ، محافظ برق می‌تواند دستگاه را خاموش کند و دیگر آن وسیله برقی در این شرایط قابل استفاده نخواهد بود.

با توجه به مواردی که گفته شد، بهره‌گیری از استابلایزر فاراتل می‌تواند مزیت بیش‌تری در مقایسه با محافظ برق داشته باشد؛ چرا که این دستگاه می‌تواند تجهیزات برقی شما را همواره روشن نگه داشته و در نهایت با تقویت یا ضعیف کردن ولتاژ، برق 220 ولت را به جهت کارکرد به دستگاه‌ها ارائه دهد.

آشنایی با انواع استابلایزر فاراتل

اکنون که با چیستی دستگاه استبلایزر آشنا شدیم و دانستیم که بهره‌گیری از این دستگاه می‌تواند در مقایسه با محافظ برق مزایای بیش‌تری داشته باشد، در ادامه به معرفی انواع استابلایزرهای فاراتل خواهیم پرداخت. در حالت کلی، این تجهیزات در سه مدل مختلف AVR، STB و Prince به بازار عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند:

استابلایزر فاراتل؛ مدل AVR

این دسته از استابلایزرها برای لوازم خانگی گزینه مناسبی به حساب می‌آیند و دارای توان خروجی 2000 ولت آمپر الی 8000 ولت آمپر هستند. از جمله مدل‌های این سری استابلایزر که می‌توان از آن‌ها به عنوان محافظ یخچال، لوازم صوتی و تصویری و همچنین کامپیوتر استفاده کرد، AVR40 و DigiPower6 و دیجی پاور  40 هستند. علاوه بر این، استابلایزرهای سری AVR برای کولر گازی و یا به عنوان محافظ برق کل آپارتمان نیز مناسب خواهند بود. ناگفته نماند که این تجهیزات ضمن کیفیت خوبی که داشته، پشتیبانی و کارایی و همچنین قیمت مناسبی نیز دارند.

استابلایزر فاراتل؛ مدل STB

این دسته از استابلایزرها عمدتاً برای لوازم اداری، تجهیزات آی تی و مخابراتی، لوازم اندازه‌گیری، پزشکی، آزمایشگاهی، لوازم کنترل ماشین‌های کاری هم‌چون CNC و PLC و درب‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته ناگفته نماند که تجهیزات سری STB علاوه بر این که برای لوازم اداری مناسب بوده، می‌توان از آن‌ها برای لوازم خانگی و در محیط‌های مسکونی نیز استفاده کرد.

استابلایزر فاراتل؛ مدل Prince

سری بعدی تحت عنوان پرینس، سری تخصصی استابلایزرهای فاراتل به حساب می‌آید و به طور معمول برای یک دستگاه خاص طراحی می‌شود. این دسته از تجهیزات قابلیت هوشمند داشته و مجهز به میکروکنترلر نیز هستند؛ از این رو کنترل دیجیتالی توانایی بسیار ارزشمندی در اختیار تجهیزات مذکور قرار داده است. ناگفته نماند که این دسته از استابلایزرها هم به شکل دیواری و به شکل رومیزی قابل نصب و استفاده هستند.

مشخصات بهترین استابلایزر

استابلایزر فاراتل

وسایل برقی مختلف زمانی می‌توانند عملکرد درستی از خود نشان دهند که طیف مناسبی از جریان برق و الکتریسیته را دریافت کنند. در حقیقت، زمانی که تلورانس برق در شرایط نامناسب باشد، به مرور زمان عمر مفید دستگاه برقی کاهش پیدا کرده و همین موضوع می‌تواند هزینه بسیار زیادی برای افراد، صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مختلف ایجاد کند. بهترین استابلایزر می‌تواند از قسمت‌های حساس وسایل الکترونیکی مختلف هم‌چون موتور، کمپرسور و پاور به بهترین شکل ممکن مراقبت کرده و باعث شود که وسایل مهمی نظیر یخچال، کولر گازی، تلویزیون و کامپیوترها بدون مشکل به کار خود ادامه دهند.

صنعتی یا خانگی بودن دستگاه برقی مورد نظر شما مهم نیست، بلکه آن چه که اهمیت دارد استفاده از یک تثبیت‌کننده ولتاژ با کیفیت بوده و بایستی این موضوع را جدی بگیرید. همان‌طور که می‌دانید برندهای زیادی در زمینه ارائه استابلایزر و محافظ برق در بازار در حال فعالیت هستند و گاهاً انتخاب بهترین گزینه می‌تواند به کاری دشوار تبدیل شود. برای این که بتوانید بهترین استابلایزر را خریداری کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری باشد، لازم است اعتبار برند تولیدکننده را بسنجید.

برند فاراتل؛ بهترین برند تولیدکننده استابلایزر

برند فاراتل پیشرو صنایع الکترونیک در ایران بوده و توانسته در طی سال‌های فعالیت خود سوابق درخشانی را در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات هم‌چون استابلایزر، ترانس و محافظ برق به ثبت رساند. علاوه بر این، خدمات پس از فروش این برند نیز اعتبار زیادی داشته و تمامی محصولات آن ضمن داشتن کیفیت عالی، به همراه گارانتی واقعی عرضه می‌شوند.

جالب است بدانید زمانی که هیچ یک از برندهای داخلی و خارجی به صورت تخصصی در حیطه تجهیزات و دستگاه‌های الکترونیکی در بازار ایران فعال نبود، این برند محصولاتی درجه یک به بازار ارائه می‌داد و از آن موقع تا به امروز توانسته است جایگاه خود را به خوبی حفظ کند.

سخن پایانی

در این راهنما با استابلایزر فاراتل و انواع مختلف آن آشنا شدیم و دانستیم که استفاده از استابلایزر به عنوان تثبیت‌کننده ولتاژ می‌تواند نسبت به محافظ برق گزینه بسیار بهتری باشد و از دستگاه‌های الکتریکی مورد نظر بهتر محافظت کند. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون استابلایزرهای فاراتل دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه محافظ‌های برق و استابلایزرها در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

443 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط