آگهی خوب را چگونه بنویسیم؟

212 بازدید راهنمای تکه کابل

یک آگهی خوب را چگونه بنویسیم؟

در گذاشتن آگهی شما باید موارد زیر را رعایت کنید تا آگهی شما پر بازدید تر باشد و بازدید بیشتری از سمت موتور های جستجو و الاخصوص گوگل داشته باشد.

  • آگهی خود را ساده و خوانا بنویسید
  • قدرت جذب کاربران را مد نظر قرار دهید.
  • آگهی خود را بر اساس نوشتار و عکس جذاب کنید.
  • آگهی وسوسه بر انگیز بنویسید.
  • ارزش معنوی داشته باشد.
  • نکات آموزشی باعث جذب بیشتر کاربر به آگهی شما می شود.
  • طوری آگهی کنید که در ذهن باقی بماند.
  • آگهی بر اساس واقعیت بنویسید.

آگهی خود را ساده و خوانا بنویسید

ساده و خوانا بود آگهی مهم ترین و اصلی ترین نکته در خصوص نشر یک آگهی یک آگهی به بیان ساده آن است. سعی کنید آگهی خود را قابل درک برای کاربران بنویسید و نباید از کلمات سخت و غیر قابل درک استفاده کنید. سعی کنید از واژگان ساده و عنوان و متن آگهی استفاده کنید.

قدرت جذب کاربران را مد نظر قرار دهید

آگهی جذاب درست کنید یعنی در عنوان و متن آگهی ار کلماتی استفاده کنید که کاربر به سمت آگهی شما جلب شود . از عکس هایی استفاده کنید که اورجینال و مربوط به آگهی شما باشد چون اولین عکسی که با دوربین خود بگیرید و اولین شخصی باشید که در بستر اینترنت منشر کنید گوگل بهتر از عکس های کپی می شناسد.

با استفاده از این روش ها مخاطب را به آگهی خود جذب کنید

الف) عنوان مهمترین بخش آگهی شماست زیرا در یو آر ال قرار می گیرد و جزو اولین کلماتی است که گوگل از آگهی شما می شناسد جهت تست می توانید عنوان انتخابی خود را در موتور جستجو گوگل قرار دهید و مشاهده کنید که چه کلمات دیگری را کاربران جستجو کرده اند

ب) از عکس های همان محصول آگهی استفاده کنید و سعی کنید خودتان از محصول عکس بگیرید و در آگهی قرار دهید تا عکس شما اورجینال باشد و یا از عکس های مرتبط با محصول خود استفاده نمایید.

پ) استفاده از ابزارهایی که آگهی شما را از سایر آگهی ها متمایز نماید بسیار مفید است و می تواند کاربران را بیشتر به سمت آگهی شما جلب نماید .بولد نمودن کلمات کلیدی و خالی گذاشتن فضایی زیر آگهی باعث جلب مشتری می شود.

ت) اعلام قیمت محصول در آگهی تبلیغاتی نیز برای جذب مخاطب مفید است. هر چه قیمت کالا کمتر باشد مفید تر خواهد بود.

ت) گذاشتن  قیمت محصول در آگهی می تواند برای جذب مخاطب و و بازدید بیشتر مفید باشد.

ث) از کوپن و درج تخفیف در آگهی خود استفاده نمایید و یا از دیگر گزینه های مناسب برای جذب مخاطب استفاده نمایید.

آگهی خود را بر اساس نوشتار و عکس جذاب کنید

آگهی را با متن کوتاه و جذاب برای کاربر بنویسید و با نگارش خوب کاربر را به آگهی و خواندن کامل آن جذب نمایید و همچنین در آگهی خود عکسهای مرتبط با آگهی قرار دهید و از عکس های با کیفیت بالا و سایز های بزرگ استفاده نمایید.

آگهی وسوسه بر انگیز بنویسید.

در آگهی روش ها و طریقه  استفاده از محصول را به مخاطب آموزش دهید. از شعارهای تبلیغاتی در آگهی استفاده نمایید برای مثال، در تبلیغ پپسی از عبارت “ در لحظه زندگی کن” استفاده شده است؛ همچنین در تبلیغات ایرانسل از عبارت “با یک تغییر بزرگ زندگی کنید” به عنوان شعار در نظر گرفته شده است. تمام این شعارها دارای ارزش و تاثیر گذاری خاص و زیادی هستند. البته این ارزش و تاثیر گذاری می تواند از طریق عکس های موجود در آگهی نیز بیان شود.

ارزش معنوی داشته باشد

آگهی شما می تواند تأثیر زیادی در کاربر داشته باشد اگر در آن از استدلال و دلیل های  قانع کننده جهت استفاده از محصول وجود داشته باشد و می تواند شک و تردید مخاطب را نسبت به کیفیت محصول شما کم نماید و وی را متقاعد به خرید این محصول کند.

وجه تمایز محصول شما نسبت به رقبا باید مورد توجه قرار بگیرد البته از مبالغه و توصیف بیش از اندازه در توضیحات محصول دوری نمایید و به زبان ساده بیان کنید تا  برای کاربر قابل درک باشد. برای نمونه در تبلیغ نوعی کالا ذکر شده است که “خودکاری مناسب برای افرادی که راحتی دست هنگام نوشتن برایشان اهمیت دارد.”

در آگهی دیگر در مورد خمیر دندان فورهان گفته شده “برای لثه ها ایده آل است و از دندان های شما محافظت می کند.”

برخی شرکت ها وبرندها از ضمانت بازگشت وجه برای تایید کیفیت و رضایت  مشتری در خصوص کیفیت محصول استفاده می کنند.

نکات آموزشی باعث جذب بیشتر کاربر به آگهی شما می شود

یک آگهی خوب و عالی می بایست به کاربر درباره نحوه استفاده از آن محصول توضیح کامل بدهد. همچنین باید درمورد کاربرد های دیگرمحصول  و جه تمایز آن با کالاهای مشابه که مخاطبان با آن ها آشنا نیستند توضیح دهد. یک آگهی که شامل اطلاعاتی در خصوص نحوه کاربرد محصول، مراکز و دفاتر فروش، قیمت و گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تأثیر بسزایی در افزایش فروش و تقاضا دارد.

بعنوان مثال در مورد یخچال دفترچه راهنما حاوی نکات و دستورالعمل های مختلف درباره نگهداری سبزیجات، میوه ها و نان و همچنین روش های محافظت ونگهداری و تمیز کردن یخچال به خریدار داده می شود.

طوری آگهی کنید که در ذهن باقی بماند

آگهی شما باید در مخاطب یک حس ماندگار به وجود بیاورد. با تکرار و استمرار آگهی این امر تحقق می یابد. این تکرار کمپین تبلیغات یک تصویر ثابت از کالای شما  در ذهن کاربران ایجاد می کند.

استفاده از علائم و برندهای تجاری در این بخش بسیارمؤثر است. اپل، سونی، ترب و دیوار با موفقیت در این روش توانستند محصولات و خدمات خود را در ذهن مشتریان ماندگار کنند.

آگهی بر اساس واقعیت بنویسید

یک آگهی خوب می بایست حقیقی و بر اساس واقعیت باشد. نباید واقعیت ها در مورد محصول و یا خدمات مخفی و یا آن ها را به اشتباه معرفی کنید. بهتر است  درباره محدودیت ها و معایب محصول اطلاعات بدهید. برای مثال در یک آگهی در باره  پارچه باید به وضوح در خصوص  امکان تغییر رنگ پارچه در صورت شست و شو با آب داغ یا در ماشین لباسشویی به مشتری توضیح دهید.
اگر معایب و ایرادات به روشنی و کامل  بیان نشود، در نهایت خریدار پس از استفاده از کالا به این مشکلات پی خواهد برد. این امر اعتماد خریدار را از بین خواهد برد و آگهی شما در رسیدن به هدف نهایی شکست خواهد خورد.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

212 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط