راهنمای خرید کابل افشان مس تخت

راهنمای خرید کابل افشان مس تخت؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

278 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / راهنمای تکه کابل / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید در زمان خرید کابل افشان مس تخت چه مواردی را باید رعایت کنیم؟ به نظر شما بهترین کابل تخت چه ویژگی‌هایی دارد؟ کابل‌های تخت از جمله کابل‌های منحصربه‌فرد، صاف و انعطاف‌پذیر هستند که در مقایسه با کابل‌های گرد برتری‌های زیادی دارند. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی کابل تخت و به ویژه نوع افشان آن است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره خرید کابل افشان مس تخت بدانید!

ویژگی های کابل افشان مس تخت

معرفی کابل افشان مس تخت

اگر قصد خرید کابل افشان مس تخت را دارید، بهتر است پیش از خرید نگاهی بر چیستی کابل‌های تخت داشته باشید تا بتوانید با دیدی آگاهانه‌تر اقدام به خرید کنید. کابل‌های تخت ظاهری مستطیل مانند داشته و می‌توان آن‌ها را در دستة کابل‌های افشان یا مفتولی قرار داد. این کابل‌ها در آسانسورها به عنوان رابط مابین اتاق کنترل و کابین به کار گرفته می‌شوند. از آن جایی که کابل‌های تخت بایستی همواره در حرکت باشند، دوام و کیفیت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

به طور معمول کابل‌های تخت در ساختار خود از رسانای مسی آنیل شده بهره برده و با کمک روکش پی وی سی پوشش داده می‌شوند. کلیه رشته‌هایی که در ساختار این کابل‌ها تعبیه شده به صورت موازی بوده و انعطاف‌پذیری بسیار خوبی نیز دارند. شایان ذکر است که این محصول تنوع بالایی داشته و به همین خاطر یکی از پُرطرفدارترین انواع کابل‌ها به حساب می‌آید.

مزایای کابل افشان مس تخت

خرید کابل افشان مس تخت

اگر در خرید کابل افشان مس تخت و گرد بر سر دو راهی مانده‌اید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید، بهتر است که نگاهی بر مزیت‌های این محصول داشته باشید:

۱. قابل اطمینان

این دسته از کابل‌ها قابلیت اتکا و اطمینان بالایی دارند. از آن جایی که ساختار این مدل از کابل‌ها به گونه‌ای بوده که رشته‌ها در آن به صورت موازی قرار می‌گیرند، تک تک رشته‌ها به صورت مجزا قابل رویت هستند؛ به همین خاطر در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توان ایراد را شناسایی کرده و آن را برطرف کرد.

۲. وزن سبک

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این دسته کابل‌ها، وزن سبک آن‌ها است. اگر نمی‌دانید که باید اقدام به خرید کابل افشان مس تخت کنید یا گرد، پیشنهاد ما این است که ویژگی وزن سبک این مدل کابل را در نظر بگیرید و متناسب با نیاز خود خرید را انجام دهید. توجه داشته باشید که وزن سبک این کابل‌ها به معنای ساختار ناپایدار آن‌ها نیست؛ به همین علت نیازی به استفاده از رسانای بزرگ برای افزایش استحکام این کابل نخواهد بود.

۳. انعطاف‌پذیری عالی

این مدل از کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های گرد میزان انعطاف‌پذیری بسیار بالاتری از خود نشان می‌دهند. کابل‌های مذکور در شرایطی که درب قرار گرفته و یا این که نیاز به پیچش و چرخش کابل باشد می‌توانند با تکیه بر انعطاف‌پذیری بسیار خوبی که داشته، عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهند.

۴. انتقال جریان الکتریکی به صورت استاندارد

کابل‌های مذکور به دلیل آن که فاصله مابین هادی‌ها ثابت بوده، شکل هندسی با ثبات بالایی دارند و همین ویژگی موجب می‌شود که در انتقال جریان الکتریکی ثبات بیش‌تری داشته باشند. افزون بر این، کابل‌های مذکور می‌توانند جریان الکتریکی را در سطوح بالاتر نیز انتقال دهند.

۵. سهولت در حمل و نقل

از دیگر ویژگی‌های این کابل که بایستی در زمان خرید کابل افشان مس تخت بدانید، حمل و نقل بسیار راحت آن است؛ چرا که به راحتی بر روی هم دیگر چیده می‌شوند.

۶. مقاومت عالی

در این مدل از کابل‌ها تنش کششی میان رسانا، عایق و روکش کابل بسیار کم بوده و کابل‌های تختِ افشان استحکام مکانیکی خیلی خوبی دارند؛ چرا که کلیه عایق‌ها و هادی‌ها در آن‌ها به صورت یکسان در تحمل نیروهای کششی مشارکت خواهند کرد.

۷. پُر کردن تمام فضاها

ویژگی بعدی کابل‌های افشان تخت مسی پُر کردن تمام فضاها است؛ به این معنا که می‌توانند اصطلاحاً در فضاهای مرده قرار گرفته و در نهایت موجب اشغال فضای کم‌تری شوند. کابل‌های مذکور به شکل لایه‌ای در کنار یک دیگر قرار خواهند گرفت؛ چرا که دارای سطحی صاف و مستطیلی هستند و هیچ‌گونه فضای تلف شده‌ای بین آن‌ها وجود ندارد.

۸. انتقال مناسب گرما

در این مدل از کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های گرد، نسبت میان سطح به حجم بیش‌تر است؛ از این رو در انتقال گرما به خارج از کابل عملکرد بسیار بهتری از خود نشان می‌دهند.

مصارف کابل افشان تخت مس

اگر قصد خرید کابل افشان مس تخت را دارید، به شما پیشنهاد می‌شود که در ابتدا با مصارف این محصول آشنا شده و از تناسب آن با نیاز خود اطمینان حاصل کنید. از آن جایی که این دسته از کابل‌ها ظرفیت بالاتر، وزن سبک‌تر و همچنین اشغال فضای کم‌تری دارند، یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین پیشنهادات در مصارف صنعتی محسوب می‌شوند.

به طور معمول، این دسته از کابل‌ها برای تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به عنوان کابل متحرک، جرثقیل، بالابر، سیم نقاله، کابل کنترل آسانسور و غیره به کار گرفته می‌شوند. علاوه بر این، امکان استفاده از این مدل کابل‌ها در نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، شبکه توزیع، تسمه نقاله و در حالت کلی اماکنی که نمی‌توان در آن‌ها از کابل‌هایی قطور بهره برد وجود خواهد داشت.

قابل ذکر بوده که این کابل‌ها در انعطاف‌پذیری بالا، شعاع خمش کم و تنوع بسیار زیادی به بازار عرضه می‌شوند. کابل‌های تخت نظیر کابل‌های گرد از جمله رایج‌ترین کابل‌ها در صنعت برق محسوب می‌شوند و از جهات مختلفی با یک دیگر تفاوت و شباهت دارند؛ به همین خاطر نمی‌توان هیچ کدام را جایگزین دیگری کرد و بایستی از هر دو متناسب با شرایط و مصارفی که کابل‌ها داشته بهره برد.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن بررسی کابل‌های تخت، اطلاعاتی پیرامون خرید کابل افشان مس تخت به شما عزیزان ارائه دادیم که می‌توانید با مطالعه و در نظر داشتن آن‌ها، خریدی متناسب با نیاز خود را تجربه کنید. کابل‌های تخت نمونه‌ای از کابل‌های انعطاف‌پذیر، سبک وزن و باکیفیت هستند که عمدتاً در ماشین آلات و آسانسور به کار گرفته می‌شوند. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون کابل‌های تخت افشان دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با کابل‌های افشان تخت در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

278 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط