راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی

راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی

333 بازدید راهنمای خرید / راهنمای تکه کابل / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید تجهیزات دزدگیر امنیتی در خانه چه نقشی را ایفا می‌کنند؟ به نظر شما در زمان خرید دزدگیر منزل چه نکاتی را بایستی رعایت کرد؟‌ امنیت‌ خانه‌ها یکی از اساسی‌ترین مواردی بوده که بایستی در نظر قرار داده شود. با کمک راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی می‌توان بهترین راه‌حل‌ها به منظور جلوگیری از سرقت خانگی را اجرا کرد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون خرید بهترین دزدگیرهای خانگی، در ادامه این راهنما با همراه باشید.

هر آنچه که باید در راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی بدانید!

استانداردهای تجهیزات دزدگیر امنیتی

پیش از هر چیزی لازم است بدانید که دزدگیر خانگی چیست. منظور از دزدگیر منزل، یک سیستم الکترونیکی یا سامانه‌ای بوده که با هدف اطلاع‌رسانی سریع ورود غیر مجاز به منزل یا آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دزدگیر خانه با استفاده از فناوری‌های گوناگون، اطلاع‌رسانی فوری به صاحبان خانه را انجام داده و صدای هشدار را به مرکز امنیتی ارسال خواهد کرد. سیستم‌های امنیتی مذکور عمدتاً متشکل از سنسورهای حرکتی، دوربین‌های مداربسته، مگنت درب و پنجره و سایر دستگاه‌های کنترل از راه دور هستند.

راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی

دزدگیر منزل تشکیل شده از یک پنل مرکزی به همراه تعدادی سنسور و لوازم جانبی مختلف بوده که با کمک آن می‌توان امنیت منزل را تضمین نمود. اگر قصد خرید دزدگیر منزل را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

در نظر داشتن امکانات دزدگیر

برای این که بتوانید بهترین دزدگیر را انتخاب کنید، بایستی نیاز خود را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید یک دزدگیر متوسط را خریداری کرده که بتوانید با کمک آن از راه دور سیستم را کنترل نمایید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دزدگیری را انتخاب کنید که بتوان با استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی، محل زندگی و کار را به واسطه آن کنترل نمود. در صورت وجود هرگونه خطر، اعلان مورد نظر از طریق پیامک یا تماس به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

درصد تشخیص درست

مورد بعدی که در راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی پیشنهاد می‌شود مد نظر داشته باشید، تشخیص درست خطر توسط دزدگیر است. اگر دزدگیر مورد نظر شما نتواند به درستی در مواقع وقوع خطر شما را آگاه کند، احتمال وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به اموال شما افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌شود دزدگیری را خریداری کنید که بدون دلیل آژیر نزده و خطا نداشته باشد؛ فراموش نکنید که تشخیص نادرست موجب آسیب‌های روانی و ایجاد استرس در شما و اطرافیانتان خواهد شد.

واکنش فوری دزدگیر

مورد بعدی که پیشنهاد می‌شود مطابق با راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی در نظر داشته باشید، این بوده که دزدگیری را خریداری کنید که برای اطلاع‎‌ رسانی خطر تأخیر نداشته باشد. سیستم حفاظتی راه‌اندازی شده بایستی که در زمان تشخیص نفوذ، آژیر کشیده و اطرافیان و همسایگان را از وجود خطر آگاه کند. همچنین، بایستی با ارسال پیامک صاحبان خانه را که در خارج از خانه حضور دارند نیز مطلع سازد.

سازگاری با محیط پیرامون

ویژگی بعدی در راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی که بایستی مد نظر قرار دهید، این است که تجهیزات امنیتی مورد نظر موجب خراب کردن ظاهر پیرامون نشوند. ظاهر آراسته و وجود نمای زیبا برای دکوراسیون منزل که هزینه زیادی بابت آن شده بسیار حائز اهمیت است؛ از این جهت پیشنهاد می‌شود که در زمان خرید دزدگیر منزل به سیم‌کشی‌ها توجه داشته باشید تا ظاهر و نمای منزل شما در زمان نصب دزدگیر خراب نشود. پیشنهاد می‌شود اقدام به خرید دزدگیری کنید که بتوان از آن بدون کابل و سیم‎‌کشی و تنها با کمک یک باتری بهره برد.

در نظر داشتن مکان نصب دزدگیر

پیش از این که برای خرید دزدگیر منزل اقدام کنید، پیشنهاد می‌شود که مکان نصب آن را مشخص نمایید. به عنوان مثال، ممکن است مکانی که انتخاب کرده‌اید امکان سیم‌کشی نداشته باشد و در این شرایط بایستی اقدام به خرید دزدگیر منزل بی‌سیم کنید. علاوه بر این، ممکن است مکان مورد نظر شما آنتن‌دهی خوبی نداشته باشد که در چنین شرایطی بایستی دزدگیری را خریداری کنید که با استفاده از خط ثابت نصب بشود.

خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی

توجه به گارانتی و ضمانت دزدگیر

مورد بعدی که در راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی حائز اهمیت بوده، گارانتی و ضمانت دزدگیر مورد نظر است. به طور معمول، دزدگیرهای خارجی که برندهای معتبرتری دارند، ممکن است به علت تحریم فاقد گارانتی باشند.

بررسی مدل دزدگیر

توجه به مدل دزدگیر نیز حائز اهمیت است؛ شما باید در زمان خرید قابلیت‌های مدل انتخابی را مورد بررسی قرار داده و ببینید که دزدگیر شما از چه نوع سیستم‌هایی پشتیبانی می‌کند.

جابه‌جایی راحت

جابه‌جایی راحت دزدگیر منزل نیز از دیگر نکات مهم است؛ به این معنا که شما باید بتوانید سیستم حفاظتی مورد نظر خود را از یک محل به محل دیگر به سهولت انتقال داده و در پی این جابه‌جایی، تنظیمات سیستم به هم نخورد.

هزینه تعمیر و نگهداری دزدگیر

هزینه تعمیر و نگهداری دزدگیر از دیگر موارد مهم در راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی است. در حالت کلی، دزدگیرها در دو نمونه بی‌سیم و باسیم طراحی و تولید می‌شوند. دزدگیرهای سیمی متشکل از چندین حسگر الکترونیکی بوده که با استفاده از سیم‌کشی DC به صفحه کنترل پنل متصل خواهند شد. دزدگیرهای بی‌سیم، تجهیزات جانبی و سنسورهای سیگنال را به شکل بی‌سیم و با استفاده از باتری انتقال خواهند داد. در حالت کلی، سیستم‌های بی‌سیم راحت‌تر و قابل اعتمادتر هستند، اما هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها در مقایسه با مدل سیمی بیش‌تر است.

بررسی قیمت سیستم امنیتی

آخرین موردی که بایستی مطابق با راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی انجام دهید، بررسی قیمت دزدگیر است. ممکن است سیستمی را انتخاب کنید که تجهیزات بی‌کیفیتی را شامل شده، اما قیمت بسیار بالایی داشته باشد. پس، توصیه می‌شود در زمان خرید عجله نکرده و سیستم‌های متشکل از تجهیزات دزدگیر امنیتی را سنجیده و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

سخن پایانی

در راهنمای خرید تجهیزات دزدگیر امنیتی ضمن آشنایی مختصر با سیستم تجهیزات امنیتی، مهم‌ترین مواردی که بایستی در زمان خرید دزدگیر منزل بدانید را شرح دادیم. با کمک موارد گفته شده و رعایت آن‌ها، می‌توانید امنیت منزل خود را تضمین کنید. به نظر شما دزدگیر بی‌سیم بهتر است یا سیم‌دار؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با دزدگیرهای منزل در قسمت ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

333 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط