راهنمای خرید بخاری و فن برقی

راهنمای خرید بخاری و فن برقی

788 بازدید راهنمای خرید / معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک / راهنمای تکه کابل / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید در زمان خرید بخاری برقی به چه نکاتی بایستی توجه داشت؟ بخاری برقی یکی از تجهیزات گرمایشی پرطرفدار بوده که امروزه توسط برندهای متنوع در مدل‌های گوناگون طراحی و به بازار عرضه می‌شود. اگر قصد خرید بخاری برقی را دارید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که راهنمای خرید بخاری و فن برقی را مطالعه کرده و بعد اقدام به خرید کنید.

هر آنچه که باید در راهنمای خرید بخاری و فن برقی بدانید!

استانداردهای بخاری و فن برقی

بخاری برقی یکی از راه‌حل‌های ارزان و سریع برای گرم نمودن محیط بوده که به سهولت قابل استفاده است. این دستگاه محبوب با تبدیل برق به انرژی گرمایی می‌تواند محیط خانه را گرم نماید. امروزه وسیله‌های گرمایشی مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده‌اند، اما با این حال هیترهای برقی همچنان کاربردی بوده و طرفداران خود را دارند.

در بسیاری از مناطق امکان استفاده از بخاری گاز وجود ندارد و در کنار آن، بهره‌گیری از کولرهای گازی و استفاده از سیستم گرمایشی که داشته به دلیل مصرف زیاد برق به صرفه نیست؛ در نتیجه مطالعه راهنمای خرید بخاری و فن برقی و خرید بهترین هیتر برقی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها کمک شایانی کند.

ویژگی‌های بخاری برقی

اولین موضوعی که بایستی در راهنمای خرید بخاری و فن برقی به آن توجه داشته باشید، ویژگی‌های بخاری برقی مورد نظر است. مدل‌های متنوعی از بخاری برقی در بازار وجود داشته که هر کدام از آن‌ها مشخصات مخصوص به خود را دارند؛ همین موضوع می‌تواند موجب سردرگمی شما در زمان خرید شود. پس، بهتر است که قبل از خرید موارد زیر را مطالعه کنید:

توان بخاری برقی

خرید بخاری و فن برقی

توان بخاری برقی یکی از اصلی‌ترین عواملی بوده که می‌تواند بر قیمت این دستگاه تأثیر بگذارد. توان بخاری برقی مورد نظر شما بایستی متناسب با ابعاد اتاقی باشد که قصد دارید در آن از بخاری برقی استفاده کنید. به عنوان مثال، خرید یک بخاری بزرگ برای اتاقی که متراژ کوچکی داشته نه تنها مناسب نبوده، بلکه تنها موجب اتلاف پول شما می‌شود. چنان‌چه می‌خواهید از بخاری برقی برای گرمایش زیر کرسی یا میز بهره ببرید، یک بخاری تا 1000 ولت توان می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر متراژ اتاق بزرگ است، توصیه می‌شود به سرغ مدل‌هایی بروید که دارای توان 2000 وات یا بیش‌تر هستند.

فراموش نکنید که هر اندازه توان بخاری بیش‌تر باشد، ابعاد آن نیز بزرگ‌تر خواهد بود. آن چه که اهمیت دارد این است که با افزایش دما، بدنه محصول دچار تغییر رنگ نشده و یا گرمای بیش از اندازه آن موجب سوختگی نشود.

توجه به کلید اطمینان

از دیگر مواردی که بایستی در راهنمای خرید بخاری و فن برقی به آن توجه داشته باشید، کلید اطمینان یا قطع‌کننده خودکار بخاری برقی است. در واقع، کلید اطمینان از جمله مهم‌ترین بخش‌ها در یک بخاری استاندارد به حساب می‌آید. این کلید موظف است که کارکرد بخاری را در زمان واژگونی یا جابه‌جایی قطع نماید. کلید مذکور در زیر بخاری بوده و در زمان جابه‌جایی به صورت خودکار موجب خاموش شدن بخاری شده و تا زمانی که آن را روی یک سطح صاف قرار ندهید، محصول مجدداً شروع به کار نخواهد کرد.

قابلیت تنظیم دما

ویژگی بعدی قابلیت تنظیم دما بوده که بیش از آن چه که فکرش را کنید اهمیت دارد! دمای هوا در ساعات مختلف روز و در روزهای مختلف سال ثابت نبوده و اگر بخاری مورد نظر شما قابلیت تنظیم دما نداشته باشد، عملاً در اکثر مواقع بلااستفاده خواهد بود. به طور معمول مطابق راهنمای خرید بخاری و فن برقی، قابلیت تنظیم دما در اکثر بخاری‌های ایرانی با استفاده از کلیدهای دو حالته که روی بدنه یا در بخش زیرین بخاری وجود داشته صورت می‌گیرد.

نوع المنت بخاری برقی

تا چند سال گذشته، اکثر بخاری‌های بازار با کمک المنت‌‌های سرامیکی تولید می‌شدند و عملاً هیچ‌گونه انتخاب دیگری نداشتیم. امروزه به جای المنت‌های سرامیکی عمدتاً از المنت‌های شیشه‌ای و کوارتزی که بازدهی بالاتری نیز داشته بهره‌گیری می‌شود.

راهنمای خرید بخاری و فن برقی؛ ابعاد و وزن بخاری برقی

یکی از دلایل اصلی که هیترهای برقی طرفداران زیادی دارند، ابعاد جمع و جور آن‌هاست. ابعاد مناسب این دستگاه‌ها موجب می‌شود تا به راحتی بتوان آن‌ها را جابه‌جا کرد. قابل ذکر بوده که ابعاد بخاری برقی ارتباط مستقیم با توان آن دارد. همان‌طور که گفتیم، هر اندازه توان بخاری بیش‌تر باشد، به همان نسبت ابعاد و وزن بخاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به طور معمول هیترهای بازار با استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک تولید شده و به همین علت وزن سنگینی هم ندارند. با این حال، توصیه می‌شود که در زمان خرید حتماً به وزن و ابعاد توجه داشته باشید تا در زمان جابه‌جایی بخاری با مشکل روبه‌رو نشوید.

فن‌دار یا بدون فن

از دیگر مواردی که بایستی مطابق با راهنمای خرید بخاری و فن برقی در نظر داشته باشید، فن دار یا بدون فن بودن بخاری برقی مد نظر است. فن باعث می‌شود تا گرما به شیوه‌ بهتری پخش شود، اما با این حال صدای آزاردهنده‌ای تولید می‌کند. البته لازم به ذکر بوده که عملکرد فن‌ها در طی سال‌های اخیر در ساختار بخاری‌های برقی بهبود یافته، با این حال اگر نسبت به سر و صدا حساس هستید پیشنهاد می‌شود قبل از خرید از عدم تولید صدای بلند توسط فن اطمینان حاصل کرده یا این که به سراغ بخاری‌هایی بروید که بدون فن هستند.

علامت استاندارد

مورد بعدی که بایستی در راهنمای خرید بخاری و فن برقی مد نظر قرار دهید، داشتن علامت استاندارد بخاری است. توجه داشته باشید که اگر بخاری‌های برقی که فاقد استانداردهای لازم باشند، بسیار پُرمصرف خواهند بود. همچنین، این دسته از بخاری‌ها می‌توانند امنیت منزل شما را نیز به خطر بیندازند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با بخاری برقی، به بررسی نکاتی که بایستی در زمان خرید بدانید نیز پرداختیم. با کمک راهنمای خرید بخاری و فن برقی می‌توان آگاهانه‌تر اقدام به خرید کرد؛ از این جهت پیشنهاد می‌شود که موارد گفته شده در این راهنما را مد نظر قرار داده تا بتوانید خریدی هوشمندانه و به صرفه را تجربه کنید. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با بخاری و فن برقی دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با هیتر برقی و مدل‌های مختلف آن در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

788 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط