سیم و کابل مفید زنجان

سیم و کابل مفید زنجان، از 1386 تا کنون

860 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

صنعت سیم و کابل کشور هر روز گسترده‌تر از روزهای قبل می‌شود و خوشبختانه امروزه شرکت‌های متنوعی در ایران هستند که در این زمینه فعالیت دارند. شرکت سیم و کابل مفید زنجان، یکی از شرکت‌های موفق در این عرصه است در این مقاله با این شرکت معتبر و محصولات آن آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت سیم و کابل مفید زنجان

شرکت سیم و کابل مفید زنجان در سال 1386 مجوز از وزارت صنایع و معادن دریافت کرد و اقدام به تولید انواع سيم هاي افشان و مفتولي و انواع كابل هاي توزيع نمود. شرکت سیم و کابل مفید زنجان، با هدف تأمین بخشی از نیازهای صنعت و ساختمان سازی کشور همچنین صادر نمودن محصولات تولیدی خود به کشورهای همسایه، کارخانه خود را راه اندازی کرد. مساحت این کارخانه حدود سه هکتار می‌باشد. سیم و کابل مفید زنجان، علاوه بر این کارخانه، ساختمان و تاسيسات و تجهيزات مورد لزوم توسط بخش خصوصي را نیز تاسیس نموده است.

پرسنل این شرکت را متخصصان و مبتکران صنعت سیم و کابل تشکیل می‌دهند که در تمامی مراحل تولید از زمان انتخاب ماشین آلات خارجی باکیفیت تا بررسی محصولات بعد از تولید، فعالیت می‌کنند با این هدف که محصول با کیفیت با رعایت تمامی قوانین و استاندارد را به مشتری تحویل دهند.

محصولات شرکت سیم و کابل مفید زنجان شامل انواع زیر می‌شود:

1) انواع سیم‌ها و کابل‌های خانگی و صنعتی مسی و آلومینیومی
2) انواع کابل‌های کواکسیال (آنتن)
3) کابل‌های زوجی و آیفنی
4) کابل‌های جوش
5) کابل‌های شیلد دار
6) کابل‌های CCTV POWER
7)  کابل‌های تخصصی و سفارشی
شرکت سیم و کابل مفید زنجان در زمینه تولید توانمندی بالایی دارد و از فناوری‌های مدرن و تکنولوژی ماشین آلات که مجهز به انواع اینورتر ، كنترلرها و درايورهاي فنلاندي و ژاپني مي‌باشد، استفاده می‌کند. از این رو قادر به تولید انواع سیم و کابل سفارشی مشتریان با رعايت استانداردهاي معتبر بين المللي می‌باشد.

شرکت سیم و کابل مفید زنجان برای اطمینان از کیفیت محصولات ارائه شده به مشتریان، کلیه ضوابط ایمنی را رعایت می‌کند و بررسی‌های زیاد و تست نمونه از انواع مواد اولیه موجود در بازار به عمل می‌آورد. افتخار این شرکت، توليد داخلي مرغوب‌ترين و عالي‌ترين نوع مواد با فرمولاسيون مورد تاييد و بهترين نوع مفتول مسي با درجه خلوص بسيار بالا و با خاصيت رسانایي بيشتر در خط توليد خود می‌باشد.

غرفه سیم و کابل مفید در نمایشگاه

محصولات شرکت سیم و کابل مفید زنجان

شرکت سیم و کابل مفید زنجان، محصولات زیر را ارائه می‌دهد:

انواع سیم‌ها و کابل‌های خانگی و صنعتی مسی و آلومینیومی

سیم و کابل نقش بسیار مهمی در صنعت سیم و کابل دارد. برای ساختمان سازی، یکی از اساسی‌ترین تجهیزات، سیم و کابل کشی ساختمان است. هر کابل از دو قسمت تشکیل شده است: مفتول مسی یا آلومینیومی و روکش مخصوص روی مفتول.

سیم و کابل جریان برق را عبور می‌دهند که تماس دست یا هر قسمت از بدن با آن بسیار خطرناک است. بنابراین باید علاوه بر اینکه از مفتول‌های مسی و آلومینیومی برای عبور جریان برق استفاده می‌شود، روی آن روکش کشید. جنس این روکش‌ها از عایق و معمولاً یک لایه نازک pvc است و مانع از صدمه دیدن هادی یا مغز سیم و کابل نیز می‌شود. شرکت سیم و کابل مفید زنجان، با کیفیت‌ترین و بهترین کابل‌ها ارائه می‌کند.

انواع کابل‌های کواکسیال (آنتن)

کابل‌های کواکسیال هم محور هستند و محافظ مؤثر دارند که کمک می‌کند انتقال سیگنال بدون تداخل جریان یابد، در واقع موج ارسالی در برابر هر نویز یا هر نوع صدایی محافظت می‌شود از این رو جزء کابل‌های خاص محسوب می‌شوند. این کابل‌ها بر اساس امپدانس خود نام‌گذاری می‌شوند، به عنوان مثال کابل‌های کواکسیال 50Ω و 75Ω که عموما در آنتن‌های تلویزیون برای انتقال تصویر و صدا استفاده می‌شوند.

کابل‌های زوجی و مخابراتی

کابل‌های مخابراتی برای ایجاد ارتباطات خطوط تلفن و اتصالات آیفون‌های صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کابل‌ها در دو نوع هوایی و زمینی تولید می‌شوند. تفاوت نوع زمینی و هوایی هم به این صورت است که در نوع هوایی روکش‌ها نازک‌تر و ظریف‌تر هستند چون کابل‌های مخابراتی بیشتر برای کابردهای توکار استفاده می‌شوند کمتر در معرض فشارهای مکانیکی و تابش مستقیم قرار دارند. اما  از طرفی رنگ روکش کابل‌های هوایی طوسی و یا سفید و کابل های زمینی است.

کابل‌های جوش

کابل‌های جوش نوعی کابل الکتریکی هستند که برای جوشکاری استفاده می‌شوند. این کابل‌ها قابل حمل می‌باشند، آب دیده، بادوام و معمولاً از جنس مس هستند. این کابل‌ها اندازه‌های متفاوت دارند: می‌توان آن‌ها را از سایز 6 AWG تا 500 MCM در بازار پیدا کرد. این کابل‌ها انعطاف پذیری بالا دارند پون رشته‌های آن به خوبی در هم تنیده شده‌اند.

کابل‌های تخصصی و سفارشی

کابل‌های شیلد دار

کابل‌های شیلددار می‌توانند در برابر تداخلات الکتریکی و مکانیکی از اطلاعات محافظت کنند. جنس شیلدها معمولاً از جنس مس یا رساناهایی مانند آلومینیوم می‌باشد. شیلد را می‌توان از طریق لایه بیرونی کابل پوشش داد.

کابل‌های تخصصی و سفارشی

شما می‌توانید با توجه به کاربردی که مدنظرتان هست، کابل‌های تخصصی خود را سفارش دهید. شرکت سیم و کابل مفید زنجان، امکانات تولید کابل سفارشی و تخصصی را در خط تولید فراهم نموده است.

کابل‌های آسانسور گرد و تخت (تراول کابل)

کابل‌های آسانسورگرد و تخت یا همان تراول کابل در انگلیسی به صورت Elevator Traveling Cable نوشته می‌شود، یک راه ارتباطی بین کابل آسانسور و دستگاه کنترل کننده آسانسور است که در اتاق آسانسور قرار داده می‌شود. تراول کابل باید انعطاف پذیر و مستحکم باشد چون به صورت مداوم در حرکت است.

انواع سیم‌های ارت لخت و عایق‌دار به صورت تزریقی (زرد و سبز)

زمین یک هادی الکتریسیته بزرگ است، در واقع زمین دارای موادی است که غالباً هادی الکتریسیته است به خصوص در حالتی که مرطوب باشد. اگر در این حالت، شخصی با زمین تماس داشته باشد جریان برق برقرار می‌شود و شخص دچار برق گرفتگی می‌گردد.

ارت کردن زمین، یک روش برای جلوگیری از این حادثه است. در واقع ارت کردن یک سیستم الکتریکی، فرآیند اتصال همه قطعات فلزی یا بدنه های فلزی دستگاه های الکتریکی (به غیر از هادی های اصلی مدار برق) به زمین است. در نتیجه این کار، هر نوع نشتی انرژی الکتریکی در بدنه فلزی دستگاه‌ها است به زمین انتقال می‌یابد و جان کارکنان حفظ می‌شود.

افتخارات و دستاوردهای سیم و کابل مفید زنجان

  • دارای گواهینامه استاندارد ISIRI 3569-1 از شرکت توانیر در سال 1400
  • دارای گواهینامه تحقیق و توسعه از سازمان صنایع و معادن استان زنجان در سال 1389
  • دارای گواهینامه تحقیق و توسعه از وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1389
  • دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری از سازمان ملی استاندارد ایران در سال 1390
  • دارای گواهی ایزو 9001 در سال 2015

آدرس و شماره تلفن شرکت سیم و کابل مفید زنجان

آدرس: زنجان، کیلومتر 5 جاده بیجار، روبروی پلیس راه، انتهای خیابان بیست متری

شماره تماس: 02432383170

فکس:02432383171

ایمیل: rasa.emad@gmail.com

سخن آخر

در این مقاله با شرکت سیم و کابل مفید زنجان آشنا شدیم. این شرکت در زمینه ارائه انواع سيم‌هاي افشان و مفتولي و انواع كابل‌هاي توزيع فعالیت دارد. اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات با تکه کابل به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله برای شما مفید بود، با دوستان و افرادی که به آن نیاز دارند، به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران، از گذشته تا کنون

860 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط