انواع پروژکتور

معرفی و بررسی انواع پرژکتور

313 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

پرژکتورها چراغ‌هایی بزرگی برای روشنایی هستند و برای فضاهای مختلفی مانند ساختمان‌های بزرگ، محوطه‌ها، سوله‌ها، محوطه‌های کارگاهی، خیابان‌ها، فضاهای بزرگ و مکان‌های دیگری که نیاز به روشنایی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در پرژکتورها لامپ‌های مختلفی نصب می‌کنند که انواع مختلفی دارند و از هریک از آن‌ها در مکان مختلفی استفاده می‌شود؛ برای مثال از لامپ‌های گازی به دلیل داشتن لومن بالا برای روشنایی مکان‌هایی مانند جاده‌ها شهری، معابر شهری و… استفاده می‌شود، اما از لامپ‌های سدیم به دلیل نور آفتابی که دارند می‌توان برای روشنایی جاده استفاده کرد. در این مطلب همراه ما باشید تا با انواع پروژکتور آشنا شویم.

انواع پرژکتور و کاربرد آن‌ها

پروژکتورها انواع مختلفی مانند پروژکتور خیاری، SMD، COB، خطی و خورشیدی دارند.

پرژکتورهای خیاری

این نوع پرژکتور پرنورترین و پرمصرف‌ترین پرژکتور در بازار به حساب می‌آید، برای  این نوع پرژکتور از یک یا چند نوع لامپ خیاری استفاده می‌کنند که دارای ولتاژ بالایی هستند.

پرژکتورهای COB

پرژکتور COB مصرف برق کمتری نسبت به پرژکتور خیاری دارد، اما میزان نوردهی آن تقریبا مانند پرژکتور خیاری است و می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی که مصرف برق پایین و میزان نوردهی بالا برایشان اهمیت دارد باشد.

پرژکتورهای SMD

مصرف برق پرژکتورهای SMD بسیار پایین است و میزان نوردهی قابل قبولی دارند، اما نمی‌توان از این پرژکتور انتظار نوردهی پرژکتورهای خیاری و COB را داشت.

پرژکتورهای LED

این نوع پرژکتور کم مصرف‌ترین و کم نورترین پرژکتور به حساب می‌آید، استفاده از این نوع پرژکتور برای مکان‌هایی که به نور زیاد نیاز دارند توصیه نمی‌شود.

پرژکتورهای خطی

پرژکتورهای خطی در واقع جزء پرژکتورهای LED به حساب می‌آیند و دلیل اینکه اسم این پرژکتور خطی است، قرارگیری LEDها به صورت خطی در یک راستا می‌باشد.

پرژکتورهای خورشیدی

این نوع پرژکتور با استفاده از انرژی خورشیدی شروع به کار خواهند کرد، آن‌ها در روز انرژی خورشیدی را جمع و ذخیره خواهند کرد و در شب به صورت رایگان از آن‌ها استفاده می‌شود. برای مناطقی که امکان استفاده از برق شهری در آنجا وجود ندارد، می‌توان از پرژکتور خورشیدی استفاده نمود.

313 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط