سیم و کابل دسته دوم

3 نکته برای خرید سیم و کابل دست دوم مناسب

394 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل

یکی از کارهایی که می‌تواند در پرداخت هزینه اولیه یک پروژه صرفه‌جویی بسیار زیادی داشته باشد، استفاده از سیم و کابل دست دوم است، البته باید دقت داشت که استفاده از این سیم و کابل‌ها کمی خطرناک بوده و به دلیل فرسودگی بالا، احتمال قطعی یا آتش سوزی وجود دارد. پس برای خرید سیم و کابل دست دوم نیاز به رعایت برخی از نکات مهم را دارید. در این قصد داریم به بررسی سیم و کابل دست دوم پرداخته و  نکات خرید آن‌ها را بیان کنیم.

سیم و کابل دست دوم

خرید سیم و کابل دست دوم

سیم و کابل‌های دست دوم به سیم و کابل‌هایی گفته می‌شود که حداقل یک بار مورد استفاده قرار گرفته و دیگر همانند روز اول نیستند اما باز هم قابلیت استفاده داشته و کارایی دارند. برخی افراد فکر می‌کنند سیم و کابل‌های دست دوم فرق چندانی با سیم و کابل ضایعاتی نداشته اما باید بدانید که سیم و کابل‌های ضایعاتی به سیم و کابل‌هایی اطلاق می‌شود که قابلیت کارکرد و کاربرد دوباره نداشته و یا راندمان بسیار پایینی دارند اما سیم و کابل‌های استفاده شده به سیم و کابل‌هایی گفته می‌شود که حداقل یک بار استفاده شده اما فرسوده نبوده و راندمان و کارایی بالایی دارند.

سیم‌ها و کابل‌ها شریان‌های اصلی تجهیزات و وسایل الکتریکی و الکترونیکی بوده و از اهمیت بالایی در این‌گونه وسایل برخوردار هستند. مهم‌ترین قسمت در سیم و کابل، قسمت هادی آن است.

هر چه سیم یا کابلی از هادی مناسب‌تری برخوردار باشد از کیفیت انتقال جریان بهتری برخوردار است اما در هنگام استفاده و یا خرید سیم و کابل استفاده شده باید به روکش سیم و کابل هم توجه شود که سالم باشد زیرا در صورتی وجود خوردگی و لطمات زیاد در روکش می‌تواند باعث برق‌گرفتگی و یا آتش‌سوزی در مدار شود (در هنگام خرید سیم و کابل ضایعاتی مهم‌ترین قسمت مدل و جنس هادی است و سلامت روکش سیم و کابل اهمیتی ندارد).

سیم‌ها و کابل‌های دست دوم یا استفاده شده از قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به سیم و کابل‌های دسته اول و استفاده نشده برخوردار بوده و بیشتر برای کارها و پروژه‌های موقتی و کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای خرید و یا فروش انواع سیم و کابل دست دوم می‌توانید به سایت تکه‌کابل مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

خرید و فروش سیم و کابل دست دوم

همان‌طور که گفته شد، سیم و کابل‌ استفاده شده به سیم و یا کابل‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی (هر چند کوتاه) مورد استفاده قرار گرفته ولی هنوز از کارایی و راندمان مناسبی برخوردار هستند. برای خرید و یا فروش سیم و کابل‌های دست دوم روش‌های متفاوتی وجود دارد که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها خرید عمده و حضوری و خرید آنلاین و اینترنتی است.

برای خرید عمده سیم و کابل دست دوم می‌توانید به عمده فروشی‌های سطح شهرتان مراجعه کرده و نسبت به خرید انواع سیم و کابل اقدام کنید. از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان به امکان تست و برررسی حضوری انواع سیم و کابل و از معایب آن می‌توان به فروش عمده (عدم فروش به میزان کم) و محدود بودن تعداد عمده فروشان اشاره کرد.

دومین روش خرید انواع سیم و کابل استفاده شده به روش آنلاین یا اینترنتی اشاره کرد. در این روش شما می‌توانید به فروشندگان زیادی دسترسی پیدا کرده و سیم و کابل استفاده شده را با کم‌ترین و نازل‌ترین قیمت خریداری نمود اما از معایب این روش می‌توان به عدم دسترسی به محصول مورد انظر به صورت فیزیکی و بررسی فیزیکی آن اشاره کرد. نکته‌ای که در این روش از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از سایت و منبع صحیح و مناسب است.

نکات مهم خرید سیم و کابل دست دوم

در صورتی که مایل به خرید و استفاده از انواع سیم‌ها و کابل‌های دست دوم هستید، باید دقت کنید زیرا خرید سیم و کابل استفاده شده نامناسب و خراب می‌تواند به شما و پروژه شما آسیب‌های گران و زیاذی بزند. خرید سیم و کابل نامناسب می‌تواند عواقبی همچون برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی در پی داشته باشد. از همین رو، باید به هنگام خرید سیم و کابل استفاده شده به 7 نکته اصلی توجه کرد. این نکات عبارتند از:

۱. سلامت ظاهری: یکی از ساده‌ترین و مشخص‌ترین نکات که باید به هنگام خرید سیم و کابل استفاده شده به آن توجه کنید، سلامت ظاهری سیم یا کابل است. بسیاری از سیم‌ها یا کابل‌های دسته دوم دارای پارگی و یا قطععی در پوشش و قسمت داخلی خود هستند و زمانی که وارد مدار شوند قطعی آن‌ها مشخص می‌شود. برای این منظور حتما ظاهر سیم یا کابل را بررسی کرده و دقت کنید که سیم دارای برآمدگی یا فرورفتگی نباشد.

۲. علائم اختصاری: برای خرید یک سیم یا کابل مناسب باید به علائم استاندارد و اختصاری روی محصول که نشان‌دهنده نوع و جنس و مشخصات محصول هستند دقت کنید. وجود این علائم می‌تواند شما در خرید یک محصول مناسب راهنمایی کرده و کیفیت و صحت سالم بودن این علائم می‌تواند به انتخاب صحیح شما کمک زیادی کند.

۳. کاربرد سیم یا کابل دسته دوم: در هنگام خرید انواع سیم و یا کابل، به کاربرد و یا انتظاری که از محصول دارید، دقت نمایید. در صورتی که تمایل به خرید کابل دسته دوم دارید به کاربردی که از کابل انتظار دارید توجه کرده و دقت کنید که کابل فشار ضعیف، فشار متوسط یا فشار قوی است. در ضمن در صورت امکان از فروشنده بپرسید که سیم و کابل مورد نظرتان قبلا برای چه کاری مورد استفاده قرار گرفته و چه مدت مورد استفاده قرار داشته است؟!

خرید سیم و کابل دست دوم

نتیجه‌گیری

یکی از کارهایی که می‌توان برای کاهش هزینه‌های اولیه در پروژه‌های کوتاه مدت و یا موقتی انجام داد، استفاده از سیم و کابل دست دوم است. سیم و کابل استفاده شده یا همان دسته دوم به سیم یا کابلی اطلاق می‌شود که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و هنوز هم از کارایی مناسبی برخوردار است. در هنگام خرید سیم‌ها و کابل‌های دست دوم باید نکاتی مهمی دقت کرد که باعث می‌شود شما از خرید خود سود بسیار زیادی کنید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی سیم و کابل دست دوم پرداخته و  نکات خرید آن‌ها را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

394 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط