کولاین

کولر گازی کولاین؛ مشخصات

2 روز قبل آموزش در صنعت برق 3790 بازدید

کولاین یکی از برندهای معتبر آمریکایی تولیدکننده انواع دستگاه‌های خنک‌کننده بوده که کولر گازی از جمله محصولات معروف و پرکاربرد آن است.

محافظ سرقت کولر گازی

محافظ سرقت کولر گازی؛ کاربرد و چگونگی نصب محافظ

2 روز قبل علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات 1878 بازدید

یکی از اتفاقات ناهنجاری که گاها رخ می‌دهد، سرقت کولر گازی و یا سرقت قطعات کولر گازی است. برای جلوگیری و اجتناب از بروز چنین اتفاقی، متخصصان و تعمیرکاران وسیله‌ای کاربردی با نام محافظ سرقت کولر گازی و یا محافظ ضدسرقت کولر گازی را ساخته‌اند که از بروز سرقت کولر گازی و اجزای داخلی آن جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی محافظ کولر گازی پرداخته و چگونگی نصب محافظ را بیان کنیم.

تشخیص برق دزدی کنتور برق

بهترین روش تشخیص برق دزدی کنتور برق چیست؟

2 روز قبل آموزش در صنعت برق / ایمنی و بهداشت حرفه ای در صنعت برق ومخابرات(HSE) 8470 بازدید

آیا می‌دانید منظور از برق دزدی چیست؟ بهترین روش برای تشخیص برق دزدی کنتور برق کدام است؟ در حالت کلی منظور از برق دزدی انجام اموری بوده که در پی آن کاربران به صورت غیر مجاز و غیر قانونی از برق استفاده می‌کنند.

بورس کولر آبی تهران

بورس کولر آبی تهران کجاست؟

2 روز قبل معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق 3372 بازدید

در بورس کولر آبی تهران امکان خرید انواع کولرهای آبی، انواع قطعات کولرهای آبی و انواع برندهای کولرهای آبی وجود داشته و می‌توانید به‌صورت تکی یا عمده اقدام به خرید محصول موردنظرتان کنید.

سیم برق ضبط ماشین

هر آنچه که باید درباره سیم برق ضبط ماشین بدانید!

2 روز قبل راهنمای خرید سیم و کابل / معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق 4163 بازدید

آیا می‌دانید سیم برق ضبط ماشین در سیستم سیم کشی خودرو کدام است؟ با فرآیند نصب ضبط ماشین آشنایی دارید؟ ضبط ماشین یکی از اصلی‌ترین آپشن‌هایی بوده که در خودروها وجود دارد و برای این که کار کند، لازم است به درستی نصب شده باشد. در ادامه این راهنما در طی بررسی مراحل نصب ضبط ماشین با سیم‌کشی این بخش از خودرو نیز آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

نحوه محاسبه وزن مس سیم و کابل

چگونگی نحوه محاسبه وزن مس سیم و کابل

2 روز قبل آموزش در صنعت برق 9935 بازدید

آیا می‌دانید نحوه محاسبه وزن مس سیم و کابل به چه صورت انجام می‌شود؟ همان‌طور که می‌دانید در دنیای امروز برق و تجهیزات برقی به جزئی جداناپذیر از زندگی روزمره افراد تبدیل شده‌اند. بدون وجود انرژی الکتریکی انجام بسیاری از امور روزمره با اختلال مواجه می‌شود. سیم و کابل مسی جزوی از این تجهیزات هستند که عموماً در بخش‌های انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کدام کنتور برق جیوه دارد؟

کدام کنتور برق جیوه دارد؟

2 روز قبل آموزش در صنعت برق 70970 بازدید

کدام کنتور برق جیوه دارد؟ جیوه نوعی فلز نقره ای رنگ است که در دمای اتاق در حالت مایع قرار دارد. از جیوه در صنایع گوناگون استفاده‌های زیادی می‌شود. در سوئیچ‌ها و انواع لامپ‌ها و باتری‌ها از جیوه به میزان زیادی استفاده می‌شود. از زمان قدیم نیز از این فلز در لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون‌های قدیمی، تلفن‌های قدیمی و… استفاده می‌شده است.

روش تشخیص برق دزدی ساختمان

۵ روش تشخیص برق دزدی ساختمان؛ نکات و چگونگی تشخیص برق دزدی

2 روز قبل آموزش در صنعت برق / علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات 4071 بازدید

این کار غیرقانونی و بسیار خطرناک بوده و ممکن است باعث بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی، انفجار، خسارت شدید به تجهیزات الکتریکی ساختمان و … شود. بنابراین، اطلاع از روش شناسایی و پیشگیری از برق‌دزدی، اهمیت بسیار زیادی در امنیت و ایمنی ساختمان‌ها دارد که از آن با نام روش تشخیص برق دزدی ساختمان یاد می‌شود.

جیوه در کنتور برق قدیمی

جیوه در کنتور برق قدیمی؛ بررسی یک افسانه یا واقعیت!

2 روز قبل آموزش در صنعت برق 96700 بازدید

این مقاله را به صورت صوتی گوش دهید.استفاده از جیوه در کنتور برق قدیمی ‌امری بسیار رایج بود؛ به طور کلی بسیاری از لوازم برقی قدیمی ‌مانند تلویزیون‌های لامپی، رادیو‌های ترانزیستوری، یخچال فریزر‌های قدیمی، بخاری الکتریکی و ماشین‌های لباسشویی قدیمی در ساختار خود حاوی کپسول‌های جیوه بودند.

شرایط واگذاری انشعاب برق کشاورزی

شرایط واگذاری انشعاب برق کشاورزی چیست؟

2 روز قبل آموزش در صنعت برق / علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات 10239 بازدید

در بخش کشاورزی برای امور مختلفی نیاز به برق هست، برای آبیاری اتوماتیک، روشنایی درون محوطه و هر کاربرد دیگری که نیاز هست. امروزه با توجه به مکانیزه شدن کشاورزی، نیاز به برق بیشتر از قبل شده است. از این رو کشاورزان و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، نیاز به انشعاب برق دارند. داشتن انشعاب برق به شرایط و مراحل خاصی نیاز دارد. اینکه شرایط واگذاری انشعاب برق کشاورزی چیست و چه مراحل و اقداماتی باید طی شود، سؤال‌هاییست که در ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم.